نهادهای اسلامی

درباره مرکز اسلامی اوهایو

27 مرداد 1388 ساعت 19:21

جهان-خیمه: در اواخر قرن هجدهم اولین مهاجران مسلمان تولِدو از سوریه و لبنان وارد این شهر شدند. این خانواده‌های مهاجر انجمن مسلمانان سوری-آمریکایی را در دهه ۱۹۳۰ تأسیس کردند. در سال ۱۹۵۴ اولین مرکز اسلامی تولدو در مرکز این شهر برای تأمین و برآوردن نیازهای جامعه مسلمان منطقه ساخته و تأسیس شد.


با ورود تعداد بیشتری از مسلمانان به این منطقه در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ ساختمان قبلی دیگر جوابگوی نیازهای مذهبی واجتماعی اعضای خود نبود. لذا پس از بررسی‌های دقیق و مشورت‌های زیاد تصمیم به احداث ساختمانی بزرگ‌تر و مجهزتر جهت تأمین نیازهای رو به افزایش اعضای مرکز اسلامی تولدو گرفته شد. ساخت بنای جدید مرکز اسلامی بیش از یک دهه در مرحله نقشه‌کشی و طراحی بود. معماری اسلامی این بنا اولین نمونه معماری به سبک اسلامی در شمال آمریکا بود.

در سال ۱۹۸۷ نیز مقدار زیادی زمین در ناحیه پِریس بِرگ اوهایو جهت احداث ساختمانی جدید برای مرکز اسلامی خریداری شد. شالوده بنای جدید در اکتبر ۱۹۸۰ ریخته شد درحالیکه ساخت آن تا سپتامبر ۱۹۸۲ آغاز نشد. این ساختمان نوساز در اکتبر ۱۹۸۳ رسماً افتتاح شد. در سال ۱۹۹۱ هم دو بحش دیگر جهت تأمین فضای کافی برای افرادی که در مدرسه آخرِهفته ها ثبت نام می کردند و نیز گسترش سالن اجتماعات به بنای مرکز اسلامی تولِدو افزوده شد.

مرکز اسلامی فعلی نماد تحقق آرزوهای مسلمانانی که ۷۵ سال پیش به این بخش از آمریکا مهاجرت کرده بودند و پیروان آنها است. امروز افرادی از بیست ملیت جهان در مرکز اسلامی اوهایو حضور و عضویت دارند و مرکز علاوه بر تأمین نیازهای دینی و فرهنگی اعضای خود، ارتباطی مبتنی بر درک و فهم متقابل میان اعضای مرکز و کل جامعه برقرار کرده است. بر این اساس هدف مرکز اسلامی اوهایو چیزی فراتر از اهداف عادی و معمولی یک ارگان مذهبی است.

مأموریت

مأموریت مرکز اسلامی اوهایو بدین شرح است:
• تقویت تعالیم و اصول دین اسلام
• فراهم کردن محیطی جهت ارائه آموزش های اسلامی، بالا بردن فرهنگ اعضا و اراده خدمات مذهبی به آنها
• معرفی اسلام، فرهنگ اسلامی، انتقال آن به کل جامعه و وارد کردن اسلام در ارتباطات و مکالمات مسلمانان با پیروان سایر ادیان و در نتیجه شکل گیری درک متقابل میان پیروان ادیان مختلف.

خدمات


مرکز اسلامی اوهایو خدمات زیر را به مسلمانان این ناحیه ارائه می دهد؛ خدماتی که توسط اعضای داوطلب فراهم شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
• تهیه وسیله نقلیه برای رفت و آمد به مرکز
• خدمات آموزسی شامل مدرسه تمام وقت، کلاس آموزش زبان عربی و کلاس های دینی.
• خدمات مربوط به کفن و دفن و تشییع جنازه شامل اجرای کامل مراسم خاکسپاری به روش اسلامی.
• کتابخانه با قابلیت اراده کالاهای صوتی و تصویری به علاوه ۵۰۰ عنوان کتاب و نشریه با موضوعیت اسلام
• ارائه خدمات مربوط به ازدواج اسلامی
• خدمات دینی شامل: برگزاری نماز جمعه، سخنرانی در روزهای یکشنبه، اقامه نمازهای ظهر و مغرب و عشا در همه روزهای هفته.
• ارائه خدمات اجتماعی، بیمارستانی و عیادت از سالخوردگان.
• تدارک برنامه هایی جهت پیشرفت جوانان مسلمان منطقه.

ارتباط با مرکز:
تلفن: (419) 874-3500
فکس: (419) 874-9123


کد مطلب: 7988

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/7988/درباره-مرکز-اسلامی-اوهایو

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir