تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۲۹۲۸
دکتر آنطوان بارا:

«پدر، پسر، روح‌القدس» کتابی مستند در مورد علاقه مسیحیان به امام حسین است

«پدر، پسر، روح‌القدس» کتابی مستند در مورد علاقه مسیحیان به امام حسین است
فرهنگ-خیمه: روز گذشته سرای اهل قلم واقع در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ شاهد رونمایی کتاب امام حسین(ع) در تفکر مسیحیت بود.

این کتاب توسط دکتر آنطوان بارا،‌ نویسنده و اندیشمند مسیحی سوری‌الاصل تالیف شده است. دکتر بارا به سبب علاقه ویژه‌اش به اسلام و معصومین(ع)، هفت سال از عمرش را صرف تالیف این کتاب کرده است. 

در حاشیه این نشست،‌ جدیدترین کتاب مرکز مطالعات راهبردی خیمه با عنوان، «پدر، پسر،‌ روح‌القدس» به وی اهدا شد.

دکتر بارا ضمن ابراز خرسندی از تالیف این کتاب به خبرنگار خیمه گفت: این کتاب به صورت مستند علاقه و ارادت متفکران مسیحی را نسبت به شخصیت امام حسین(ع)، تعریف می‌کند. ضمن اینکه من نمی‌دانستم این همه متفکر مسیحی در مورد امام حسین(ع) شعر یا مطلبی داشته‌‌اند.

بارا در ادامه گفت: عشق امام حسین(ع) شور و حرارت اصی را در قلب تمام بشریت ایجاد کرده و من به عنوان یک «مسیحی شیعی» تمام ارادتم را به ایشان در کتاب «امام حسین(ع) در تفکر مسیحیت» جاری کرده‌ام و امیدوارم که مورد قبول امام حسین(ع) واقع شود.

به عقیده بارا نویسندگان مسلمان بیشتر از این می‌توانند شخصیت بزرگان دین اسلام را به جهانیان عرضه کنند و این ظرفیت در ایران بیشتر نیز است.

 این نویسنده و پژوهشگر مسیحی کتابی در خصوص شخصیت برجسته حضرت زینب(س) در دست تالیف دارد که به گفته خودش این کتاب ماحصل ۲۵ سال تحقیق او در مورد ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) است.

 کتاب «پدر،‌ پسر،‌ روح‌القدس» که برای نخستین بار در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد،‌ جدیدترین کتاب انتشارات خیمه است. مولف این اثر محمدرضا زائری است و در این کتاب به شاعران مسیحی که درباره امام علی(ع) و امام حسین(ع) شعر سروده‌اند، پرداخته است.

بزرگانی چون جرج شکور، جبران خلیل جبران، جرج جرداق، بولس سلامه و سلیمان کتانی از جمله کسانی هستند که در این کتاب گفتارهایشان مرور شده است.

علاقه‌مندان برای‌ آشنایی بیشتر با «عاشوراپژوهان غیرایرانی» می‌توانند «پرونده ویژه خیمه» را در این زمینه مطالعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما