فیلم «محمد رسو‌ل‌الله(ص)» برای از بین بردن تصویر خشونت‌بار از اسلام ساخته شد

ایکنا , 5 شهريور 1394 ساعت 8:15

نشریه فرانسوی لوپوئن نوشت: ‌مجید مجیدی برای از بین بردن تصویر خشونت‌بار ارائه شده از اسلام توسط گروه‌های افراط‌گرا، فیلم پرهزینه «محمد رسو‌ل‌الله(ص)‌» را ساخت.


نشریه فرانسوی لوپوئن درباره فیلم «محمد(ص)» آخرین ساخته سینمایی مجید مجیدی نوشت:

«مجید مجیدی یکی از بزرگ‌ترین سینماگران ایرانی، فیلم «محمد(ص)» را ساخت. مجیدی پیش از اکران این فیلم در روز چهارشنبه در ایران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه گفت، این فیلم عظیم درباره دوران کودکی پیامبر و با هدف پایان دادن به تصویر (خشونت‌بار quotation marK) اسلام ساخته شده است.

این فیلم با هزینه‌ای بالغ بر چهل میلیون دلار معادل سی و چهار میلیون یورو ساخته شده که بخشی از این بودجه را دولت متقبل شده است. این فیلم بزرگ، پرهزینه‌ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران است و در محلی بازسازی شده از مکه در جنوب تهران تهیه شده است.

علاوه بر اکران فیلم «محمد(ص)» در صد و سی و چهار سالن سینما در ایران، این فیلم دو ساعته روز پنجشنبه در افتتاحیه فستیوال فیلم مونترال نیز پخش خواهد شد و کارگردان امیدوار است که فیلمش مورد توجه توزیع‌کنندگان فیلم در اروپا قرار بگیرد.

از نظر مجیدی، کارگردان کهنه‌کار پنجاه و شش ساله که ده‌ها فیلم خوب را در کارنامه خود دارد و چندین جایزه خارجی دریافت کرده،(باران و بچه‌های آسمان)، انتخاب موضوع کار بسیار درستی بوده است. در سال‌های اخیر به دلیل ارائه تصاویری خشونت‌بار که هیچ ارتباطی با ماهیت اسلام ندارند، برداشت بدی در جهان غرب از اسلام ارائه شده است. به نظر مجیدی این برداشت بد از طرف گروه‌های تروریستی از جمله گروه دولت اسلامی که هیچ ارتباطی با اسلامی که آن‌ها نام این دین را سرقت کرده‌اند، نشئت گرفته است و این گروه‌ها می‌خواهند به جهانیان تصویری وحشتناک از اسلام ارائه کنند.»

نشریه لوپوئن همچنین به بخش‌هایی از سخنان مجیدی در این مصاحبه اشاره می‌کند و در آخر می‌افزاید: «آخرین فیلم در‌باره محمد(ص)، پیامبر اسلام در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش میلادی توسط یک سینماگر آمریکایی سوری‌تبار به نام مصطفی عقاد ساخته شد. این فیلم به دو زبان انگلیسی و عربی با حضور بازیگرانی چون آنتونی کوئین و ایرنه پاپاس و ستارگان انگلیسی ساخته شده بود. این فیلم در زمان خود مشاجرات زیادی را برانگیخت. مسلمانان افراط‌گرا این فیلم را موهن قلمداد کرده و سینماهایی که به پخش این فیلم مبادرت کردند، از سوی این افراط‌گرایان پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کردند.»


کد مطلب: 26492

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/26492/فیلم-محمد-رسو-ل-الله-ص-بین-بردن-تصویر-خشونت-بار-اسلام-ساخته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir