تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۶۴۳۹
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

مراقب فرقه سازی دشمن از مداحان باشیم

قم را مهد آموزش مداحان در کشور کنيد
مراقب فرقه سازی دشمن از مداحان باشیم
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار با اعضاي کانون مداحان و شاعران آييني استان قم، ضمن تبريک دهه کرامت و با بيان اين مطلب که مداحان افتخاري براي مکتب اهل بيت (ع) هستند، گفت: راه اندازي کانون مداحان و شاعران آييني از ضروريات بوده که خوشبختانه انجام شده است.

وي گفت: پس از انقلاب اسلامي، عده اي از متدينين وارد عرصه مداحي شده و در جبهه هاي جنگ و در ايران اسلامي بسيار تأثيرگذار بودند.

آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني، با تأکيد بر اين که مجموعه مداحان نياز به هدايت دارد، خاطرنشان ساخت: اگر مجموعه اي متصدي حفظ، تقويت و مراقبت از مداحان عزيز نباشد، سرانجام خوبي نخواهد داشت.

وي گفت: تاريخ نشان داده که دشمن نسبت به جريان هاي فراگير جامعه از جمله مداحان، برنامه ريزي داشته و با مباحث گوناگون بر آن ورود مي کند.

آيت الله فاضل لنکراني افزود: دشمن به راحتي از اين مجموعه فرقه سازي کرده و مذهب درست مي کند؛ پس بايد مراقب بود و محافظت کرد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مداحان از ظرفيت بالايي برخوردار هستند که به برکت انقلاب و اهل بيت (ع) ترويج پيدا کرده و بايد براي آنان برنامه داشت.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) با اشاره به سخن امام باقر(ع) درباره کميت شاعر، گفت: حضرت به اين شاعر معروف اهل بيت (ع) فرمود: «لا تَزالُ مُؤيَّداً بِرُوحِ الْقُدُسِ» تو هميشه به وسيله روح القدس تقويت مى شوى که اين جمله افتخار بزرگي براي شاعران و مداحان است.
اين استاد حوزه خاطرنشان ساخت: عنوان مداح اهل بيت (ع)، عنوان کوچکي نيست و مداحان، بايد به آن توجه داشته باشند.

آيت الله فاضل لنکراني افزود: دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر راه اندازي کانون مداحان در کشور، از ضرورياتي بوده که ايشان به آن توجه داشتند.

وي با بيان اين مطلب که از قم انتظارات ويژه وجود دارد، گفت: همان طور که از طلاب، فضلا، کاسبان و... قمي انتظار ويژه وجود دارد؛ از مداحان قم نيز اين انتظار است که سرآمد باشند.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) با اشاره به روايتي از امام صادق (ع)، ابراز داشت: حضرت در اين روايت فرمودند: «سَلامُ اللهِ عَلي اَهْلِ قُمَّ؛ يُسْقِي اللهُ بِلادَ هُمُ الغَيْثَ وَ يُنْزِلُ اللهُ عَلَيْهِمْ الْبَرَكاتِ وَ يُبَدِّلُ اللهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ؛ هُمْ اَهلُ رُكُوعٍ و سُجُودٍ وَ قِيامٍ وَ قُعُودٍ؛ هُمُ الفُقَهاءُ؛ الفُهَماءُ، هُمْ اَهْلُ الدِّرايَةِ وَالرِّوايَةِ وَ حُسْنِ الْعِبادَةِ» سلام خدا بر مردم قم، خداوند بلادشان را از باران سيراب گرداند و بركاتش را بر آنان فرود آورد و گناهانشان را به خوبي‌ها و حسنات تبديل فرمايد. آنان اهل ركوع و سجود و قيام و قعودند. آنان فقيه و فهيمند. آنان اهل شناخت حقايق و بيان حقايقند و عبادتشان نيكو و زيباست.

اين استاد حوزه افزود: منظور از اهل قم در اين روايت، اشخاصي هستند که به ياري اهل بيت (ع) شتافته و به دنبال تقويت آن ها هستند و چيزي غير از قرآن و اهل بيت (ع) براي آنان معنا ندارد.

آيت الله فاضل لنکراني با تأکيد بر آموزش مداحان، خاطرنشان ساخت: اگر بخواهيد قم در کشور همانند ساير موضوعات ديگر ويژه باشد، بايد براي مداحان کشور برنامه داشته و به آنان آموزش دهيد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کرد: بايد قم را مهد آموزش مداحان در کشور کنيد تا همچنان سرآمد بمانيد.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) گفت: امروزه در اشعار شاعران، سيره، مناقب، مصائب، صفات ائمه و... وجود دارد؛ اما متأسفانه از احاديث اعتقادي خالي است و شعراي قم بايد به آن اهتمام ويژه داشته باشند.

اين استاد حوزه افزود: اشعار متضمن مسائل اعتقادي توحيد، نبوت، امامت، معاد و... بسيار تأثيرگذار است.

آيت الله فاضل لنکراني گفت: امروز دشمنان براي تخريب شيعه به اشعاري همچون «من زينب اللهي هستم» استناد مي کنند که بايد اين معضلات برطرف شود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مداحان اشعار اعتقادي خالص و صحيح بسرايند؛ چراکه جامعه به اين مسائل نيازمند است.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) در پايان خاطرنشان ساخت: تقويت انسجام در کانون مداحان و شعراي آييني قم، از نکات مهم است که بايد مراقب بود.
مرجع : موج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما