تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۰۵۹۷
منصور ارضی بر لزوم سیاسی بودن مداحان تاکید کرد

تنها نهضتی که در جریان بعد از انتخابات کاملا در برابر منافقان و کفار ایستادگی کرد، مداحان بودند

تنها نهضتی که در جریان بعد از انتخابات کاملا در برابر منافقان و کفار ایستادگی کرد، مداحان بودند
حاج منصور ارضی در اجتماع بزرگ نخبگان هیئت های مذهبی، هیئت های مذهبی را رسانه سیار اباعبدالله خواند.

به گزارش خبرنگار خیمه، در این مراسم که شب گذشته در مهدیه تهران برگزار شد، منصور ارضی در جمع مداحان هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: سقوط در نوکری همان سقوط در بندگی است.

وی با بیان اینکه خودشناسی لازمه کار مداحان است، تصریح کرد: خودبینی اولین عامل سقوط نوکر امام حسین (ع) است که تنها با خود شناسی رفع می شود.

ارضی گفت: برخی مواظبت می‌کنند که یک کلمه حرف نمی‌زنند تا به او نگویند که مداح سیاسی است و این از سر نداشتن خودشناسی است.

وی با بیان برخی مداحان همچون خبرنگاران روضه می‌خوانند، افزود: در مقابل این قشر از مداحان، برخی از مداحان هم هستند که در حین روضه‌خوانی خود را جزو لشکر سید الشهدا در روز عاشورا می‌بینند و مصداق «حرب لمن حاربکم» زیارت عاشورا هستند.

ارضی با تاکید بر اینکه تنها نهضتی که در جریان بعد از انتخابات کاملا در برابر منافقان و کفار ایستادگی کرد، مداحان بودند، گفت: به غیر از مداحان بسیاری از وعاظ و بزرگان اشتباه کردند و به خاطر اشتباه خود بر سر کفر خود ایستاده اند.

وی با انتقاد از کسانی که وی را به خاطر فحش دادن به منافقان زیر سوال می‌برند، تاکید کرد: اول کلامی که حضرت از مدینه بیرون آمدند فرمودند این بود که  «یابن الجمیله؟؟؟ می‌خواست از من بیعت بگیرد» و آخرین حرف آخرین یارش عبدالله بن الحسن فرمود «یابن الخبیثه» بوده است.

این مداح اهل بیت ضمن اینکه از مداحان خواست تا به صورت خبرنگاری روضه نخوانند و خود را در لشکر امام حسین بدانند، تصریح کرد: فلسفه مداحی ما با فلسفه قیام امام حسین (ع) یکسان است و هرکس خلاف این فکر می‌کند، خود او از جریان جدا افتاده است.

وی با انتقاد از دبیر ائمه جمعه کشور گفت: وی گفته است که منشاء خرافات در هیئت‌های مذهبی است، در حالی که مطالب مربوط به عاشورا و قیام امام حسین عاری از خرافات و وهن است.

ارضی گفت: در صدا و سیما برای یک کار ساده پزشکی از متخصص دعوت می‌کنند و یا در امور کشاورزی شخصی را به عنوان مسئول پیاز به برنامه دعوت می کنند؛ اما در امری همچون مداحی، [...] شروع می‌کنند هر چه می‌خواهند می‌گویند.

وی بدعت و خرافه را امور ضد فرهنگ اسلامی دانست و گفت: این هنرمندها هر کار ضد فرهنگی را انجام می دهند و از ترس اینکه فرار نکنند و به اروپا پناهنده نشوند، جایزه هم می گیرند. اما عده‌ای نشسته‌اند و می‌گویند نوکرهای امام حسین دروغ می‌خوانند.

ارضی این گفته‌ها را ناشی از حرام‌خواری دانست و به حاضران در جلسه تکلیف کرد که هرجا غذا نخورند.

وی با بیان اینکه مستمع روضه‌های اهل بیت را خود امام حسین (ع) است، گفت: نوکران امام حسین صدا و سیمای عاشورا هستند.

این مداح اهل تصریح کرد: برخی دنبال هستند که مداحان فقط برای مردم روضه بخوانند و تحلیلی از جریانات امروز ارائه ندهند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) دچار فتنه شد، خطاب به مداحان گفت: شما باید ضمن روضه خوانی اتفاقات اخیر را برای مردم تشریح کنید و بگویید که برخی برای مال دنیا و پست و مقام عامل شهادت امام حسین شدند. باید به مردم گوشزد کنید که آنها اکنون در چه حالی هستند.

ارضی با اشاره به اینکه یکی از مداحان در ختم یکی از کسانی که گفته می شد در جریانات اخیر روضه خوانده بود، افزود: بعد از مدتی معلوم شد آن فرد زنده است و در کشور کانادا به سر می برد.

وی از مداحان خواست که در هر جلسه ای روضه نخوانند و به آنها گوشزد کرد که نوکر صاحب مجلس نیستند و نوکر امام حسین (ع) هستند.

این مداح اهل بیت با بیان اینکه اکنون رهبری تنها هستند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند که بصیرت داشته باشید. باید روضه ای که می خوانید را تحلیل کنید و گرنه روضه نخوانید بهتر است. این موضوع لازم الاجراست.

وی افزود: اینکه بیایید و همه چیز را تعریف کنید و بروید فایده ندارد. باید ابتدا مردم آگاه شوند و بعد گریه کنند.

ارضی عامل دوم موثر در سقوط نوکر اهل بیت را عدم نیاز و احساس غنا دانست و گفت: فکر نکنید شما خودتان به روضه احتیاج ندارید.گاهی ما منت بر سر امام حسین می گذاریم در حالی که ما هرچه داریم از امام حسین است.

وی از مداحان خوات تا به مردم بگویند که کسانی که در برابر حق می ایستند، شکم هایشان پر از مال حرام است و این حرام خواری در نماز و روزه آنها نشان داده نمی شود، بلکه زمانی مشخص می شود که می خواهند اخلاص و عمل خود را برای دفاع از خدا و اهل بیت یکسان کنند.

وی در پایان از حضور مداحان که از تهران و شهرستان ها در ان مراسم حضور پیدا کرده بودند تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما