در اثر بمب‌گذاری انتحاری؛

30 نفر از شیعیان در پاکستان به شهادت رسيدند

خليج تايمز آنلاين , 3 اسفند 1387 ساعت 13:25

بمب‌گذار انتحاري، 30 نفر از شيعيان پاکستان را در مراسم تدفين رهبر آنها به شهادت رساند.


به گزارش خيمه، به گفته پليس و شاهدان عيني، يک بمب‌گذار انتحاري، روز گذشته خود را ميان شيعياني که براي تدفين يکي از رهبران شيعيان پاکستان شرکت کرده ‌بودند، منفجر کرد که به کشته شدن 30 نفر و زخمي شدن 60 نفر ديگر انجاميد.

هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حادثه را به عهده نگرفته است؛ اما گمانه‌ها انگشت اتهام را به سوي سني‌هاي افراطي نشانه مي‌رود؛ چرا که در ماه‌هاي اخير ساير فعاليت‌هاي تروريستي عليه اقليت شيعه از جانب اين گروه بوده ‌است.

بيشترين خشونت‌هاي قومي پاکستان، از سوي نيروهاي شبه نظامي طالبان و القاعده صورت مي‌گيرد که در نزديکي مرز پاکستان و افغانستان و عمدتا ميان اقوام کوچ‌نشين اين استان‌ها جابه‌جا مي‌شوند.

شاهدان مي‌گويند که فرد بمبگذار خود را با قايق به قبرستان شهر «داراسماعيل‌خان» رسانده و مواد منفجره ميان مردمي که براي تشييع و تدفين "شيرزمان" يکي از رهبران شيعه پاکستان آمده ‌بودند انداخته ‌است.

شير زمان روز گذشته به دست افراد مسلح کشته شده بود.

بعد از انفجار، در حالي که خيابان مملو از جنازه‌هاي پاره‌پاره و خون‌آلود بود، مردم جنازه‌ها را به علت نبود آمبولانس با تخت‌هاي چوبي به بيمارستان بردند.

پس از اين جريان، شيعياني که از اين قضيه عصباني شده‌بودن با پليس درگير شدند که منجر به آتش گرفتن يکي از اتوبوس‌ها شد.

گروه‌هاي افراطي اهل تسنن از قبيل القاعده و طالبان، شيعيان را رافضي و بدعت‌آور در دين مي‌دانند که گروههاي افراطي ديگر اهل تسنن را به انجام قتل‌هاي انتحاري عليه آنها تشويق مي‌کنند!!


کد مطلب: 5591

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/5591/30-نفر-شیعیان-پاکستان-شهادت-رسيدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir