تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵

دومین نکوداشت برترین های تبلیغ در قم برگزار شد

دومین نکوداشت برترین های تبلیغ در قم برگزار شد
به گزارش خیمه، مديرحوزه علميه قم در دومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ که در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، از مبلغان مذهبي بعنوان مرزبانان فكري جامعه در خط مقدم مقابله با تهاجمات بيگانگان عليه اعتقادات مذهبي یاد کرد و تاکید کرد: وظيفه مبلغان ايستادن در برابر شيطان و ايادي شيطان و تقويت افكار و اعتقادات شيعيان مي‌باشد.

وي تاکید کرد: مبلغ بايد خود عامل به سخنانش باشند چرا كه تبليغ عملي در ذهن مخاطبان بيش از تبليغ لسان اثر گذار است.

وي با بیان این که مادي گرايي در امر تبليغ باعث سقوط مبلغ است خاطر نشان کرد:مبلغان تلاش كنند تا با دوري از غرور و مادي گرايي به تبليغ خالصانه و صرفا براي رضاي خدا بپردازند تا بتوانند به هدف نهايي از تبليغ دست يابند.

مدير دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز نيز در اين مراسم گفت: مبلغان بايد تلاش كنند تا جوانان را در برابر هجمه هاي دشمنان محافظت كنند و از فرهنگ ديني و ملي ملت دفاع نمايند. 

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن رباني گفت: متاسفانه امروز جايگاه مبلغين از سوي مسوولان حوزه مورد غفلت قرار گرفته است اين درحالي است كه اهميت كار تبليغ به ويژه در عصر كنوني هرچه بيشتر بايد مورد تاكيد باشد. 

حجت‌الاسلام محمد جوادعلي اكبري، معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ملي جوانان نیز در این مراسم گفت: دولت نهم انگيزه دارد كه فضاهاي مرتبط با جوانان را در اختيار حوزه هاي علميه قراردهد.

وي اضافه كرد: امروز مهمترين رسالت حوزه هاي علميه با توجه به شرايط جهاني، داخلي، موقعيت اجتماعي و ساختار جمعيتي كشور، رهبري نسل جوان مي باشد.

وي ادامه داد: با توجه به پيچيدگي هاي زمان وشرايط موجود جهان امروز، ظرفيت موجود در بين جوانان و آمادگي ذهني اين نسل، حوزه و فضاهاي ديني بايد باور كنند كه در ارتباط با مخاطب جوان، تجديد نظر ضروري است. 

وي اضافه كرد: امروز جامعه ما نيز با توكل برخدا، عزت و كرامت بخشيدن به جوانان و رفعت و مهرباني مي‌تواند در رهبري نسل جوان موفق باشد.

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان نیز به عنوان یکی از مبلغان نمونه در عرصه جوانان در این همایش، تبليغ را بيشتر از مهارت به دانش نياز دارد گفت: بخشي از اين دانش، شناخت دانش روانشناسي و آ‌شنايي با مخاطب است كه در دروس رايج حوزه نيز نمي‌توان از آن سراغ گرفت.

دبير اجرايي نكوداشت برترين هاي تبليغ دراين مراسم گفت: آشناسازي عموم مبلغان با شاخصه‌ها و معيارهاي تبليغ كارآمد، ارايه الگو در عرصه هاي مختلف تبليغي به مبلغان جوان و بهره گيري از تجارب چهره هاي موفق تبليغي درچرخه مديريت تبليغ از اهداف اين نكوداشت مي‌باشد.

حجت‌الاسلام رضا اسكندري افزود: در اين دوره يكهزار و ‪۱۰۰‬نفر از مبلغان عرصه جوانان شناسايي شدند كه در نهايت ‪۱۲۵‬نفر از برادران و ‪۲۱‬نفر از خواهران در سه سطح كشوري استاني و منطقه اي بعنوان مبلغ برترانتخاب شدند.

وي ادامه داد: در اين نكو داشت تلاش شده تا دانش آموختگان حوزه هاي علميه در جريان ترويج قرآن و مكتب اهل بيت (ع) در بين جوانان با تاكيد بر محتواي تبليغ بيشترين تاثير را بر مخاطب خود بر جاي گذارند. 

دراين دوره از نكوداشت استاد شهيد مرتضي مطهري بعنوان مبلغ نمونه و الگوي مبلغ در عرصه جوانان معرفي شد و جايزه اين شهيد به فرزند وي حجت الاسلام محمد مطهري اهداء گرديد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما