نهادهای اسلامی

مرکز اسلامي صاحب‌الزمان آتلانتا

4 شهريور 1388 ساعت 14:02

اگر دست‌يابي به هدف نهايي احياي امت اسلامي و رساندن آن به جايگاه و شرايط واقعي‌‌اش را مي‌خواهيم، بايد به روح اصلي کار و عمل بازگرديم، منظور ما روح کارگروهي است.


بنیان‌گذاران مرکز اسلامی آتلانتا درباره دلیل آغاز این فعالیت گروهی و جمعی می‌گویند:
«اگر دست‌يابي به هدف نهايي احياي امت اسلامي و رساندن آن به جايگاه و شرايط واقعي‌‌اش را مي‌خواهيم، بايد به روح اصلي کار و عمل بازگرديم، منظور ما روح کارگروهي است. اين همان طريقي است که رسول خدا (ص) و اهل بيتش (ع) به‌وسيله آن اسلام را رهبري کردند؛ علاوه بر اين، تجربه نشان مي‌دهد که کار سازمان يافته و گروهي نسبت به کار انفرادي تأثير به مراتب بيشتر، قدرت افزون‌تر و بقاي طولاني‌تري خواهد داشت و از آنجايي که طبق توصيه شرع، ما براي نيل به اهدافمان در جست‌وجوي وسايل تقويت خود هستيم، شرکت در نوعي کار اسلامي کامل و جامعه ضروري است.اين اقدام بايد بر مبناي قرآن و سنت رسول خدا (ص) باشد که در جهت تجميع فعاليت‌هاي متعدد و هماهنگي‌سازي فعاليت گروه‌ها و مراکز اسلامي انجام مي‌گيرد».

به همين دليل، مرکز اسلامي صاحب‌الزمان (ع) آتلانتا در ابتداي سال ۱۴۱۵ (مطابق با اواسط ۱۹۹۴ ميلادي) تأسيس شد. مرکز اسلامي آتلانتا يکي از سازمان‌هاي شيعه در ايالت آتلانتاست. هدف این نهاد اسلامی «خواست و پشتيباني خدا، تجميع تمام انرژي‌ها و منابع بالقوه اعم از مالي و انساني، براي احياي اسلام و برآوردن نيازهاي مسلمانان» ذکر شده است.

مرکز اسلامي صاحب‌الزمان آتلانتا، اهداف و اولويت‌هاي مشخصي را تعيين کرده است:

اهداف:
- هماهنگ‌سازي اقدامات مسلمانان در آمريکاي شمالي و هدايت مسلمانان اين سرزمين به تأسي و پيروي از روش‌هاي صحيح اسلامي
- گسترش دانش صحيح اسلام بر پاية قرآن و سنت رسول خدا (ص) و کمک به ترويج آن در ميان مهاجران و آمريکاييان مسلمان
- باز کردن افق‌ها، بالا بردن درک و آموزش مسائل مختلف اسلامي کنوني
- تأسيس يک مؤسسة رسانه‌اي مؤثر و جدي براي حضور اسلامي در آمريکاي شمالي
- برنامه‌اي براي جوانان ويژة نيازها و دغدغه‌هايشان در جامعة غربي، سازماندهي فعاليت‌هاي آنها به منظور به‌وجود آوردن نسلي جديد که از حضور اسلام در آمريکاي شمالي حمايت کند.
- برنامه‌ها و مؤسساتي که به مسلمانان آمريکاي شمالي خدمت مي‌کنند.

فعاليت‌ها:
به‌منظور دست‌يابي به اين اهداف، جامعة صاحب‌الزمان آتلانتلا از ابزارها و روش‌هاي صحيح ذيل استفاده خواهند کرد: همايش‌ها، جلسات عمومي، کتب آموزشي، برنامه‌هاي معارف اسلامي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي، محلات و ساير نشريات ادواري، برنامه‌هاي تخصصي، برنامه‌هاي ويژة جوانان، پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و ساير ابزارهاي امکان‌پذير در کشور آمريکا
برخي از اين ابزارها (با توفيق خداوند) از قبل توسط جامعة صاحب‌الزمان به‌کار گرفته شده است. جامعه براي نيل به اهداف برنامه‌ها، با خواست خداوند، از اصول شفاف و دقيقي پيروي مي‌کند.

اصول:
- روش‌هاي اسلامي درست برگرفته از کتاب خدا (قرآن)، سنت رسول خدا و شيعة اثني‌عشري، زيربنا و چارچوب فعاليت‌هاي جامعة صاحب‌الزمان آتلانتاست.
- استقلال فعاليت اسلامي، الزامي براي خلوص، جديت و صداقت است. از آن به بعد، جامعه توانايي تحقق اهداف مورد نظر خود را خواهد داشت.
- جامعيت و مناسبات مشترک دو ويژگي بي‌نظير دين اسلام است. جامعه صاحب‌الزمان تلاش خواهد کرد تا با توجه به هر يک از جنبه‌هاي فعاليت‌ها و برنامه‌ها بر طبق توانايي‌هاي واقعي و پتانسيل اصول مذکور را اجرا کنيد.

در آخر، جامعه صاحب‌الزمان از تمام مسلمانان جهان، انسان‌ها و گروه‌ها براي حمايت از اين بنياد و مساعدت آن در اجراي برنامه‌ها و خدمت به مسلمانان طلب ياري مي‌کند.
هدف نهايي خداوند است و او راهنماي صراط مستقيم است. درود و رحمت خداوند بر محمد و آل محمد باد.


کد مطلب: 8022

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/8022/مرکز-اسلامي-صاحب-الزمان-آتلانتا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir