خصوصي سازی در سازمان حج و زيارت به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری میراث فرهنگی , 28 شهريور 1389 ساعت 11:27

اکنون دفاتر زیارتی تنها در حد یک واسطه در سازمان حج و زیارت است. واسطه‌ای که پول را از مردم بگیرند و به دولت بدهند اما اختیاری در کیفیت و نوع خدمات ندارد. اینگونه است كه اصلا نسیمی از اصل ۴۴ در سازمان حج و زیارت نمی‌وزد.


جامعه: «سازمان حج و زیارت شاید آخرین بخشی باشد که در راستای اصل ۴۴ حضور واقعی بخش خصوصی را به خود می‌بیند.» این نظر غالب فعالان بخش‌خصوصی در حوزه سفرهای زیارتی است. این درحالی است که وکلای مردم در مجلس هیج تعللی در خصوصی‌سازی سازمان حج را جایر ندانسته و بر این باورند که مسئولیت‌های سازمان تا ۹۰ درصد قابل واگذاری است.

خصوصی‌سازی در سازمان حج و زیارت و واگذاری بخشی از مسئولیت‌های اجرایی این سازمان به بخش خصوصی چنان ادامه‌دار شده و بدون کوچکترین پیشرفتی بی‌نتیجه رها شده، که فعالان بخش خصوصی کمتر امیدی به خصوصی‌سازی در این بخش دارند.

صمد شفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی زیارتی ایران به CHN گفت: دیگر امیدی به خصوصی‌سازی در سازمان حج و زیارت داریم. شاید این سازمان آخرین سنگر دولتی باشد که سازمان خصوصی‌سازی قصد ورود به آن را دارد.

وی افزود: اکنون دفاتر زیارتی تنها در حد یک واسطه در سازمان حج و زیارت است. واسطه‌ای که پول را از مردم بگیرند و به دولت بدهند اما اختیاری در کیفیت و نوع خدمات ندارد. اینگونه است كه اصلا نسیمی از اصل ۴۴ در سازمان حج و زیارت نمی‌وزد.

به گفته شفیعی؛ گواینکه خصوصی سازی در سازمان حج و زیارت به فراموشی سپرده شده است.

۹۰ درصد مسئولیت‌ها قابل واگذاری است
این اظهارات شفیعی در حالی بیان می‌شود که برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که تعللی در خصوصی‌سازی سازمان حج و زیارت جایز نیست و بخش زیادی از مسئولیت‌های این سازمان قابل واگذاری است.

مجید نصیرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به CHN گفت: مجلس به شدت قائل به حقوق بخش خصوصی است و معتقدیم سازمان حج و زیارت در برگزاری سفرهای زیارتی، باید هرآنچه كه به مسائل شرعی و فقهی مربوط می‌شود را در برنامه های مدون و با نظارت جدی اعمال كند و اجرا و ارائه خدمات سفری را به بخش خصوصی واگذار كند.

وی خاطرنشان كرد:«مسئولیت‌های سازمان حج در برگزاری سفرهای زیارتی تا ۹۰ درصد مسائل قابل واگذاری است. ما فكر می‌كنیم كه سازمان حج و زیارت هم آمادگی لازم را برای این مقدار واگذاری را داشته باشد.»


کد مطلب: 14303

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/14303/خصوصي-سازی-سازمان-حج-زيارت-فراموشی-سپرده-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir