تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۷۶۸۹

رستاخیز با «اصلاحات» می‌آید

رستاخیز با «اصلاحات» می‌آید
بعد از دیدار رییس سازمان سینمایی با آیت‌الله مکارم‌شیرازی در قم که اول اسفند برگزار شد، روز گذشته، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد از حذف تصاویر حضرت‌عباس(ع) و بزرگان دین اسلام در این فیلم خبر داد.

[درباره فیلم رستاخیز]
[مجموعه مطالب درباره فیلم رستاخیز را اینجا بخوانید]

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت نمایش «رستاخیز» گفت: «صحنه‌های نمایش‌داده‌شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شده و این فیلم با اصلاحات اکران عمومی می‌شود.» تعدادی از مدیران سینمایی کشور، پنجشنبه، اول اسفند با آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.

در این دیدار که احسانی، معاون آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی و علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر و علی مسگری و مهدی توکلیان، معاونان اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی «ایوبی» را همراهی می‌کردند، این مرجع تقلید، خواستار رسیدگی به انتقادات واردشده به برخی از فیلم‌های جشنواره فجر شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، امور مذهبی و فرهنگی را دارای ظرافت و حساسیت‌های خاص دانست و افزود: باید در صورت بروز اشتباه در این امور، انتقادات را پذیرفت و به اصلاح آن پرداخت. حجت‌الله ایوبی نیز در این دیدار با اشاره به فیلم «رستاخیز»، کارگردان این فیلم را شخصی متدین عنوان کرد و گفت: «کارگردان این فیلم با قصد قربت و برای خدمت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) با همکاری دیگر متدینان ایران و شیعیان جهان حدود ۱۰سال از عمر خود را برای تولید این فیلم صرف کردند که قبل از این دولت کار ساخت این فیلم را به پایان رساندند.» ایوبی اشکالات واردشده به این فیلم را برای اکران عمومی قابل رفع دانست و اظهار کرد: «نظرات، اشکالات و دغدغه‌های حضرتعالی و دیگر مراجع عظام تقلید در نظر گرفته خواهد شد.»
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما