تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹
۰
کد مطلب : ۳۴۳۶۶

درباره طرح پژوهشی تحلیل محتوای مداحی مداحان سرشناس در دهه اول محرم

در این طرح، با توجه به تفاوت سطح تأثیرگذاری مداحان بر افکار عمومی، بر فعالیت مداحان مشهور تمرکز شده است؛ یعنی آن دسته از مداحانی است که به مدد تبلیغات و حضور مستمر در رسانه‌ها (ازجمله صداوسیما) و نیز به جهت سبک فعالیت و مداحی خود، در بین مخاطبان مجالس مذهبی به‌ویژه جوانان و نوجوانان هواداران بسیاری داشته و به الگوهای مشهور و رسانه‌ای مداحی تبدیل‌شده‌اند و مداحی‌هایشان در قالب سی دی و... در شمارگان بالا تکثیر و توزیع و مصرف می‌شود. که در این پژوهش عبارت دانسته شده‌اند از: منصور ارضی، محمود کریمی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، عبدالرضا هلالی، حسین سیب سرخی، جواد مقدم، حمید علیمی، مهدی اکبری، مهدی سلحشور، سیدمهدی میرداماد و سیدعلی مؤمنی.
در این پژوهش، متن مداحی مداحان مذکور در مجالس دهه اول محرم 91 با روش تحلیل محتوا بررسی‌شده است. پرسش‌های اصلی این پژوهش عبارت بودند از:
ویژگی‌های زبانی مداحی مداحان مشهور کدامند؟
ویژگی‌های مضمونی و درون‌مایة مداحی مداحان مشهور کدامند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما