مرور اخبار چهارشنبه 94/01/25؛

استاد اخلاق لازم است/ حاشیه دیدار مداحان با رهبری/ کارگاه مداحی در مشهد

25 فروردين 1395 ساعت 13:37

امام جمعه موقت تهران: مداح و غیرمداح از این جهت که مسافر راه آخر هستند، به یک بلدچی نیاز دارند. مداحان بیشتر از همه به استاد اخلاق احتیاج دارند چرا که وظیفه رونق دین و اهل بیت (ع) را برعهده دارند.



مداحان بیشتر از سایر اقشار به استاد اخلاق نیاز دارند

آیت‌الله صدیقی نقش ارتباط مداح با یک عالم دینی و یا استاد اخلاق در پیشرفتش را حیاتی دانست و عنوان کرد: مداح و غیرمداح از این جهت که مسافر راه آخر هستند، به یک بلدچی نیاز دارند. مداح به استادی نیاز دارد که راه را از بیراهه به او نشان بدهد و از انحراف او جلوگیری کند. امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مداحان بیشتر از همه به استاد اخلاق احتیاج دارند چرا که وظیفه رونق دین و اهل بیت (ع) را برعهده دارند.
منبع: بسیج مداحان


کارگاه آموزشی ستایشگران اهل بیت در مشهد برگزار شد


هفتمین دوره کارگاه آموزشی تخصصی ستایشگران اهل بیت با عنوان "هنر مداحی" به مدت یک هفته از سوی کانون مداحان خراسان رضوی و به میزبانی مرکز آموزش مداحی منادیان عترت در مشهد برگزار شد. مسوول مرکز آموزش مداحی و مدیر برگزاری این دوره گفت: این دوره آموزشی با حضور ۷۰ نفر از مداحان شهر مشهد تشکیل و از محضر اساتیدی همچون حجت الاسلام فیض آبادی، حجت الاسلام بیاتی و جواد حامدی کسب استفاده گردید.
منبع: روضه نیوز




فیلم محمد(ص)، مجیدی را «چهره هنر انقلاب» کرد

مجید مجیدی کارگردان سینما سال گذشته با فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» خبر ساز بود و توانست توجه اهالی و علاقه‌مندان به فرهنگ را به خود جلب کند.
منبع: مشرق


صدا و سیما افراد را به گونه‌ای تربیت نکرده‌ که بتوانند باورهای دینی را به هنر تبدیل کنند

حجت الاسلام عبدالله نظرزاده: ...چه کسانی در تمام جشن ها و سرورهای دینی و غیر دینی تلویزیون، مثل تولد پیامبر(ص)، به عنوان آدم های شاد کننده مردم به صدا و سیما می آیند؟ آیا این مهمانان غیر از ورزشکاران و هنرپیشگان هستند؟ تیپ بیشتر افرا معروف نسبت به ارزش های جامعه ما، ناهنجار است. صدا و سیما این افراد را در جامعه بُلد می کند و مردم که مثل آن ها می شوند، بر سر آن ها می زنیم که چرا تو از دین فاصله گرفته ای؟
منبع: شفقنا





با مداحی سیاسی تنور استکبارستیزی را داغ نگه می‌داریم

مهدی رسولی با بیان اینکه مادحین باید فراتر از جناح‌های سیاسی در هیئت‌ها صحبت کنند، اظهار داشت: جریان مداحی نیاز دارد به اهداف بزرگی مثل تمدن نوین اسلامی بپردازد و اگر ما این فرصت را در مسائل زود بازده و احزاب و جناح‌های سیاسی خرج کنیم، به نظرم خوش‌سلیقگی نکرده‌ایم.
منبع: باشگاه خبرنگاران


حاشیه های جالب دیدار اخیر مداحان با رهبر انقلاب

در دیدار خصوصی مداحان با رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز حاشیه های زیبایی از برخورد حضرت آقا با آنها و همچنین شیوه های مختلف عرض ارادات مداحان شاخص به ایشان رخ می دهد که دیدنی است.
منبع: روضه نیوز


جایگاه مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام از منظر مقام معظم رهبری

کار مداحی کار بزرگی است، کار مهمی است، حرفه‌‌ی بسیار اثرگذاری است؛ می‌تواند مصداق درشت و برجسته‌‌ای باشد از مجاهدت فی سبیل الله. اینکه می‌گوئید ما حاضریم در میدان حضور داشته باشیم، این برای هرکسی یک‌جور حضور است: یک روز انسان توی میدان جنگ ظاهری است، یک‌وقت انسان در میدان پیکار با دشمنانی است که در جنگ‌های فرهنگی و جنگ‌های نرم وارد مبارزه شده‌‌اند؛ این یک‌جور دیگر پیکار است؛ اقتضای خودش را دارد. در کار شما مداحان، در میدان بودن و مجاهدت کردن، یعنی ارائه‌‌ی سخن اثرگذار و بیان هدایت‌گر برای دلها؛ البته با شیوه‌های هنرمندانه.
منبع: هیئت رزمندگان


اخلاص در مداحی موجب افزایش تأثیر کلام در مخاطب می‌شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در دیدار با اعضای کانون مداحان استان قزوین گفت: اخلاص گام اول و مهم در مداحی است که موجب افزایش تأثیر کلام در مخاطب می‌شود. وی افزود: معلومات یک مداح نیز هر قدر که بیشتر باشد، می‌تواند یک واقعه را دقیق‌تر و بهتر بیان کند، بنابراین باید کاری کنیم که این سرمایه اجتماعی به هدر نرود.
منبع: ایکنا

پایان پیام/


کد مطلب: 30014

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30014/استاد-اخلاق-لازم-حاشیه-دیدار-مداحان-رهبری-کارگاه-مداحی-مشهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir