تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۰
۰
کد مطلب : ۳۷۰۵

پاسخ آيت الله وحيد خراساني درباره شيوه تعامل شيعيان با اهل سنت

پاسخ آيت الله وحيد خراساني درباره شيوه تعامل شيعيان با اهل سنت
به گزارش خیمه،  متن و پاسخ اين استفتا بدين شرح است:

سوال
«ما جمعي هستيم ساکن در محلي که اهل سنت زندگي مي کنند و آنها ما را کافر مي دانند و مي گويند شيعه کافر است، در اينصورت آيا ما هم مي توانيم با آنها معامله به مثل کنيم و همانطوري که آنها ما را کافر مي دانند ما هم با آنها معامله کفار کنيم. مستدعي است وظيفه شرعي ما را در مقابل اين حملات بيان کنيد. امضاء: جمعي از مؤمنين»

جواب
«بسم الله الرحمن الرحيم
هر کس شهادت به وحدانيت خداوند متعال و رسالت خاتم انبياء صلي الله عليه و آله و سلم بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسي که پيرو مذهب جعفري است محترم است.
وظيفه شرعي شما آن است که با گوينده شهادتين هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنيد، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار کردند شما از صراط مستقيم حق و عدل منحرف نشويد، اگر کسي از آنها مريض شد به عيادت او برويد، و اگر از دنيا رفت به تشييع جنازه او حاضر شويد، و اگر حاجتي به شما داشت حاجت او را برآوريد، و به حکم خدا تسليم باشيد که فرمود: « و لايجرمنکم شنأن قوم علي الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوي » و به فرمان خداوند متعال عمل کنيد که فرمود: « و لا تقولوا لمن القي اليکم السلام لست مؤمنا » و السلام عليکم و رحمه الله»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما