حجت الاسلام انصاریان:

حکومت امام زمان(عج) انسان ها را به اوج ارزش ها می رساند

وارث , 30 ارديبهشت 1395 ساعت 14:20

حجت الاسلام انصاریان: چقدر خوب است ملت ایران کشت و کشتار و خونریزی به دست او را از ذهنشان بیرون کنند. مصلح کارش این نیست، امام هدایت کارش این نیست. امام هدایت موج محبت، نور، اصلاحگری و ایجاد امنیت است. چقدر خوب است نگاه مردم به او که طاووس اهل جنت است، عوض شود. اگر این کار را کنند مردم عاشق او می شوند و ترسی از او در دل ندارند.



جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان و مداحی حاج محسن طاهری و کربلایی مقداد پیر حیاتی در هیئت محبان الرضا علیه السلام برگزار شد.


در ادامه متن سخنان حجت الاسلام انصاریان را می خوانید:

خداوند عالم، خداوندی که تمام جهان را آفریده و به ظاهر و باطن جهان آگاه است در قرآن مجید هم خبر از گذشته ی جهان داده است و هم از همه ی اقوام و ملتها قبل از نزول قران خبر داده و هم از آینده خبر داده که پایان جهان و شروع قیامت چگونه خواهد بود. در قرآن خبر از یک حکومت شایسته ای می دهد که به دست شایستگان داده است و در آن روزگار اداره ی زندگی به دست آنان قرار خواهد گرفت و سفره ی هر ظلمی برچیده می شود و عدالت در تمام شئونات زندگی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

قرآن تمام خبرهایی که از گذشته داده است حق است و حتی علوم دقیق بشری این خبرها را تبیین کرده و حق بودن آن را دریافته است، همه ی خبرهای قرآن حق است و تحقق خواهد یافت و شکی هم در ظهور خبرهای آینده نخواهد بود. در روایات هم در این آینده ی ویژه، یعنی افتادن کره ی زمین به دست بندگان شایسته خبر داده است و تعدادشان کم نیست و علمای اهل سنت هم این خبرها را در متابهای معتبرشان نقل کرده اند.

وقایع آخرالزمان در قرآن

در سوره ی انبیا خداوند از تعدادی از پیامبران اولوا العزم و غیر آن و اهدافشان یاد می کند. اهداف انبیای خدا عبارت بوده از نجات مردم از گمراهی، از شهوات حرام، از اسارت در دست دیو خطرناک هوای نفس، ایجاد امنیت اجتماعی، ایجاد اقتصاد سالم و نظم در همه ی شئون زندگی. دیدن سوره ی انبیا با تفسیر یا ترجمه ی مناسب به علم و دانایی شما اضافه می کند.

فرق کار وجود مبارک صالحان در آینده، با کار انبیا این است که انبیای الهی نیروی لازم را برای سر و سامان دادن به زندگی در کره ی زمین نداشتند، یک مقدار از اهدافشان در بدنه ی محدودی از ملت ها عملی شد. اما در آینده نیروی لازم برای گستردن عدالت در همه ی شئون زندگی با اراده ی خدا پدید خواهد آمد.

در هر جای قرآن با حرف "لقد" برخورد کردید به معنای این است که مطلبی را خبر می دهم، انجامش و وقوعش حتمی و ۱۰۰ درصد است. وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ۱ کلمه ی "ذکر" به معنای تورات حضرت موسی ابن عمران علیه السلام است، چون قرینه در آیه هست. زبور کتاب حضرت داوود علیه السلام است و نبوت حضرت داوود بعد از حضرت موسی علیه السلام بوده است.

یعنی به طور قطع و ۱۰۰ درصد ما در تورات موسی این مساله را ثبت و حی و پابرجا کردیم و بعد از تورات همان را در زبود آوردیم. از جمله ی "یرث" که فعل مضارع است می فهمیم خبر از آینده می دهد. که در آینده، تمام کره ی زمین بدست می آورند. از "ال" ی که در "ارض" آمده، می فهمیم کل زمین را می فرماید، "ال" در زبان عرب به معنای کل است، الف و لام استغراق می گویند، یعنی کل کره ی زمین، تمام دریاها، تمام کشورها و مناطق را به دست می آورند و مالک می شوند، بنده های من که بندگان صالح هستند.

صالح یعنی اعتقادات قلبی درستی دارند، اخلاق حسنه ای دارند و هیچ سیئه ای اخلاقی در آنها دیده می شود. یعنی بخیل، منافق، طمعکار، دورو، نظر تنگ ندارند. اخلاقشان مهر، جود، کرم، صدق، اصالت، محبت و شرافت است و از نظر عملی هم معصیت ندارند.


تمام بندگان در سایه حکومت عادل به تمام ارزشها می رسند

آیه ی بعدی، إِنَّ في‏ هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدينَ۲؛ "هذا" در عربی اسم اشاره است، یعنی همین مطلبی که در آیه ی قبل گفتم در آن روزگار هرچه من بنده دارم، که بنده ی شکم و شهوت نیستند. بندگان شکم و شهوت قبل از اینکه زمین به دست صالحان برسد با یکدیگر درگیر می شوند، پیغمبر صلی الله علیه و آله می فرماید: دو سوم مردم کره ی زمین به دست خودشان نابود می شوند. نابود کردن مردم کار بندگان شایسته نیست. بندگان صالح به رهبری وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اصلاحگر و سرو سامان دهنده هستند.

این قتل و نابودی به وسیله ی خود بشر انجام می گیرد. ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ۳؛ جنگهای دریایی، زمینی و هوایی. یک سوم باقی مانده می شوند خسته ی از ظلم و نا به سامانی و همه برای نجات شب و روز ناله می کنند و به دنبال منجی می گردند و خدا هم به داد مظلومان جهان جواب می دهد و صالحان از بندگان را ظهور می دهد و یک حکومت با عدالت همه جانبه تشکیل می دهند که همه عاشقانه آن حکومت را قبول و اطاعت می کنند. کسانی هم که تا حدی بنده ی خدا بودند مثل ما، پروردگار می فرماید: إِنَّ في‏ هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدينَ۴؛ تمام بندگان من در سایه ی آن حکومت به اوج تمام ارزشها و کمالات می رسند. "بلاغ" یعنی رساننده.

در روایات بسیار مهم و در کتابهای قابل اعتماد و معتبر آمده است وقتی حضرت می آیند با کف دست اشاره به مردم می کنند یعنی با کف دست اعلام محبت به مردم می کند، و از کف دست ایشان موج می آید که در کف دست حضرت موسی علیه السلام هم بوده.

امام عصر عجل الله تعالی وقتی می آیند باید این موج نوری که قابل دیدن برای مردم نیست، به مردم انتقال پیدا کنند که در روایات دارد که عقل مردم را در همان آن کامل می کند. عقل مردم اگر جزئی است با عنایت و محبت او کامل می شود، عقل وقتی کامل شد می توانند تمام پیچیدگی ها و مجهولات علمی را بفهمند لذا امام باقر علیه السلام می فرماید: از زمان حضرت آدم تا زمان ظهور، الف علم آشکار شده است. این همه کتابها، آزمایشات و تلسکوپ ها و... فقط الف علم است. چقدر علم گیر مردم می آید.

چقدر خوب است ملت ایران کشت و کشتار و خونریزی به دست او را از ذهنشان بیرون کنند. مصلح کارش این نیست، امام هدایت کارش این نیست. امام هدایت موج محبت، نور، اصلاحگری و ایجاد امنیت است. چقدر خوب است نگاه مردم به او که طاووس اهل جنت است، عوض شود. اگر این کار را کنند مردم عاشق او می شوند و ترسی از او در دل ندارند.


آغوش امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آغوش رحمت الهی است

اگر مردم بدانند آغوش او آغوش رحمت الهی است و بدانند کار او کامل کردن عقل است، پرده برداری از همه ی علوم و مجهولات است و بدانند گرگ تشنه آمده دم چشم آب بخورد و گوسفند تشنه هم آمده آب بخورد، در کنار هم با آرامش آب می خورند و کاری با یکدیگر ندارند، یعنی گرگ از درندگی در می آید شاید هم کنایه باشد که دیگر کسی ظالم نیست که مردم نرم خو از او بترسند. مظلومیت هر مظلومی از بین می رود و ظلم هر ظالمی از بین می رود. و همه در کنار هم مثل دو برادر دینی زندگی می کنند.

این حکومت و شایستگان تمام بندگان مرا به اوج ارزشها و کمالات انسانی و الهی می رسانند. بهترین یاران ائمه خدمت ائمه علیهم السلام می رسیدند و به شدت از اوضاع زمان گلایه می کردند از حکومت بنی عباس و بنی امیه گلایه می کردند. ائمه علیهم السلام به آنها دلداری می دادند و می فرمودند شما در این اوضاع دین و پاکی خود را حفظ کنید آنچه که شما می خواهید فقط در زمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تحقق می یابد.

در زمان حکومت صالحان کشاورزی اوج می گیرد و بشر نیاز به کارخانه های اسلحه سازی و بمب و موشک ندارند، تمام پولها خرج امنیت می شود این قدر امنیت و فراوانی می شود که مردم دم مغازه ها می نشینند و می گویند آقا پارچه، طلا، کت و شلوار و... نمی خواهی؟ شخص می گوید نه دارم. مغازه دار می گوید پول نمی خواهم همینطوری ببر و شخص پاسخ می دهد نه دیگر جا ندارم.

روگردانی از پروردگار، انبیاء و ائمه علیهم السلام ضرر کامل است و ضررش را مردم دنیا می بینند. کسانی هم که در ایران بی دین هستند هم این ضرر را می بینند. اما کسانی که متدین واقعی اند، حداقل درونشان احساس امنیت می کنند و دلگرم به پروردگارند، از نعمت حلال الهی بهره مندند، وجدانشان ناراحت نیست که وای چقدر ظلم کردیم به مردم.


امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با محبت، عدالت و با امنیت می آید

الَّذِينَ آمَنُواْ وَلَمْ يَلْبِسُواْ إِيمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَـئِكَ لَهُمُ الأَمْنُ۵؛ ببینید این خبر پروردگار عزیز عالم است. یک انسان متدین باید اعصابش راحت باشد، باید راحت بخوابد و خیلی کم باید بیمار شود. یعنی در سایه ی ایمان، امنیت و آرامشش نباید به این زودی بیمار شود. اگر ائمه علیهم السلام ما را نمی کشتند ما نمی دانیم چقدر زنده می ماندند. خیلی از اولیای الهی را کشتند و آنهایی را هم که نکشتند عمرهای طولانی داشتند به خاطر همان ایمان و آرامش.

وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ۶؛ جهان نا امن است پر از ظالم، زورگو و غارتگر و ... است. " رَحْمَةً لِلْعالَمينَ" به دست امام دوازدهم و یاران صالحش در تمام جهان گسترده می شود. امام زمان که می آید با محبت، عدالت و با امنیت می آید. جامعه ی جهانی در زمان او جامعه ی عشق و محبت، جامعه ی عدل، عدالت، امان و امنیت می شود.


پی نوشت:

۱- سوره انبیاء آیه ۱۰۵
۲- سوره انبیاء آیه ۱۰۶
۳- سوره ی روم آیه ۴۱
۴- سوره انبیاء آیه ۱۰۶
۵- سوره انعام آیه ۸۲
۶- سوره انبیاء آیه ۱۰۷

انتهای پیام/


کد مطلب: 30120

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30120/حکومت-امام-زمان-عج-انسان-اوج-ارزش-می-رساند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir