مرور اخبار شنبه 95/03/15؛

نفس مداح کمتر از واعظ نیست/ مداحان به کتب مقتل مراجعه کنند

15 خرداد 1395 ساعت 17:54

همايش بين‌المللی امام حسین(ع) با اهداف دستیابی به همگرایی فکری انجمن‌های مختلف علمی در زمینه تحولات علمی و رابطه آن با اهداف نهضت حسینی، تعریف ارزش‌های انسانی و اخلاقی نهضت حسینی و پی‌ریزی این ارزش‌ها در قلب دانش‌آموختگان برگزار خواهد شد



نفس مداح کمتر از واعظ نیست


فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه همه تلاش و تبلیغات دشمن در این جنگ نرم این است که ما از ارزش‌های امام و انقلاب جدا شویم، اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم که این ارزش‌ها فراموش شود. وی افسران جنگ نرم و ‌افرادی که در خط مقدم هستند را مهمترین عامل برای مقابله با توطئه دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: نفس مداح کمتر از واعظ نیست امروز ما باید با بصیرت خط امام را تبیین و تشریح کنیم. استادحسینی افزود: امروز طلحه و زبیر دیروز را باید فراموش کنیم و به طلحه و زبیر امروز توجه کنیم تا بر ما مسلط نشوند امروز باید شمر زمان آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسیم امروز آنان سد راه فی سبیل‌الله هستند. باید مردم را از توطئه‌ها و دسایس دشمنان آگاه کنیم و با بصیرت‌افزایی در جامعه مردم را نسبت به اقدامات شوم دشمنان آگاه سازیم.
منبع: تابناک


مداحان برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند


حجت الاسلام والمسلمین واضحی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه در جمع ذاکرین و ستایشگران مکتب اهل بیت علیهم السلام در کوهبنان گفت: قرآن کریم کلیات نماز را مطرح می کند اما جزییات این فریضه در هیچ جای قرآن نیامده است یعنی در جایی نیامده که ترتیب و آداب نماز های ما چگونه باید باشد. در مقوله عزاداری بر اهل بیت علیهم السلام نیز قرآن کلیاتی را بیان می کند و در آیه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی» قرآن کریم روی این رابطه تاکید دارد و «مودت » را اجررسالت پیامبرصلی الله علیه وآله معرفی میکند. واضحی آشتیانی ضمن بیان این مهم که مداح به کسی می گویند که مبانی فکری دین خود را بشناسد تاکید کرد: محبت یعنی دوست داشتن کسی ولی مودت یعنی دوست داشتن کسی در مقام عمل و در روایات متعددی «موده فی القربی» به محبت و مودت اهل بیت وخاندان پیامبر تفسیر شده است. وی خاطر نشان کرد : بالاترین محبت هم محبتی است که خدابه آن سفارش کرده باشد و صاحبان این محبت را نیز دوست بدارد. و مودت یعنی علاوه بر دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام اجرای شیوه ایشان در زندگی خود. آشتیانی افزود: مرثیه خوانی مهم است و مهمترین بخش مرثیه خوانی مقتل است . وی در تعریف مقتل اینگونه گفت : مقتل یعنی پیرامون شهادت اولیا خدا سخن گفتن ،این خیلی مهم است چرا که شما دارید قول و فعل معصوم را بازگو می کنید. مداحان باید برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند و از سند های ضعیف دوری گزینند.
منبع: دانا


آموزش زبان و اعزام مداحان جوان به خارج از کشور

مصطفی خورسندی، مدیرعامل خانه مداحان با اشاره به برنامه‌های خانه مداحان برای جوانان گفت: یکی از تاثیرگذارترین عرصه‌ها در حوزه ستایشگری، قشر جوانان هستند. لذا یکی از کارهایی که ما در خانه مداحان، کانون مداحان و بسیج مداحان پیگیری می‌کنیم با توجه به اینکه مسئولیت این سه نهاد نیز بر عهده ماست تقویت ارتباط فی‌ما بین جوانان ذاکر و قدما و پیشکسوتان این عرصه است. وی در ادامه بیان کرد: ارتباط جوانان با قدما و پیشکسوتان عرصه ستایشگری، درس‌های بسیار زیادی را برای جوانان خواهد داشت که یقینا به بدنه جامعه هم منتقل خواهد شد. لذا در این مورد نیز کارهای آموزشی ویژه‌ای را برای این حوزه در نظر گرفته‌ایم.
منبع: ایکنا


همایش‌ بین‌المللی امام حسین (ع) در عراق برگزار می‌شود


همايش بين‌المللی امام حسین (ع) با اهداف دستیابی به همگرایی فکری انجمن‌های مختلف علمی با تحقیق در زمینه انسانیت در نهضت حسینی، تحولات علمی و رابطه آن با اهداف نهضت حسینی، تعریف ارزش‌های انسانی و اخلاقی نهضت حسینی و پی‌ریزی این ارزش‌ها در قلب دانش‌آموختگان از طریق برنامه‌های درسی، ۴و ۵ شهریورماه ۹۵، با همكاری سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی، مركز بين‌المللی العميد و دانشگاه كربلا جمهوری عراق، در كشور عراق برگزار خواهد شد. این همایش با شعار «نهضت حسینی، چراغ تکامل انسانی» به بررسی محورهای اثر نهضت حسینی در آموزش و پرورش، ارزش‌های روانی و پرورشی نهضت حسینی و اثرات آن در پیشرفت برنامه‌های درسی آموزش و پرورش، ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی انقلاب حسینی، اثر انقلاب حسینی در آزادی ملت‌ها، نهضت حسینی و عناصر پیروزی ارزش‌ها، اهداف شکوهمند یاران امام حسین (ع) و ابعاد ادبی در نهضت حسینی می‌پردازد.
منبع: ایبنا


انتهای پیام/


کد مطلب: 30163

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/30163/نفس-مداح-کمتر-واعظ-نیست-مداحان-کتب-مقتل-مراجعه-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir