تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۴۶۳۲

انحلال بی‌سروصدای دومین جشنواره سراسری رسانه‌های برخط رضوی

انحلال بی‌سروصدای دومین جشنواره سراسری رسانه‌های برخط رضوی
در دهه کرامت که ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) را شامل می‌شود، جشنواره‌های مختلفی توسط اداره‌کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تحت اشراف جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) برگزار می‌شود. سال گذشته دوازدهمین دوره این جشنواره در بیش از ۳۰ بخش برگزار شد و برگزیدگان هر بخش در مراسم اختتامیه مربوط به آن معرفی شدند. با این وجود، تنها بخشی که برندگان خود را نشناخت، دومین جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط رضوی با مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود.

برای پیگیری این موضوع چندین مرتبه با برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تماس گرفتیم که در نهایت پاسخی که دریافت کردیم این بود: این جشنواره را یک دوره ما برگزار کردیم، دوره دوم آمدیم موضوع جشنواره را عوض کردیم و سراغ یک موضوع پژوهشی رفتیم، از آنجایی که اولین دوره کیفیتی که باید می‌داشت نداشت، تصمیم به تغییر محتوای جشنواره گرفتیم!

وی در پاسخ به این سؤال که فراخوان دومین جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط رضوی از طریق وبگاه شمس توس تحت اشراف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران اعلام شده بود، چگونه محتوا چیز دیگری شده است، افزود: قرار بود این جشنواره را در سال ۹۳ برگزار کنیم، اما آمدیم یک کار دیگری در حوزه پژوهشی و تخصصی انجام دهیم که از طریق دبیرخانه با دبیر ستاد هم هماهنگ‌ها انجام شد. (همایش امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر)

این موضوع در حالی بیان می‌شود که فراخوان دومین جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط با موضوع فرهنگ رضوی به تصویب بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رسیده و میزبانی این جشنواره به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابلاغ شده بود.

از نکات جالب اینکه ضرغامی در گفت‌وگویی ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به دومین جشنواره رسانه‌های برخط رضوی را اعلام کرده بود، و سیدجواد جعفری دبیر جشنواره امام رضا(ع) نیز پیش از این در نمایشگاه مطبوعات گفته بود: یک برنامه از برنامه‌های هشتاد‌و‌پنج‌گانه دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) هنوز باقی مانده که «دومین جشنواره رسانه‌های برخط رضوی» است که ان‌شاءالله اختتامیه آن تا قبل از ایام‌الله فجر ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

سؤال این است که چگونه جشنواره‌ای که عنوان «سراسری» را یدک می‌کشد به ناگهان تعطیل می‌شود و اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟ آیا به راستی در میان ۸۰۰ اثر دریافتی توسط دبیرخانه، آثار درخور توجه وجود نداشته است؟ آیا فرهنگ رضوی در سایت‌ها و خبرگزاری‌های ما اینقدر مهجور است؟
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما