مرور اخبار چهارشنبه 95/03/05؛

بدون صلوات زندگی باطل است/ جلوه ای از اربعین/ نقد کتب ضدشیعی

5 خرداد 1395 ساعت 15:22

مسیر حرم تا حرم قم، جلوه ای از عظمت پیاده روی اربعین حسینی است و عاشقانی که توفیق پیاده روی نجف تا کربلا نصیبشان نشده بود، سعی کرده بودند با حضور خود در این مکان در ایام نیمه شعبان به همراه دیگر زائران، اسمشان را جزو ارادتمندان به امام زمانشان ثبت کنند.



استاد فاطمی نیا: بدون صلوات زندگی باطل است

شافعی می گوید: در عظمت شما (اهل بیت) همین بس که کسی درود و رحمت بر شما نفرستد نمازش باطل است. اگر عمدا کسی آن سلام ها را ترک کند نمازش باطل می شود.  و درود بر محمد و آل او فرست، درودى پيوسته و برومند كه مدت آن را پايان نباشد و هرگز قطع نشود و آن را پشتيبان و سبب برآمدن مطلوب من قرار ده كه تويى گشاينده كارها و بخشنده نعمت ها. بعضی وقت ها سوال می شود که از این صلوات ها آنها چیزی گیرشان می آید؟ اولاً ما این را می دانیم که آنها نیاز ندارند. این تعبدیات است. تعبدیات یعنی هر چه آنها گفتند بگویی چشم. برای ما که خیلی فضائل دارد. بدون صلوات زندگی باطل است. اینکه می فرماید: «وَ اجْعَلْ ذَلِكَ عَوْنا لِى» یعنی این صلوات را کمک من قرار بده. سببی برای برآورده شدن حاجت من قرار بده.
منبع: وارث


جلوه ای از پیاده روی اربعین/ خدمات فرهنگی و اجتماعی به منتظران ظهور


در سال های گذشته، تنها در ایران اسلامی به عنوان کشور اهل بیت(ع) این شور و شوق و جشن و سرور را می دیدیم، اما در این چند سال، عشق و ارادت مردم به امام زمان(عج) در سراسر جهان نیز قابل مشاهده است که مردم دیگر کشورها نیز پی به وجود این مولود پربرکت برده و سعی در کسب معارف دینی و ترویج فرهنگ مهدوی دارند. در ایام نیمه شعبان، ایران و به طور ویژه شهر مقدس قم نمایان کننده عشق و ارادت به ساحت خاتم اوصیا، وارث انبیا، بقیه الله، امام مهدی موعود(عج) بود که جلوه ای از پیاده روی شیعیان در اربعین حسینی، در مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به جمکران قابل مشاهده بود که هر محبی سعی می کرد به نحوی عشق خود را به آن امام همام نشان دهد. از حرم کریمه اهل بیت(س)که بیرون می آمدی، خیل عظیم عاشقانی را می دیدی که به طرف جمکران، میعادگاه عاشقان و منتظران حضرت بقیه الله(عج) در حرکت بودند. در این میان برخی با خانواده و فرزندان خود با پای پیاده سعی در رساندن هر چه سریعتر خود به این مکان مقدس بودند؛ برخی که به خاطر کهولت سن و یا معلولیت توانایی پیاده روی را نداشتند، سعی کرده بودند خود را با ویلچر به این سیل جمعیت عظیم و مشتاق برسانند.
منبع: رسا


هيچ جايگزيني براي حج تمتع وجود ندارد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: دشمنان اسلام آرزو دارند كه پاي جمهوري اسلامي ايران از حج قطع شود و حتي براي دستيابي به اين آرزوي خود، دست به برخي اقدامات، كارشكني ها و مانع تراشي هايي مي زنند. عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه بيان داشت: به دليل اهميت خاص حج، سعودي ها براي اينكه ما اين صحنه بزرگ اسلامي را خالي كنيم گاهي تنگناهايي را ايجاد مي كنند، چون نقش جمهوري اسلامي نيز محوري و تاثير گذار مي باشد. آيت الله حسيني بوشهري: دنبال تعطيلي حج نيستيم ولي بايد عزت حجاج ايراني حفظ شود. رئيس هيات علمي بين الملل بعثة مقام معظم رهبري گفت: مسئولان تمام تلاش خود را براي انجام فريضه حج انجام خواهند داد ولي عزت، كرامت و امنيت حجاج ايراني بايد حفظ و حج حجاج ما نيز بايد در طراز جمهوري اسلامي ايران برگزار شود. مديرحوزه هاي علميه سراسر كشور بيان داشت: ما رسما اعلام مي كنيم دنبال تعطيلي حج نيستيم ولي موانعي كه دولت عربستان سد راه مسئولان و حاجيان ما قرار داده، باعث شده كه درحال حاضر سازكارهاي مناسبي كه هر ساله براي حج در نظر مي گرفتند، با مشكل مواجه شود.
منبع: خبرگزاری حج


«شبهه‌پژوهی» در نقد کتاب‌های ضدشیعی منتشر شد


«آنگاه که صحابه را شناختم» عنوان کتابی با نام‌های مختلف از جمله «صحابه را به دست آوردم، بدون اینکه اهل بیت را از دست بدهم» است که توسط وهابی‌ها و به صورت گسترده در بین حاجیان و فضای مجازی منتشر شده است. «ابوخلیفه علی بن محمد القضیبی» نویسنده کتاب مدعی است که زمانی شیعه بوده و با تحقیق و تفحص مذهب اهل سنت و جماعت را پذیرفته است، به همین منظور حجت‌الاسلام سیدمحمد یزدانی به نقد این کتاب در قالب دو جلد با عنوان «شبهه پژوهی» پرداخته است. در این کتاب ضمن پاسخگویی به مهم‌ترین شبهات مطرح شده توسط این وهابی در قالب ۲۰ گفتار ثابت شده است که این فرد هیچ گاه شیعه نبوده، بلکه هدف او از طرح این ادعا، ایستادگی در برابر امواج خروشان گسترش مذهب اهل بیت در میان متفکران و اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان بوده است.
منبع: فارس

انتهای پیام/


کد مطلب: 30137

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30137/بدون-صلوات-زندگی-باطل-جلوه-اربعین-نقد-کتب-ضدشیعی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir