تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۴۷۶۵

با ترس و لرز نقش «مسلم‌بن‌عقیل»را پذیرفتم

با ترس و لرز نقش «مسلم‌بن‌عقیل»را پذیرفتم
فرهنگ: امین زندگانی در سریال «مختارنامه» نقشی را بازی می‌کند که خیلی از شیعیان روی آن حسیاسیت ویژه‌ای دارند، برادرزاده على‌بن ابى طالب‌(ع) و سفیر سیدالشهداء و آغازگر راه خونین شهدای کربلا؛ شخصیتی که امام حسین‌(ع) در نامه خود به مردم کوفه او را این‌گونه معرفی می‌کند: اَخی وابنَ عمّی و ثِقَتی مِن اَهلِ بَیتی مُسلِمَ ابنَ عَقیلٍ

این بازیگر که این روزها فیلم سینمایی «ملک سلیمان» را نیز در پرده اکران دارد، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با سایت اختصاصی سریال «مختارنامه» از نگرانی‌های خود برای ایفای نقش مسلم‌بن عقیل گفته است: «به تعداد همه مسلمین و شیعیانی که تعزیه مسلم را دیده‌اند و به او ارادت دارند، اعتقاد و توجه به مسلم وجود دارد. طبیعتا این موضوع قضیه را بیش از پیش پیچیده می‌کند و اگر قرار باشد با بازی من خدشه‌ای به این اعتقاد وارد شود، من در ایفای نقشم موفق نبوده‌ام اما اگر توانسته باشم احساسات مخاطب را با بازی‌ام برانگیزم، در کارم موفق بوده‌ام. به خاطر همین است که می‌گویم می‌ترسیدم اما با حمایت و توضیحات جامع میرباقری از این ترس کاسته شد و در عوض آگاهی و قوت قلب جایش را گرفت.»

افتخار بزرگی است که سریالی با این عظمت با حضور من افتتاح شد
وی در ادامه در خصوص چگونگی دعوت شدن خود به این سریال تاریخی گفته است: از ابتدا در قول و قرارهای ضمنی‌مان بنا بود من شخصیت یکی از سرداران سپاه مختار را بازی کنم، اما فیلم‌برداری از پاییز ۸۲ تا فروردین ۸۳ به تعویق افتاد. در همین اثنا از طرف آقای میرباقری تماس گرفته شد و از من دعوت کردند که درباره چگونگی همکاری با ایشان در این سریال صحبت کنیم. گویا آن نقشی که برای من درنظر گرفته شده بود، تغییر کرده بود و آقای میرباقری نقش مسلم‌بن‌عقیل را به من پیشنهاد کردند و من پس از شنیدن توضیحات طولانی ایشان راجع به کاراکتر مسلم‌بن‌عقیل با اینکه نقش بسیار سنگین‌تر از آن نقش پیشنهادی اولیه بود با ترس و لرز و حمایت‌های آقای میرباقری این نقش را پذیرفتم.

یادم می‌آید اولین پلانی که فیلمبرداری سریال «مختارنامه» با آن شروع شد، صحنه حضور من و مختار بود که در صحرای آران و بیدگل کاشان کلید خورد؛ این برای من افتخار بزرگی است که سریالی با این عظمت با حضور من افتتاح شده است.

پرستویی زخمی شد و من بازی کردم
این بازیگر در بخش دیگر این مصاحبه به سابقه آشنایی خود با میرباقری اشاره کرده و یادآور شده است: «اولین همکاری من با داوود میرباقری به سریال امام علی(ع) بر می‌گردد. یادم می‌آید در آن سریال پرویز پرستویی در یکی از نبردهای دونفره که با شمشیر صورت می‌گرفت، دستش زخمی شد و بعد از این اتفاق آقای میرباقری اعتقاد داشتند که باید یک بازیگر حرفه‌ای به جای او بازی کند تا در این شمشیربازی زخمی نشود. من در آن سال‌ها داشجو بودم و خیلی اتفاقی و به واسطه درخواست استادم (نادر رجب پور) به لوکیشن فیلمبرداری سریال امام علی(ع )رفتم. در آن زمان من دوست نداشتم چهره‌ام دیده شود که برای این کار هم دلایل خاص خودم را داشتم. یکی از آن دلایل این بود که دانشجو بودم و نمی‌خواستم در آن زمان بر سر زبان‌ها بیفتم ولی در نهایت من در همان سکانس خیلی کوتاه بازی کردم و خوشبختانه فقط چشمانم دیده شد. جدای از اینها بعد از این کار به صورت جدی اولین کار من با داوود میرباقری «معصومیت از دست رفته» بود. اما بعد از گذشت سال‌ها و پیشنهاد بازی در «معصومیت از دست رفته» جالب است بدانید میرباقری چیزی از بازی من در آن پلان امام علی (ع)به خاطر نداشتند!»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما