مرور اخبار شنبه 21/01/95

خانه فرهنگ میزبان مداحان / نعمت ماه رجب/ مداحان و اقتصاد مقاومتی

21 فروردين 1395 ساعت 14:40

در درون انسان يك آينه شفاف است كه فيض خدا را نشان مي‌دهد انسان اگر يك آينه شفاف بشود و سرش را خم بكند اين آينه را نگاه كند فيض خدا را مي‌بيند. خدا ديدني نيست ولي فيض او، وجه او، لطف او، آثار او ديدني است. آن وقت راحت است نه بيراهه مي‌رود نه راه كسي را مي‌بندد، چون آن جمال محض به انسان فرصت خلاف نمي‌دهد و اخلاق براي اين است.



خانه فرهنگ حافظیه با «چراغ هدایت» میزبان ذاکرین و مداحان می شود

 
سلسله جلسات ذاکرین و مداحان اهل بیت(ع) تحت عنوان «چراغ هدایت» با موضوع سفیر عشق به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف مداحی و آسیب شناسی در این زمینه، در راستای ارتباط دائم با این قشر مؤثر در جامعه و همچنین ارتقاء سطح اجرای مراسم مذهبی بر اساس اصول دینی دوشنبه ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در فرهنگسرای امید برگزار می شود.
منبع: مهر


شکر نعمت رجب
   
ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. این ایّامی که در روایات ما به‌عنوان ایّام برجسته معرّفی شده‌اند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمتها است. ... از ماه رجب قدردانی کنید؛ در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه میتوانید بیشتر کنید؛ به یاد خدا باشید و کار را برای خدا انجام بدهید؛ این تلاشی که میکنید، این زحمتی که میکشید، برای خدا قرار بدهید.
منبع: khamenei.ir


تشكلهای دينی مردمی؛ الگوی عينی و عملی تحقق اقتصاد مقاومتی است


معممی مقدم، مديركل تشكلهای دينی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات گفت: در حوزه شبكه تبليغي نيز رويكرد روحانيت، مداحان و شاعران آئيني نيز با استفاده از ظرفيت تشكلهاي ميان تخصصي شامل شوراي هيئات مذهبي، كانون مداحان و شعراي آئيني، مجمع كانونهاي فرهنگي تبليغي و اتحاديه انجمنهاي اسلامي باید اقدامات فرهنگی مناسب صورت گیرد و منویات رهبر معظم انقلاب در منبرها، خطابه ها و اشعار و نوحه ها ترویج، گسترش و فرهنگ سازي شود.
منبع: مهر


چرا رجب «ماه خدا» نامیده شده است؟


از حضرت رسول(ص) سؤال شد: چه معنا دارد سخنتان که فرمودید ماه رجب ماه خداست؟ حضرت پاسخ دادند: زیرا ماه رجب ویژه آمرزش و مخصوص مغفرت است. در این ماه خونی ریخته نمی‌شود (حتی در جاهلیت نیز ماه رجب جزء ماه های حرام به حساب می‌آمد و جنگ و خونریزی در آن تعطیل می‌شد) و در این ماه، خداوند اولیا و محبانش را مورد آمرزش قرار می‌دهد و توبه‌شان را می‌پذیرد و آنان را از دشمنانشان می‌رهاند.

پیامبر اکرم(ص) سپس فرمودند:
هر که تمام این ماه را روزه بدارد، سه چیز از خدایش دریافت می‌کند:
۱ - آمرزش برای تمام گناهان گذشته‌اش
۲ - مصونیتی برای باقی مانده از عمرش
۳ - ایمنی از تشنگی روز قیامت
منبع: فارس


رجب؛ فرصت دیدن فیض خدا در آینه دل


آیت اله جوادی آملی: درون انسان يك آينه شفاف است كه فيض خدا را نشان مي‌دهد. انسان اگر آينه شفاف بشود و اين آينه را نگاه كند فيض خدا را مي‌بيند. خدا ديدني نيست ولي فيض او، وجه او، لطف او، آثار او دیدنی است.
منبع: مهر

انتهای پیام/


کد مطلب: 29997

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/29997/خانه-فرهنگ-میزبان-مداحان-نعمت-ماه-رجب-اقتصاد-مقاومتی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir