تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۱۷۳۳

زیارت با چاشنی خطر

زیارت با چاشنی خطر
مديركل فرودگاه شهيد هاشمی‌نژاد مشهد گفت: عدم توجه خلبان به شرايط ديد كم موجب سانحه هوايی تابان در مشهد شد.

بعد از وقوع حادثه، خلبان روسی این هواپیما تاکید کرد که یک بیمار بد حال در هواپیما بود و برای حفظ جان او مجبور به فرود شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت تابان هواپیمای توپولف این شرکت به علت شدت آسیب دیگر قابل تعمیر نیست، البته که نمی‌توان با قطعیت گفت از این موضوع باید ناراحت بود یا خوشحال؟

اگر چه این اولین بار نبود که یک هواپیمای توپولوف در مشهد سانحه دیده باشد اما مصادف شدن این حادثه با از ریل خارج شدن قطار تهران – مشهد و کشته شدن هفت نفر از زایران مشهدی نگاه‌ها را به سمت مشهد نگه داشته است.

روز قبل از سانحه هواپیما قطار توربوترن مشهد – تهران که جزء قطارهای خوب و گران قیمت این مسیر به حساب می‌آ‌ید؛ از ریل خارج شد.

این حادثه منجر به کشته شدن هفت زایر مشهدی و مجروح شدن ۲۱ مسافر دیگر شده است.

در تشخیص اولیه، علت این سانحه سرعت قطار اعلام شده است اما مهم این است که رجا بر خلاف سازمان هواپیمایی کشور؛ ازمسافران قطار سانحه دیده پوزش خواسته است.

مديركل روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت قطارهای مسافری رجا با قبول اینکه قطار امن‌ترین وسیله نقلیه محسوب می‌شده و وقوع چنین حادثه‌ای باعث احساس ناامنی در مسافران می‌شود از حادثه دیدگان عذر خواهی کرد و به خانواده جان باختگان تسلیت گفت.

۲۸ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) مصادف با تطیلی پنج روزه‌ای در کشور است و خیل زیادی از زایران رضوی به فکر سفر به مشهد هستند.

در حالیکه حادثه قطار و هواپیما و جاده‌‌های همیشه حادثه‌خیز کشور (از جمله «جاده مرگ» یعنی مسیر مشهد- تربت حیدریه- گناباد تا بیرجند) هیچ راه امنی را پیش روی زایران امام رضا‌(ع) قرار نمی‌دهد.

خراسان رضوی مقصد نهایی حدود ۳۰درصد سفرهای سیاحتی، زیارتی و ترانزیتی در کشور است و سفر بیش از ۲۰میلیون زائر در سال به مشهد مقدس، این شهر را به پرترددترین شهر کشور تبدیل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما