بزرگداشت رییس دایره‌المعارف تشیع-۲

پاسداری از خون دو شهید بدون طلبکاری از نظام و مردم

20 بهمن 1388 ساعت 18:38

اندیشه-رضا هزاوه‌ای: حجت‌الاسلام حجتی کرمانی که در مراسم بزرگداشت مرحوم فهیمه محبی شرکت کرده بود به شکلی غیر منتظره برای بیان سخنان خود در همبن زمینه فرا خوانده شد و بیانات زیر را ایراد کرد.


حجت‌الاسلام حجتی کرمانی که در مراسم بزرگداشت مرحوم فهیمه محبی شرکت کرده بود به شکلی غیر منتظره برای بیان سخنان خود در همبن زمینه فرا خوانده شد و بیانات زیر را ایراد کرد.

وی ضمن بیان تسلیت به خانواده مکرم و اصحاب دایره‌المعارف و ضمن دعا برای افزایش اینگونه فرهیختگان در میان ما از افتخار همسر و مادر شهید بودن ایشان گفت و ادامه داد:«ایشان بدون هیچگونه تظاهر، ادعا و طلبکاری از نظام یا مردم به کار نشر فرهنگ تشیع می‌پرداخت و برای ما اینگونه افراد و فرهیختگان و بزرگواران چه در بین خانم‌ها و چه در بین آقایان مایه افتخار و مباهات است. ما از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و اسلامی خیلی رنج می‌بریم و متأسفانه نمی‌توانم در مجلسی صحبت کنم و درددل نکنم.»

وی اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد تا خون شهدا را پاس بداریم و افزود: پاسداری از خون شهدا یک نمونه کاملش خانم محبی هستند نه اینکه آدم داد و فریاد کند که من شهید دادم یا اینکه ما شهید دادیم و همراه شهید بودیم و یا مثلاً من شهید را دیده‌ام و از همه طلبکار باشد و به همه زور بگوید.

پاسداری از خون شهدا همین است که ما پرچم تشیع علوی را برافراشته کنیم و میراث مولا امیرالمونین و سنت پیامبر را احیا کنیم یعنی رأفت، محبت، برادری، انسانیت، فضیلت و یک‌رنگی اساس کار ما باشد. ریا، نفاق، دروغ، شیادی، دعوا و جنجال در جامعه ما نباشد. امیدوارم که این صحبت‌ها ادای حقی برای خانم محبی باشد که واقعاً پاسدار خون دو شهید بود بدون هیچ گونه ادعایی.


کد مطلب: 12065

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/12065/پاسداری-خون-دو-شهید-بدون-طلبکاری-نظام-مردم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir