نهادهای اسلامی

درباره مرکز اسلامی سینسیناتی

13 مهر 1388 ساعت 8:00

جهان-خیمه: در اواخر دهه شصت میلادی، مسلمانانی که در منطقه سینسیناتی(Cincinnati) زندگی می‌کردند به منظور اقامه نماز جماعت در محل های مختلفی از جمله خانه های شخصی و مراکز محلی گرد هم می آمدند. با افزایش شمار مسلمانان، نیاز به یک محل ثابت برای عبادت و اجتماعات مذهبی احساس می شد.


در سال ۱۹۷۲، انجمن مسلمانان خانه کوچکی را در خیابان فرویو (Fairview) در پشت بیمارستان دیاکونس (Deaconess Hospital)در کلیفتون(Clifton) خریداری کرد. این خانه به مدت ده سال به عنوان اولین مسجد و مکان مذهبی مسلمانان سینسیناتی مورد استفاده قرار می گرفت.

در سپتامبر سال ۱۹۸۲، انجمن مسلمانان ساختمان بزرگتری را در خیابان کلیفتون خریداری کرد و با تغییراتی این ساختمان را جهت انجام امور مذهبی آماده کردند. پس از آن و به منظور ایجاد یک مرکز اسلامی کامل، انجمن مسلمانان تلاش کردند تا زمین مناسبی را به منظور بر آورده کردن نیازهای مذهبی در اوهایو(Ohio)خریداری کنند.

در پائیز سال ۱۹۸۹، زمینی به مساحت ۱۸جریب در غرب چستر در اوهایو، به منظور ساخت مرکز اسلامی انتخاب شد. در ۳۱می سال ۱۹۹۳، صدها مسلمان از مناطق مختلف، در زیر چادری در این زمین که اکنون مسجد سینسیناتی در آن قرار می گیرد، نماز جماعت اقامه کردند و کلنگ ساخت مرکز اسلامی را به زمین زدند. در روز سه شنبه، نهم نوامبر سال ۱۹۹۵، مرکز بزرگ اسلامی سینسیناتی رسما افتتاح شد. نماز جماعت روز جمعه در دهم نوامبر ۱۹۹۵در مسجد این مرکز اسلامی برای اولین بار برگزار گردید.


بازدید از مرکز اسلامی سینسیناتی
علاقه‌مندان به بازدید از این مرکز اسلامی میتوانند روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۹صبح الی ۸ شب از این مرکز دیدن کنند. تورهای جمعی برای گروه‌های ۱۵ الی ۲۰۰ نفری مهیا می‌باشد. گروه‌های بازدید‌کننده شامل دانش آموزان، شهروندان، دانشجویان، موسسات مذهبی، گروه‌های هنری و تاریخی، و همچنین دیگر موسسات و شرکت‌ها می‌باشند.

اولین شنبه هر ماه یا در بعداظهر یک روز یک شنبه در هر ماه، عموم مردم می توانند به صورت آزاد از این مرکز دیدن کنند. هماهنگی برای تورهای جمعی از طریق وب سایت www.icgc.info امکان‌پذیر است.

فعالیت‌های مرکز اسلامی سینسیناتی

سخن‌وران متبهر این مرکز اطلاعات جامع و کاملی در مورد اسلام و مسلمانان دارند و به سوالات حضار در مورد اسلام و مسلمانان پاسخ می‌دهند. این سخن‌واران که داوطلبانه با این مرکز همکاری می‌کنند در مباحث دینی با پیروان سایر مذاهب نیز شرکت می‌کنند. تشریح مباحث و مسائل دینی به زبان ساده و به نحو مقتضی برای تجار، دانش‌آموزان، دانش‌جویان، گروه‌های مدنی، و گروه‌های مذهبی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه اصول و مباحث دینی، و همچنین سمینارهای فرهنگی در خود مرکز و دیگر مناطق از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌باشد.

باشگاه این مرکز اسلامی نیز خدمات متنوعی را ارائه می کند.برگزاری کلاسهای ورزشی و همچنین کلاسهای ویژه بسکتبال برای دختران و پسران، کلاسهای درسی ویژه روز یک شنبه برای دانش آموزان، و مراسم جشن و پذیرایی از جمله این خدمات می‌باشد.

آکادمی بین‌المللی سینسیناتی

آکادمی بین‌المللی سینسیناتی که دارای مدرک ویژه دولتی است، یک مدرسه تمام وقت در همه زمینه‌های آکادمیک است که هدف آن ارتقای ارزش‌های اسلامی و فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای آموزش علوم دینی است.

بیانیه‌های مرکز اسلامی سینسیناتی

این مرکز با صدور بیانیه‌های مختلف، نظرات خود را در مورد رویدادهای جهانی بیان می‌کند. تقبیح عملیات تروریستی، کشتار انسان‌های بیگناه توسط عناصر افراطی و تجاهل‌گرا، و تقبیح جنگ و عملیات نظامی به جای گفتگو و صلح، اهم بیانیه‌های این مرکز را به خود اختصاص می‌دهد. صدور بیانیه به مناسبت حملات تروریستی ۱۱سپتامبر، محکومیت حملات بمبئی، کشتار مسلمانان در عراق و افغانستان از جمله بیانیه‌های این مرکز می‌باشد. محکومیت حملات اسرائیل علیه مسلمانان مظلوم فلسطین که باعث کشته و آواره شدن هزاران نفر در نواره غزه شد نیز، در بیانیه‌های مختلفی در روی وب سایت این مرکز به چشم می‌خورد.

خدمات کمک رسانی ویژه در ماه رمضان

این مرکز در تلاش است تا در ماه مبارک رمضان با جمع آوری کمک‌های مردمی، ضمن کمک به نیازمندان روح انقاق و همیاری اسلامی را اعتلا ببخشد. نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به مسجد سینسیناتی کمک‌های خود را به مسئولان تحویل دهند. زکات عید فطر امسال در این مرکز ده دلار در نظر گرفته شده است که مسلمانان با مراجعه به مسجد سینسیناتی می توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند. مبالغ جمع شده صرف کمک به نیازمندان می‌شود.

در روز عید فطر نیز مراسم ویژه ای در نظر گرفته شده است. در روز ۲۶سپتامبر که مصادف با عید فطر است مراسم شامی در این مرکز ترتیب داده شده است.

وب سایت مرکز اسلامی سینسیناتی
www.icgc.info

ایمیل
info@icgc.info

تلفن
3280-755(513 )


کد مطلب: 8984

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/8984/درباره-مرکز-اسلامی-سینسیناتی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir