تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۱
۰
کد مطلب : ۹۹۵۵

کشورهای اسلامی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شدند

کشورهای اسلامی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شدند

سازمان کنفرانس اسلامی خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص هتک حرمت به حریم مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی شد.

سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی در نامه‌ای از روسیه و کشورهای عضو شورای امنیت ملل متحد خواسته است شرایط برگزاری نشستی اضطراری را در خصوص نقض مکرر قوانین بین‌المللی و تجاوز به اماکن مقدس در بیت‌المقدس توسط رژیم اسرائیل  فراهم کنند.

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی اعلام کرد، ۵۷ کشور عضو این سازمان پیش‌تر نسبت به «پیامدهای خطرناک» اقدامات یک‌جانبه و موهن تل‌آویو هشدار داده و اعلام کرده بود که هر گونه آسیب به این مسجد «پیامدهای پیش‌بینی ناپذیری» برای صلح و امنیت بین‌المللی در پی خواهد داشت.

این در حالی است که پیش‌تر رییس دایره نسخ خطی در مسجدالاقصی هدف رژیم صهیونیستی از تشدید حملات به این مسجد را فراهم‌کردن زمینه برای تقسیم این مسجد مقدس مسلمانان دانسته بود.

ناجح بکیرات گفت: «حملات و اقدامات رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی از سال ۱۹۶۷ تا امروز بیش از ۱۲۵۰ مورد بوده است و ۳۵ مورد آن فقط امسال روی داده است.»

این مقام فلسطینی با اشاره به تمرین نظامی نیروهای ویژه رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی و اخراج فلسطینیان از این مسجد گفت: «اشغالگران می‌خواهند با نابودسازی مسجدالاقصی، این مکان را به پرستشگاهی برای خود، بدل سازند.»

خالد مشعل رهبر شاخه سیاسی حماسی نیز نسبت به اهداف اسرائیل برای تخریب مسجدالاقصی و ساخت پرستش‌گاهی جدید در این مکان، هشدار داده است.

مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما