توضیح الرسائل کربلا/ آموزش مداحی/ نشست های مهدویت

25 ارديبهشت 1395 ساعت 14:41

اسماعیل شفیعی سروستانی در نشست‌های مهدویت که توسط مؤسسه فرهنگی موعود برگزار می شود به تبیین ملک عظیم خداوندی که تصویری مستند از دولت کریمه امام زمان (عج)‌ است، می پردازد.



داستان ۱۸ هزار قاتل کربلا در «توضیح‌الرسائل کربلا»


«توضیح‌الرسائل کربلا» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر علوی با همکاری محمد غلام، به همت موسسه علمی-فرهنگی سدید (انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام) منتشر شده است. اثر حاضر که با عنوان فرعی «چطور از دل ۱۸ هزار نامه عاشق، ۳۰ هزار قاتل ایجاد شد؟!» چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در غرفه انتشارات سدید واقع در سالن ۱C، راهرو ۲، غرفه ۶۳ در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد. در مقدمه این کتاب آمده است: «پاسخ‌های زیادی به معمای تاریخی «قلوبهم معک و سیوفهم علیک» داده شده است: دل‌هایی با او و شمشیرهایی بر او؟! این سطور تلاشی است برای حل این معادله عجیب تاریخ که در مورد کوفیان گفته‌اند؛ «دل‌هایی با حسین، شمشیرهایی بر حسین!» و بررسی فرضیه نداشتن «عزم» و نیز کاوشی در اطراف این مفهوم، نقشی که عزم در حرکت‌آفرینی به سمت نقطه مطلوب ایفا می‌کند و جایگاه آن برای تحقق اهداف؛ بحثی که نسبت به آن جهالت و یا غفلت اساسی می‌شود و حجابی برای رسیدن از دانایی به توانایی انسان‌ها است.
منبع: ایبنا


برگزاری کلاس‎های آموزشی سراسری مداحی به صورت حضوری و مجازی

مدیر آموزش خانه مداحان با اشاره به برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان اجرا می‎کنند و همچنین روند آموزش‎ جدید به علاقمندان مداحی در سراسر کشور گفت: در شب‌های ماه رمضان به مدت سی شب و هرشب از ساعت ۱۲ شب تا سحر در حسینه شهید همت واقع در میدان شهدا برنامه هیئت جامعه مداح را برگزار می‎کنیم. برنامه هیئت جامعه مداح شامل نوحه خوانی مداحان با حضور غلامرضا سازگار رئیس هیئت مدیریه خانه مداحان برگزار می‌شود و در تمامی این برنامه‌ها سخنرانی هم وجود دارد. کلاس‌های آموزشی ما در سه گروه سنی و جنسی برگزار می‌شود. این کلاس‌ها از ۱۰ تا ۲۰ سال، بالای ۲۰ سال و خواهران در تمام سنین برگزار می‎شود. کل دوره برای آقایان ۱۴ ترم سه ماهه است که هرترم سه‌ماه ۱۲ جلسه تئوری و ۱۲ جلسه توسط هیئت آموزشی به تسلط در خواندن هنرجویان برگزار می‌شود.
منبع: ایکنا


نقد مباني و آراي وهابيت در يك كتاب


كتاب نقد مباني و آراي وهابيت از ديدگاه محمدسعيد رمضان البوطي، حسن بن فرحان مالكي، محمدبن علوي مالكي و حسن سقاف تأليف علي رئيسي در سه بخش كليات، نقد و بررسي مباني فكري و اعتقادي وهابيت و نقد و بررسي عقايد خاص وهابيت به همت پژوهشكده حج و زيارت تدوين شده است. جريان وهابيت از بدو تأسيس تا به امروز، با وجود تمامي تبليغات گسترده و غوغاسالاري‌هايي كه در جهان اسلام، براي معرفي خود به عنوان نماينده اسلام راستين و مدافع اهل سنت داشته، نتوانسته است به موفقيتي در اين زمينه دست پيدا كند. منشأ اين ناكامي‌ها را بايد، مديون تلاش‌هاي عالمان دلسوز و مسؤوليت‌شناسي دانست كه از همان ابتدا به مخالفت با اين جريان انحرافي بپا خاسته‌اند. به عنوان نمونه اولين مخالفت با افكار و آراي محمدبن عبدالوهاب (مؤسسه فرقه وهابيت) از سوي برادرش سليمان بن عبدالوهاب تميمي نجدي صورت گرفت. ايشان با تأليف كتابي به نام «الصواعق الالهيه» به انديشه‌هاي انحرافي برادرش واكنش نشان داد و عالمان ديگر نيز در نقاط مختلف جهان اسلام، از رفتارهاي بدعت‌آميز و تفرقه‌افكنانه وي اعلام برائت كردند.
منبع: خبرگزاری حج


سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی، سه رقمی شد

با ورود به ماه شعبان، سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی که توسط مؤسسه فرهنگی موعود عصر طی ۱۰ سال گذشته برگزار می‌شد از یکصدمین نشست گذشت و در آستانه جشن میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) یکصد و دومین نشست خود را برگزار می‌کند. در این نشست ویژه که با جشن میلاد حضرت مهدی (عج)‌ قرین است، اسماعیل شفیعی سروستانی مدیر مؤسسه فرهنگی موعود عصر و مؤلف دایرة المعارف موعود آخر‌الزمان با موضوع «ملک عظیم خداوندی» به سخنرانی می‌پردازد.
ملک عظیم خداوندی، تصویری زیبا و مستند به قول حضرات معصومین علیهم‌السلام از دولت کریمه امام زمان (عج)‌ است. این موضوع برای اولین بار است که در مجمعی عمومی ارائه می‌شود.
منبع: فارس


نشست صميمانه شاعران ايراني و عراقي در كربلا


نشست صميمانه شاعران ايراني و عراقي به همت كميته فرهنگي آموزشي ستاد اربعين همزمان با اعياد شعبانيه در كربلاي معلي برگزار شد. در ادامه سفر كاروان شعر آيني به همت كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين و پس از برگزاري جلسات متعدد شعر خواني در نجف اشرف و كاظمين همزمان با اعياد شعبانيه، در شب پاياني در نشست صميمانه اي در مجمع سيد الشهداء(ع) در كربلاي معلي گرد هم آمدند. در اين نشست شاعر برجسته عراقي سيد شعيد صافي رميثي و نيز مرتضي الحمامي در مدح اهل بيت (ع) شعر خواني كردند كه مورد استقبال شاعران برجسته كشورمان قرار گرفت. در ادامه شاعران پيشكسوت كشورمان اقايان مويد، شفق، مجاهدي، كلامي زنجاني، سعيد بيابانكي، سيد حميد برقعي و همچنين حاج احمد واعظي به شعرخواني پرداختند و در كنار حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) در مدح اهل بيت (ع) لب به سخن گشودند.
منبع: خبرگزاری حج

انتهای پیام/


کد مطلب: 30106

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30106/توضیح-الرسائل-کربلا-آموزش-مداحی-نشست-های-مهدویت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir