تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۱۵
۰
کد مطلب : ۵۶۹۳

پذیرایی اهل تسنن از زائران اربعین حسینی

پذیرایی اهل تسنن از زائران اربعین حسینی
به گزارش خیمه، عشایر سنی این مناطق با دادن آب آشامیدنی و توزیع غذا و نصب چادرهای استراحت زائران در طول جاده الدوره در کنار عشایر شیعی این مناطق از زائرانی که به صورت پیاده عازم کربلا بودند پذیرایی کردند که این رویداد در طول شش سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

همچنین فرزندان شیعه و اهل تسنن این عشایر با برقراری گشتهای مختلف اقدام به تأمین امنیت زائران نمودند بهبود اوضاع امنیتی باعث گردید رهبران عشایر سنی به سنتهایی که در گذشته به آن پایبند بودند از جمله پذیرایی از زائران پیاده مجددا اقدام به تهیه خوراک لازم برای زائران نمایند.

یک حسابدار بازنشسته می گوید که در سال جاری به مناسبت اربعین حسینی به صورت علنی برای همسایگان شیعه خود اقدام به طبخ غذا نموده است ولی در دو سال گذشته به صورت پنهانی اقدام به این کار می نموده است و مخفیانه غذا را به خانه های شیعیان می رسانده است چرا که روابط بسیار محکمی با همسایگان شیعه خود از سالهای دور دارد.

خانم حنان عبدالقادر می افزاید: «فرزندش در سال 2006 به علت دفاع از همسایگان شیعه که مورد تهدید برای ترک منزل خود قرار گرفته بودند ربوده شده است و مورد شکنجه قرار گرفته است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما