تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۱
۰
کد مطلب : ۶۷۶۶
حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی:

زمینه ظهور امام زمان(عج) را باید خودمان فراهم کنیم

زمینه ظهور امام زمان(عج) را باید خودمان فراهم کنیم
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور در روز خاک‌سپاری مرحوم آیت‌الله بهجت در گفت‌وگو با خبرنگار خیمه، آیت‌الله بهجت را جامع علم، اخلاق و عرفان دانست.

او درباره صحبت‌هایی که مردم و حتی بعضا سخنرانان از طرف آیت‌الله بهجت درباره امام زمان(ع)‌ نقل می‌کنند، گفت: «من تقریبا با مرحوم آیت‌الله نزدیکی و آشنایی خوبی داشتم؛ ولی هیچ‌گاه از ایشان در این‌باره صحبت‌هایی خارج از آنچه در احادیث و روایات ثقه شیعی آمده،‌ سخنی نشنیدم.»

دری‌نجف‌آبادی افزود: «همانطور که در احوال سایر بزرگانی که به محضر امام زمان رسیده‌اند، گفته می‌شود که شرف‌یابی‌شان به محضر امام زمان(ع) را به احدی نمی‌فرمودند،‌ درباره مرحوم آیت‌الله بهجت نیز این مسأله صدق می‌کند. ولی این‌که چرا اینقدر این صحبت‌ها درباره آیت‌الله بهجت زیاد بود و این‌همه کتاب از زبان ایشان نوشته شد که حتی برخی از آنها را هم وقتی خود مرحوم آقا نگاه می‌فرمودند،‌ تعجب می‌کردند،‌ به‌خاطر زهد و تقوا و خلوص بی‌حد و حصر ایشان بود که سبب می‌شد تا آن جمله نزدیک‌بودن ظهور را به ایشان نسبت دهند. مسئله ظهور امام زمان همانی است که بسیاری از بزرگان علم و فقاهت ما گفته‌اند که باید اولا منتظر ظهور حضرت باشیم و ثانیا برای تعجیل در فرج ایشان دعا کرده و با ترک گناهان، ‌زمینه‌ساز امر ظهور باشیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما