مرور اخبار شنبه 95/01/28؛

پیگیری منویات رهبری به مداحان/ رقابت چهارهزار مداح/ تقدیر از مداحان

28 فروردين 1395 ساعت 9:07

معینی پور: صدا و سیما نتوانسته است خوب برنامه سازی کند یا ِالِمانها و نَمادها و بَرنامه های مُفیدی را برای کودکان بسازد که به نَحوی مَعارف عاشورایی را به بچه ها منتقل کند.



تشکیل کارگروه پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب خطاب به مداحان

مصطفی خورسندی، مدیرعامل خانه مداحان با اشاره به راه‌اندازی کارگروه ویژه منویات مقام معظم رهبری در خانه مداحان اهل بیت(ع)، گفت: یکی از وظایف تشکل‌های مداحی عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب است. لذا ‌از کارهایی که در آخرین نشست خانه مداحان با حضور بزرگان جامعه مداحی و اعضای خانه مداحان و همچنین ریاست هیئت مدیره خانه مداحان داشتیم، تشکیل گروهی برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری بود.
منبع: ایکنا


چهار هزار مداح برای اعزام به عتبات عالیات به رقابت پرداختند


مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون ورودی مداحان عتبات عالیات در ۲۳ استان کشور خبر داد و گفت: در این آزمون ۴ هزار و ۹۷ تن از مداحان کشورمان به رقابت پرداختند که تهران با یک هزار و ۱۷۱ تن بیشترین آمار را به خود اختصاص داد. حجت الاسلام پروانه، شرط قبولی در این آزمون را کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز دانست و اظهار داشت: کسانی که امتیاز لازم را بدست آورند به مرحله بعدی شامل مصاحبه و ارزیابی راه خواهند یافت و پس از قبول در مراحل دیگر، کد مداحی دریافت می کنند و جهت آموزش به مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری معرفی می شوند.
منبع: رسا نیوز

روضه خوانی عالم اهل سنت برای امام حسین(ع)


خبرگزاری مهر کلیپی منتشر نموده است که در آن حبیب الجفری، عالم معروف اهل سنت به بیان فضائل حضرت زهرا(س) و روضه خوانی پرسوز و گداز برای امام حسین(ع) و حضرت سکینه(س) پرداخته است.
منبع: مهر


۱۲۰ حافظ، قاری و مداح تقدیر شدند

۱۲۰ حافظ و قاری قرآن کریم و مداح اهل‌بیت(ع) ۲۵ فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن با عنوان «لیلة فی رحاب القرآن» در مشهد مقدس تجلیل شدند. در این محفل نورانی ۴۵ نفر از فعالان قرآنی نیز به اجرا برنامه پرداختند.
منبع: روزنامه اعتدال


صدا و سیما سطحی شده و «بیماری آنتن پُرکنی» دارد


معینی پور: ...میدانیم که استفاده زیاد از نمادهای شیعی یا نمادهای مذهبی در برنامه کودک آسیب زاست. مثلا صدا و سیما نمی تواند نمادهای عزاداری عاشورا را در برنامه های کودک به تعداد خیلی زیاد یا با صراحت خیلی زیاد در شبکه کودک پخش کند. این را می دانیم و با افراط در این حوزه هم به شدت مخالفیم. چرا که اثر معکوس روی تربیت کودک می گذارد. اما از آن طرف صدا و سیما نتوانسته است خوب برنامه سازی کند یا ِالِمانها و نَمادها و بَرنامه های مُفیدی را برای کودکان بسازد که به نَحوی مَعارف عاشورایی را به بچه ها منتقل کند. متاسفانه امسال با یک تراژدی در تلویزیونمان مواجه شدیم که نه تنها نمادهای مذهبی به شدت در شبکه کودک کاهش پیدا کرده بود- که فاجعه بسیار بزرگی بوده است- بلکه در همان روزهای عزاداری که فرزندان ما در کوچه و خیابان با نمادهای مذهبی مواجه بودند، نمادهای غیر مذهبی در تلویزیون پخش می شد.
منبع: شفقنا

پایان پیام/


کد مطلب: 30018

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30018/پیگیری-منویات-رهبری-مداحان-رقابت-چهارهزار-مداح-تقدیر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir