مرور اخبار دوشنبه 95/02/27؛

اجتماع عظیم‌مهدوی/ ثبت‌نام مداحان درسامانه‌طوبی/ کتاب زینب‌قهرمان‌کربلا

27 ارديبهشت 1395 ساعت 15:34

جامعه اسلامی همان گونه و به همان اندازه که متأثر از رویدادهای سوگواره مذهبی است، از رویدادهای خوشایند و فرح‌بخش دینی نیز تأثیر می‌گیرد و اتفاقاً در این عصر و زمان که قاطبه مردم کشور را نسل جوان به خود اختصاص می‌دهند، باید برنامه‌ریزی عملی صورت گیرد تا این نسل با سرور و بهجت اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند.



عزم ملی برای عظیم‌ترین اجتماع مهدوی


پس از اربعین حسینی، اجتماع میلیونی مهدوی در شهر قم و مسجد جمکران، شکوه و عظمت شیعه را به تصویر می‌کشد، اما این استان هنوز به‌عنوان دومین شهر بزرگ مذهبی کشور پس از مشهد هنوز نتوانسته است از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و خیل زائران مشتاق زیارت مرقد حضرت فاطمه معصومه (س) و مشتاقان تشرف به مسجد جمکران برای توسعه استفاده کند و در کنار همه کمبودهای جدی در این استان نبود وحدت رویه و عملکرد بین دستگاه‌های استانی باعث شده است که عظیم‌ترین اجتماع مهدوی در جهان اسلام در سطح مطلوبی از خدمات و امکانات برگزار نشود.
منبع: مهر


لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی برای تولیدات نمایشی مذهبی

سیدعلی موسویان، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: مناسبت‌های مذهبی تنها محدود و معطوف به رویدادهای غمباری همچون سالروز شهادت و وفات بزرگان دین نیست، بلکه قطعاً در طول سال با رویدادهای خوشایند دینی و مذهبی نیز برخورد داریم که باید برای آنها برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشیم. جامعه اسلامی همان گونه و به همان اندازه که متأثر از رویدادهای سوگواره مذهبی است، از رویدادهای خوشایند و فرح‌بخش دینی نیز تأثیر می‌گیرد و اتفاقاً در این عصر و زمان که قاطبه مردم کشور را نسل جوان به خود اختصاص می‌دهند، باید برنامه‌ریزی عملی صورت گیرد تا این نسل با سرور و بهجت اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند.
منبع: ایکنا


آغاز ثبت نام مداحان و شاعران آیینی در سامانه طوبی


نماینده بنیاد دعبل در استان چهارمحال و بختیاری گفت: با راه اندازی سامانه طوبی، مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعر برادر و خواهر استان می توانند با مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند. این افراد برای ثبت نام در سامانه طوبی باید صفحه اول شناسنامه ،کارت ملی، مدارک تحصیلی ، عکس و مدارک مربوط به دوره های آموزشی گذارنده شده را اسکن کرده و همراه داشته باشند . مسئولین سازمان تبلیغات و کانون مداحان وشاعران آیینی کشور مقدمات را برای ثبت نام واجدین شرایط در کوتاهترین زمان ممکن فراهم کردند لذا برادران و خواهران مداح و شاعر آیینی در سطح استان نیز می توانند همزمان با سراسر کشور با مراجعه به آدرس: tooba.tdm-ido.ir در اولین فرصت ثبت نام نمایند.
منبع: خبرگزاری بسیج


ورودي«باب العلقمي» حرم عباسي رونمائي شد

پروژه ساختمان در العلقمي (باب الفرات) يكي از بخشهاي پروژه طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس عليه السلام به شمار مي رود كه به شكل بسيار هنرمندانه اي طراحي و كاشي كاري آن اجرا شده است. اين پروژه توسط پيمانكار عراقي اجرا گرديده است. در مراسم رونمايي از اين پروژه كه با حضور علامه سيد احمد الصافي متولي شرعي حرم مطهر حضرت عباس عليه السلام و آقاي مهندس سيد محمد الاشيقر رئيس هيات امنا و جمعي از ميهمانان جشنواره بين المللي ربيع الشهاده همراه بود، آقاي مهندس ضياء مجيد الصائغ رئيس قسمت پروژه هاي مهندسي حرم مطهر به تشريح مشخصات فني و اجرائي اين پروژه پرداخت.
منبع: خبرگزاری حج


زینب بانوی قهرمان کربلا با ترجمه زنده یاد شهیدی


کتاب «زینب بانوی قهرمان کربلا» با ترجمه زنده یاد سیدجعفر شهیدی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد. این کتاب روایت روان و مستند و داستان گونه زندگی شیر زن کربلاست. نویسنده کتاب دکتر بنت الشاطی است. بانوی محقق و دانشمند مصری که با شوری مقدس و زبانی زیبا پرده‌هایی جذاب و جالب از زندگی حضرت زینب (س) را ترسیم کرده است. زنده یاد دکتر سیدجعفر شهیدی به برگردان این کتاب همت گماشته و با ترجمه ای دقیق و امین کتابی خواندنی فراهم آورده است.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/


کد مطلب: 30111

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30111/اجتماع-عظیم-مهدوی-ثبت-نام-مداحان-درسامانه-طوبی-کتاب-زینب-قهرمان-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir