تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۵
رییس هیات مدیره بنیاد دعبل خزاعی:

مداحان از بیان سلیقه سیاسی در هیئت ها بپرهیزند

مداحان از بیان سلیقه سیاسی در هیئت ها بپرهیزند
علی عظیمی روز سه شنبه ایرنا گفت: بهترین معیار برای کار سیاسی از سوی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) این است که پرچم هیات مربوط به امام حسین(ع) است که دور از سیاست نیست و آن حضرت در مقابله با ظلم و جور حکومت ظالم ایستاد و عاشورا این گونه به وقوع پیوست و در ادامه نهضت سیدالشهدا(ع) می بینیم که جریان ها و انقلاب های متعددی به وقوع پیوست.

وی افزود: پس هر کسی وظیفه دارد تا در جایی که تشخیص می دهد در محورهای تثبیت شده، قطعی و مورد وثوق، ورود سیاسی داشته باشد و اگر کسی مانند مداحان در منصبی با مخاطب قرار داشته باشند، طبیعی است که نگاه خود را در چارچوب اصلی به مخاطبان منتقل کرده و در ترویج آن بکوشند.

عظیمی در ادامه گفت: ولی گاهی صحبت از یک جناح مطرح می شود که قرار است کاری را به عهده بگیرد و در مقابل آن نیز جناح رقیب وجود دارد که در چنین وضعیتی دو سلیقه وجود دارد ولی صحیح نیست که یک مداح با انتخاب یک سلیقه، آن را از تریبون هیات اعلام کند.

رییس هیات مدیره بنیاد دعبل خزاعی افزود: البته ممکن است یک مداح با هر نوع سلیقه سیاسی با دوستان خود بحث کند و نظر خود را بگوید ولی تریبون هیات جایی است که مداح باید ببیند آیا خدا و ائمه(ع) راضی هستند یا نه و اگر مداح در این چارچوب عمل کند، مشکلی بوجود نمی آید.

وی درباره تهیه فهرستی از سوی برخی مداحان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: این فهرست با توجه به سلایق مداح است و بر همین اساس ممکن است فهرست دیگری نیز وجود داشته باشد ولی باید توجه داشته باشیم که همه مداحان زیر پرچم امام حسین(ع) سینه می زنند درحالی که مقابله با آمریکا، تقابل با ظلم و کفر است و سلیقه ای در کار نیست و لذا همه مداحان در مقابل با استکبار موضع می گیرند.

عظیمی همچنین گفت: برخی دوست دارند بدانند مثلا فلان مداح در انتخابات مجلس به چه کسی رای می دهد ولی همه دوست دارند بدانند رهبر معظم انقلاب در انتخابات مختلف چه نظری دارند ولی هیچگاه دیده نشده که نظر ایشان به صراحت درباره نامزدی مشخص باشد و رهبر انقلاب همیشه ملاک ها را اعلام می کنند.

رییس هیات مدیره بنیاد دعبل خزاعی افزود: با این حال اگر مداح ملاک ها را بگوید هیچ اشکالی ندارد ولی نباید بالای تریبون نگاه جناحی و حزبی و گروهی داشته باشد.

وی هفته پیش نیز در نشست خبری اولین دوره جایزه دعبل از خلاء حزب سیاسی در کشور به عنوان یکی از دلایل اظهارنظرهای سیاسی جامعه مداحان یاد کرد و گفت: در واقع مداح به جای حزب عمل می کند و البته با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است هر کسی به مباحث سیاسی ورود کند و جامعه مداحی نیز از این قاعده مستنثی نیست اما رویکرد بنیاد دعبل به عنوان بخشی کوچک از جامعه مداحان، ورود به مسائل انتخاباتی و سیاسی را تجویز نمی کند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما