مرور اخبار شنبه 95/03/08؛

فیلم امام رضا(ع) در اولویت / با امام حسین(ع) باید به همه جا رسید

8 خرداد 1395 ساعت 15:47

«با امام حسین به همه‌جا می توان رسید»، ولی تأملات بعدی در سخنان بزرگان، جلوۀ تازه ای برای تحقیق و به محقق نشان داد که از توانستن به بایستن سوقمان می داد و باعث هجرت از وادی «می شود» به «باید» می شد: «با امام حسین باید به همه جا رسید!»


 
تولید فیلم حرفه‌ای با محوریت امام رضا(ع) اولویت وزارت ارشاد است

 
جلسه کارگروه سینمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، سیدجواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، علیرضا رضاداد مشاور ریس سازمان سینمایی و دبیر سابق جشنواره فیلم فجر، بابک رضایی مشاور امور استان‌های سازمان سینمایی و مدیران کل ارشاد استان‌های خراسان رضوی، یزد، گلستان و لرستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ایوبی در این نشست از همه ظرفیتهای فرهنگی کشور برای جشنواره امام رضا(ع) را اتفاق مهمی در عرصه فرهنگی و هنری کشور دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان باید آداب و اصول برپایی جشنواره‌های سینمایی رعایت شود، به همین منظور استفاده از مشاوران هنری و سینمایی برای برپایی جشنواره‌های کیفی ضروری است. این اقدام باعث ارتباط دائمی هنرمندان با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می شود. ایوبی با بیان اینکه فعالیت برخی استان‌ها در جشنواره سیزدهم بسیار رضایت بخش بود، اظهار کرد: به جای سفارش تولید باید به شناسایی آثار تولید شده بپردازیم. وی با اعلام این خبر که اعتباراتی برای ساخت فیلم حرفه‌ای دینی در نظر گرفته شده است، گفت: اولویت ما ساخت فیلم با محوریت فرهنگ رضوی است.
منبع: فارس


نشست برخی از فعالان هیات در تهران

اولین نشست فعالان عرصه هیات پنجشنبه ششم خرداد در تهران با سخنرانی سید حسین مومنی، حاج حسین یکتا و رحیم آبفروش با همت جامعه ایمانی مشعر برگزار شد. در این همایش از پیرغلام و مداح اهل بیت حاج مهدی سماواتی هم تجلیل شد. معاون دبیر جامعه ایمانی مشعر در خصوص فعالیت‌های این جامعه گفت: جامعه ایمانی مشعر به مردم وابسته است و تمام تلاشمان در راستای مردمی بودن این جامعه است و به لحاظ پشتیبانی قرارگاه خاتم الاوصیا از جامعه ایمانی مشعر حمایت می‌کند. آبفروش گفت: شرایط شهر تهران متفاوت است با کل کشور، نهادها و سازمان های مختلفی در تهران مشغول فعالیت هستند و به علت حضور این سازمان ها و نهادها در تهران، طبیعتا توجهات بیشتری به شهر تهران می شود و این اگر در کل یک ضعف باشد برای تهران نفع است.
منبع: سازمان بسیج مداحان


کتاب «تنها علاج» منتشر شد


کتاب «تنها علاج» اثر سید علی اصغر علوی با عنوان فرعی «با امام حسین(ع) به همه‌جا می‌توان رسید»، سعی در نشان دادن راه‌حل پاره‌ای از مشکلات فعلی جامعه را دارد. در کتاب حاضر نویسنده به طور مشخص به سراغ مسائلی نظیر درک بهتر قرآن، انسان ۲۵۰ ساله، تولید علم، اقتصاد مقاومتی و ... رفته است. در بخشی از مقدمه اثر می‌خوانیم: سخن آغازین این بود: «با امام حسین به همه‌جا می توان رسید»، ولی تأملات بعدی در سخنان بزرگان، جلوۀ تازه ای برای تحقیق و به محقق نشان داد که از توانستن به بایستن سوقمان می داد و باعث هجرت از وادی «می شود» به «باید» می شد: «با امام حسین باید به همه جا رسید!»؛ از این حقیقت «چاره» ای نیست! هر زمان بشریت به بی«چاره»گی رسید، مضطر حقیقی شده است و دعای مضطر هم مستجاب است: (أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیكْشِفُ السُّوءَ) (النمل/۶۲) آن روز خورشید ظهور در آستانه خانه جانمان خواهد تابید. آنچه در ادامه خواهید دید، مجموعه ای نظام مند از «نگاهی دوباره» و «فهمی دیگرگونه» از کربلاست که در مجموعه آثار عاشورایی به نام «زیر خیمه حسین» منعکس شده و در این سطور در منظومه ای کامل تر و جامع تر اجازه حضور یافته است.
منبع: مهر



مداحی را می‌شناسم که پاکت می‌گیرد و جهیزیه می‌دهد

 

حاج مصطفی خورسندی: ...ما فقط [پول] گرفتن‌های این مداحان را می‌بینیم و کاری با خرج‌کردن‌های ‌آن‌ها نداریم. با یکی از آقایانی که این کار را انجام داده بود صحبت کردم و گفت: همه امور مالی مربوط به هیئت خودم را به طور فردی انجام می‌دهم و از سرمایه خودم خرج می‌کنم. ما باید به این مسائل هم توجه داشته باشیم. ذاکر پیشکسوتی را می‌شناسم که در جلسه‌ای مبلغ سنگینی را گرفت و بعدها که پرس و جو کردم، متوجه شدم که ایشان جهیزیه چند عروس را تهیه می‌کند. ما نباید یک طرفه نگاه کنیم. بعضی از مداحان، هزینه‌های سنگینی هم می‌کنند و محل رجوع مردم هستند. بعضی از پیرغلام‌ها هستند که درآمدی ندارند و هیچ کسی هم آن‌ها را دعوت نمی‌کند. ما باید به این افراد کمک کنیم و آینده مداحان جوان را هم پیش بینی کنیم. من به هیچ عنوان طی کردن مبلغ در هر شرایطی را قبول ندارم ولی معتقدم که مردم نباید قضاوت نکنند.
منبع: سازمان بسیج مداحان


نخستين نشست هماهنگي كميته فرهنگي آموزشي اربعين در كربلا برگزار شد

مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عراق ظرفيت مراسم اربعين را بسيار عظيم و بزرگ خواند و افزود: بايد با استفاده حداكثري از ظرفيتها به معرفت افزايي و شعور افريني در كنار شور و هيجان مردم، توجه جدي شود. وي تكريم مردم عراق و تقويت مرجعيت را مهم خواند و افزود: زائرين بايد با رعايت مقررات كشور عراق با مسوولين اين كشور در برقراري نظم و اجراي مقررات همكاري كنند و هماهنگ باشند. حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني وحدت، همدلي و هماهنگي را در مراسم اربعين يكي از عمده ترين اهداف برشمرد و خاطرنشان ساخت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افكني هستند و زائرين بايد با هوشياري زمينه هر گونه تفرقه افكني را از بين ببرند و فضا را به سوي انسجام و هماهنگي سوق دهند. رييس كميته آموزشي فرهنگي اربعين نیز با تاكيد به علاقه مندي بسيار مردم ايران براي مشاركت فعال در راهپيمايي اربعين، هماهنگي دستگاههاي عضو كميته فرهنگي را ضروري دانست و از اعضاء خواست با توجه به نقاط ضعف و قوت راهپيمايي اربعين گذشته، پيشنهادهاي خود را به كميته فرهنگي آموزشي اربعين ارائه كنند. وي اولويت ستاد اربعين را تامين امنيت زائران و تاكيد بر ميزباني دولت و مردم عراق دانست و گفت بايد از برجسته كردن نمادها در عراق خودداري شود.
منبع: خبرگزاری حج

انتهای پیام/


کد مطلب: 30143

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30143/فیلم-امام-رضا-ع-اولویت-حسین-باید-همه-جا-رسید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir