درباره کتابخانه امام حسین در آستان امام حسین (ع)

11 خرداد 1389 ساعت 8:00

کتابخانه امام حسین که در آستان امام حسین(ع) قرار دارد، مجموعه‌ای نسبتا کامل از کتب مختلف با عناوین متفاوت را شامل ‌می‌شود که به منظور استفاده زایران و پژوهشگران راه‌اندازی شده است.


جهان-خیمه: کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع)، مجموعه‌ای است از اطلاعات و مطالب علمی متنوع که برای استفاده عموم گردآوری شده است.

بازدید کنندگان از کتابخانه می‌تواند کتاب‌های متنوع و بسیاری را در زمینه‌های مختلف و با عناوین کمیاب و نادر در این کتابخانه پیدا کند.

کتابخانه شامل بیش از دوهزار عنوان کتاب و منبع مختلف است که براساس سیستم (L.C) رده بندي شده است و تمامی آنچه را که یک پژوهشگر برای تحقیقات خود نیاز دارد، شامل می‌شود.

کتب کتابخانه:
کتابخانه شامل کتب مذهبی با عناوین تفاسیر قرآن کریم، بخش اخلاقی، بخش عقیده، بخش تاریخ و بخش فقه است همچنین کتب بسیاری در زمینه دانشگاهی و آکادمیک نظیر پزشکی، حقوق و قضا، مهندسی و فیزیک در کتابخانه امام حسین(ع) موجود است. در عین حال بخش عظیمی از کتب کتابخانه نیز درباره امام حسین(ع)، قیام آن حضرت، حادثه کربلا و شهادت ایشان است.
هر روزه حدود دو هزار دانشجو و پژوهشگر برای مطالعه به این کتابخانه مراجعه می‌کنند.

با این وجود، برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های کتابخانه امام حسین(ع) در آینده نزدیک طرح‌ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به افزودن بخش کودکان و بخش صوتی و تصویری اشاره کرد. در بخش صوتی و تصویری علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق، به مشاهده و شنیدن سخنرانی‌ها و فیلم‌های مذهبی اسلامی بپردازند.

مسئولان کتابخانه امیدوارند بتوانند با داشتن ساختمانی چهار طبقه، در کنار کتابخانه، فضایی برای موزه و محوطه‌ای برای سالن کنفرانس و سخنرانی تدارک ببینند و در عین حال منابع مطالعاتی گسترده‌ جهانی را در این محل گردآوری و تاسیس کنند.


کد مطلب: 13184

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/13184/درباره-کتابخانه-امام-حسین-آستان-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir