نهادهای اسلامی

درباره مرکز اسلامی لانسینگ

21 مهر 1388 ساعت 12:13

جهان: مرکزاسلامی لانسینگ یک انجمن غیر انتفاعی است که مرکز فعالیتهای دینی مسلمانان در ناحیه لانسینگ است.


این انجمن فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، فرهنگی، و دینی را در مرکز اسلامی لانسینگ در دستور کار خود قرار داده است.یکی از اهداف این انجمن ایجاد اتحاد در میان مسلمانان و ایجاد روحیه اخوت وبرادری است.

برای نیل به این هدف، مرکز اسلامی لانسینگ، نماز جماعت، برنامه های آموزشی و تربیتی، و فعالیت‌های اجتماعی دیگر را برگزار می کند. این مرکز اسلامی مسلمانان و غیرمسلمانان را با اصول و آئین‌های اسلامی آشنا می کند.همه فعالیتهای این مرکز منطبق بر آموزهای اسلامی است که مبتی بر قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است.مرکز اسلامی لانسینگ ارتباط تنگاتنگی با جامعه اسلامی آمریکای شمالی Islamic Society of North America -ISNAدارد.

مرکز اسلامی لانسینگ در سال ۱۹۷۹ پایه گذاری شد. در طی سالها تعداد اعضا گسترش یافته و متعاقب آن نیاز به خدمات بیشتری احساس می شد. این مرکز اسلامی از سال ۱۹۹۶ کار بر روی برنامه ای را آغاز کرد تا یک ساختمان جدید برای مدرسه تمام وقت بسازد. در تابستان ۱۹۹۷ کمک های مالی برای ساخت این مدرسه بالغ بر ۲۵۰هزار دلار شد که عمدتا از خارج از کشور تامین شد. در تابستان همان سال بانک توسعه اسلامی عربستان سعودی یک کمک ۲۵۰هزار دلاری برای ساخت مدرسه به این مرکز اسلامی اهدا کرد.

از جولای تا اکتبر ۱۹۹۷ تمام اعضای مرکز در گیر ساخت این مدرسه بودند و نظر همه آنها این بود که مدرسه در کنار مرکز اسلامی ساخته شود.

پس از چندین جلسه بحث با هیئت امنا نقشه زیبایی برای ساخت مدرسه در کنار مرکز اسلامی طراحی شد.این نقشه شامل یک ساختمان سه طبقه بود که شامل کلاسهای درس و دیگر امکانات مدرسه ای می شد.

کلاس‌های قرآن در مرکز اسلامی لانسینگ
کلاسهای قرآن در این مرکز اسلامی برگزار می شود. این کلاسها بیشتر بر تجوید و حفظ سوره های قرآن تاکید می کند. هزینه این کلاسها برای هر ترم پنجاه دلار است که دانش آموزان مدرسه اسلامی با پنجاه درصد تخفیف قادر به ثبت نام در این کلاس‌ها خواهند بود.

کلاسهای یک شبنه نیز برنامه های آموزشی برای کودکان کودکستانی پنج  ساله تا دانش آموزان دبیرستانی ۱۸ ساله را فراهم می‌آورد. این برنامه‌های آموزشی شامل آموزه‌های اصلی اسلام مبتی بر قرآن کریم، سنت و فقه جمعی است. معلمان این کلاس‌ها را داوطلبان انجمن محلی تشکیل می دهند که وقت خود را وقف این کلاس‌ها می‌کنند.

کلاسهای یک شنبه از اوایل ماه سپتامبر تا اوایل ماه ژوئن غیر از تعطیلات رسمی از ساعت 10 صبح تا یک بعداظهر برگزار می شود. در دیگر ماه‌های سال نیز این کلاسها از ساعت ۱۱ صبح تا دو  بعداظهر تشکیل می‌شود.

این کلاس‌ها با اقامه نماز ظهر تمام می شود که بخشی از فعالیت‌های مدرسه به حساب می‌آید و دانش آموزان زیادی جهت اقامه نماز به دیگران ملحق می‌شوند.

مدرسه اسلامی لانسینگ
مدرسه اسلامی لانسینگ یک مدرسه خصوصی برای مقطع ابتدائی وراهنمایی در شرق لانسینگ است. هدف از تشکیل این مدرسه، آموزش های ابتدائی قابل فهم است که حس رقابت را در میان دانش آموزان به وجود می آورد. آموزه های این مدرسه همچنین میراث روحی، فرهنگی و معنوی اسلام را اعتلا می بخشد.
یکی دیگر از اهداف این مدرسه توسعه مهارتهای انضباط فردی است که به دانش آموزان کمک می کند تا تبدیل به یادگیرنده های دائمی شوند که این امر باعث غنای فرهنگی می شود.

فعالیت‌های اجتماعی
در سایت مرکز اسلامی لانسینگ چند ویژگی مهم به چشم می‌خورد. نخست اینکه این مرکز دارای یک بخش بازیابی مواد دورریختنی است. اعضا می‌توانند لیستی از اشیایی الکترونیکی و رایانه‌ای را قابل بازیابی است به صورت رایگان به دفتر بازیابی پست کنند تا مورد استفاده مجدد قرار گیرد. همچنین ویدیوی فعالیت‌های مرکز بر روی یوتیوب قرار داده می‌شود.

ارتباط با مرکز اسلامی لانسینگ
وب سایت: http://lansingislam.com
طرح سوالات عمومی:info@lansingislam.com
کمیته اجرائی:committee@lansingislam.com
کمیته خواهران:sisters@lansingislam.com
تلفن:(517) 351-4309
فکس(517) 351-4309


کد مطلب: 9257

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/9257/درباره-مرکز-اسلامی-لانسینگ

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir