نگاهی به شرایط ثبت نام در سایت عتبات عالیات

19 مرداد 1389 ساعت 10:19

پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات برای ماه‌های مهر آبان و اوایل آذر ماه به صورت اینترنتی از 21 مرداد ماه به مدت ده روز انجام می شود.


جامعه - خیمه: سوم شهریور ماه قرعه‌كشی بین متقاضیان سفر به عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و نتیجه آن روز شنبه ۴ شهریور بر روی سامانه پیش ثبت‌نام عتبات عالیات قرار می‌گیرد كه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت از نتیجه پیش ثبت‌نام و تاریخ ثبت‌نام خود در كاروان‌ها مطلع شوند.

راهنمای ثبت نام در سایت

در دوره جدید همانگونه که در سایت آمده است، پیش ثبت‌نام هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی صورت می‌گیرد. ثبت نام گروهی در دو زیر مجموعه متفاوت انجام می‌شود. در یک نوع از ثبت نام گروهی سقف ثبت نام ۷ نفر است که یک نفر به عنوان سرگروه و ۶ نفر دیگر به عنوان اعضا گروه محسوب می‌شوند.

نوع دیگری از ثبت نام گروهی در گروه‌های ۳۵ نفره است. این نوع ثبت نام ۱۵ درصد پذیرش‌شوندگان در قرعه‌کشی را به خود اختصاص می‌دهد.

از همین جهت معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به افراد پیشنهاد می‌کند ترجیحا در گروه‌های ۳۵ نفره ثبت نام نکنند تا در قرعه‌کشی شانس بیشتری داشته باشند.

اطلاعات سرگروه‌ها باید به صورت کامل و اطلاعات اولیه همراهان، کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولدبرای ثبت‌نام اینترنتی لازم است.

بهتر است اطلاعات را از قبل آماده کنید و سپس وارد سایت شوید. با باز شدن صفحه ثبت نام مشاهده می‌کنید که کادر مربوط به اطلاعات سرگروه در ابتدای صفحه ثبت‌نام است و در جدول اطلاعات پایین صفحه مربوطه به همراهان قرار دارد.

اگر تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق سایت ثبت نام به آنها اعلام می‌شود و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سكونت سرگروه، که هنگام ثبت نام وارد شده است صورت خواهد گرفت. همچنین توجه کنید که كدملی و مشخصات كلی متقاضیان با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل قرار می‌گیرد.

از شرایط ثبت نام داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۴ ماه از تاریخ اعزام است و همین‌طور فرزندان بالای ۱۷ سال می بایست گذرنامه مستقل داشته باشند.

از نکات فنی که در هنگام ثبت‌نام باید رعایت کرد، این است که حتما از مرورگر Internet Explorer نسخه ۵/۵ به بالا استفاده شود و صفحه كلید در حالت En قرار داشته و كلید Caps Lock خاموش باشد.

برای ثبت نام به سایت http://atabat.haj.ir مراجعه نمایید.


کد مطلب: 14040

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/14040/نگاهی-شرایط-ثبت-نام-عتبات-عالیات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir