تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۳۷۲۳

دیدار احمد مسجد جامعی با برخی از علما و مراجع عظام تقلید

دیدار احمد مسجد جامعی با برخی از علما و مراجع عظام تقلید
احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران به همراه گروه تهران گردی شامل؛ اصحاب رسانه و فرهنگ و شاعران اهل بیت(ع) به دیدار مراجع عظام و برخی حوزویان از جمله؛ حضرات آیت الله وحید خراسانی،آیت الله شبیری زنجانی ،آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله علوی گرگانی و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی رفت.

در ابتدا احمد مسجدجامعی و گروه تهرانگردی مهمان حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی بودند. در این دیدار احمد مسجدجامعی با اشاره به تشرف جمع همراه به کربلا در ایام اربعین به دعوت و میزبانی حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به ارائه گزارشی از کم و کیف این سفر پرداخت.

وی ضمن اشاره به حضور پررنگ اصحاب رسانه در این کاروان، به تاثیر نوع خبررسانی حاضرین در کاروان بر فضای اطلاع‌رسانی در رسانه‌های عمومی کشور در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و سپس از نسخه ابتدایی کتاب عکس اربعین که شامل بیش از دویست عکس انتخاب شده از میان سه هزار عکس گرفته شده از سوی عکاسان این کاروان در این ایام بود رونمایی کرد.


در این کتاب عکس که در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی منتشر می‌شود، عکس‌هایی از راهپیمایی عظیم اربعین و حاشیه‌های جالب توجه آن و عزاداری‌های عاشقان امام حسین(ع) آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، یکی از نکات قابل توجه در سفر کربلا را توجه ویژه عالمان و پژوهشگران، به تحقیق و پژوهش علوم دینی حتی در ایام خاص اربعین حسینی دانست و به فعال بودن بخش تحقیقاتی موسسه آل البیت در نجف اشرف و فعال بودن کتابخانه عتبه حسینی در شب اربعین حسینی اشاره کرد.


همچنین خبرنگاران و حاضران در این کاروان به بیان برخی از خاطرات و دیده‌ها و برداشت‌های خود از این سفر معنوی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز ایام اربعین را ایام ویژه‌ای در عراق دانست و به ذکر برخی وقایع خاص در این روزها که ناشی از ارادت فراوان شیعیان عراق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زائران حسینی در ایام اربعین است و همچنین حالت ویژه عراقی‌ها در این ایام پرداخت.


 در این دیدار که علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز حاضر بود گزارشی از برنامه‌های این بنیاد برای پرداختن به اربعین حسینی و وقایع مذهبی و همچنین ارتباط نزدیک با علما و مراجع ارائه کرد که با استقبال نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی مواجه شد.

در ادامه، احمد مسجد جامعی و همراهان به دیدار حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید و از اساتید برجسته حوزه علمیه رفتند. در ابتدای این دیدار، هاشمی گلپایگانی از شاعران اهل بیت(ع)، شعری در منقبت و سوگ حضرت زهرا(س) قرائت کرد.


حضرت آیت الله شبیری زنجانی با ذکر این نکته که عواطف است که ایمان و فداکاری می آورد، اظهار کرد: اشعار چه مفید باشند چه مضر در اعتقادات افراد جامعه موثرند و اگر اعتقادات صحیح باشد نتیجه آن اصلاح جامعه خواهد بود و اگر مضر باشد نتیجه آن افراط در جامعه خواهد بود.

از جمله نکات قابل توجه در این دیدار، بحث‌های دقیق آیت الله العظمی شبیری زنجانی و احمد مسجدجامعی در خصوص هنر کتابت قرآن و بررسی آثار برجسته خوشنویسان دوره‌های مختلف در این زمینه بود.

از دیگر نکاتی که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت، سابقه و کیفیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در تکیه دولت و توجه ویژه خداوند به زائران و عزاداران حسینی بود.


در ادامه این گروه به دیدار حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی رفت. در این دیدار احمد مسجدجامعی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بر لزوم توجه هر چه بیشتر به این ایام تاکید کرد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در این دیدار به بیان اثرات زنده نگه داشتن یاد و ایام فاطمیه پرداخت و گفت: در ایام فاطمیه امسال همه شهروندان مملکت باید غوغا کنند، همه هیات‌های بیرون بیایند و عزاداری با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود. چون امام ششم یک دعا کرده اند و آن دعا این است "رحمه الله من احیا امرنا؛ خداوند رحمت کند کسی که امر ما را زنده کند." که امر آنها ریشه اش در حق مادرشان زهرا(س) است.

این مرجع تقلیدشیعیان خاطر نشان کرد: هر کس برای عزاداری حضرت زهرا(س) گامی بردارد و در این راه کوشا باشد، حضرت در دو جا به یاری او می‌آیند، اول هنگام مرگ است و دوم در هنگام قیامت کبری و اجرا فراوان در برگزاری عزاداری ایام فاطمیه(س) نهفته است.

بعد از دیدار با این مرجع تقلید، گروه تهرانگردی مهمان بیت مرحوم علامه طباطبایی در منزل وی بودند.


معماری خاص این خانه یادگار مرحوم علامه طباطبایی است که توسط علامه که به علوم ریاضیات طراحی شده بود و وی به مدت سیزده سال در این منزل سکونت کرده بود و این خانه محل مراجعه عالمان و محققان بسیاری بوده و برخی از علما به دلیل عبادت‌های فراوان انجام شده در این خانه و مباحث علمی و مذهبی فراوان صورت گرفته در این خانه، حرمت خاصی برای این محل قائل هستند.

گروه تهرانگردی بعدازظهر جمعه به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شدند و بعد از آن به دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رفتند.
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما