تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۶
۰
کد مطلب : ۹۲۵۸
نهادهای اسلامی

درباره مرکز اسلامی رالیق

درباره مرکز اسلامی رالیق
در آغاز نماز جمعه در مجتمع آپارتمانی کینگ ویلج(King's Village) برگزار می‌شد اما بعد‌ها نماز جمعه در مرکز دانشجویان دانشگاه ایالتی کارولینای شمال اقامه می‌گردید. نمازهای اعیاد نیز در محوطه پارکینگ تشکیل می‌شد.

جمع‌آوری کمک‌های مالی از کویت و عربستان در سال ۱۹۸۴تا ۱۹۸۵ و همچنین کمک اعضای انجمن، باعث ساخت اولین مسجد در رالیق شد. پس از آن با کمک مسلمانان محلی و دیگر اعضای انجمن، مرکز اسلامی رالیق تاسیس شد.این مرکز اسلامی پس از تاسیس، حرکتی رو به جلو و در طی سالیان متمادی پیشرفت چشمگیری داشته است.

نگاهی گذرا به فرآیند توسعه این مرکز اسلامی، بیانگر جنبش و تکاپوی اعضای این مرکز جهت رشد روزافزون فعالیت‌های دینی است.

۱۹۸۵: ساخت مسجد رالیق و حضور اولین امام جمعه تمام وقت در مسجد رالیق.
۱۹۸۶: ساخت دومین طبقه مرکز اسلامی و آغاز به کار مدرسه اسلامی کودکان که در روزهای پایان هفته خدمت رسانی می کرد.
۱۹۸۹: قوانین و آئین نامه های مرکز اسلامی رالیق مورد تصویب قرار گرفت.
۱۹۹۰: آغاز به کار گروهی موسوم به "گروه جوانان" به منظور فراهم نمودن فعالیتهای مخصوص جوانان.
۱۹۹۲: آغاز به کار مدرسه اسلامی تمام وقت ال-امام مبتی بر برنامه های آموزش کارولینای شمالی.
۱۹۹۵: خرید قطعه زمینی جهت ساخت قبرستان مسلمانان.
۱۹۹۶: خرید قطعه زمینی در مجاورت مرکز اسلامی.
۱۹۹۹-۱۹۹۸: با آغاز عملیات ساخت و ساز، مسجد جدیدی نیز ظرف یک سال ساخته شد. ساختمان جدید دارای نمازخانه ،کافه تریا و سالن چند منظوره بود.
۲۰۰۰: آغاز به کار مدرسه قرآنی ال-بیان برای کودکان و بزرگسالان.
۲۰۰۱: خرید قطعه زمینی ۱۲جریبی در موریس ویل Morrisville به منظور توسعه بلند مدت.
برگزاری نماز جمعه در دو نوبت به منظور فراهم آوردن امکانات رفاهی لازم برای شمار فزاینده مسلمانانی که در نماز جمعه شرکت می کردند.
۲۰۰۲: آغاز ساخت و ساز فاز دوم توسعه.
۲۰۰۵: خرید قطعه زمینی 6جریبی در مجاورت قبرستان.
۲۰۰۸: تکمیل پروژه های در دست اقدام و افتتاح کافه تریا به عنوان منبع درآمدی برای مرکز.

برنامه های آموزشی
مرکز اسلامی رالیق کلاس‌های حفظ، قرائت، و تجوید قرآن کریم را در مسجد این مرکز اسلامی برگزار می‌کند.
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کلاس‌های قرائت، تجوید، و حفظ قرآن بعد از اقامه نماز برای بزرگسالان تشکیل می‌شود.

روزهای چهارشنبه  کلاس‌های قرآن و احکام اسلامی برای کودکان چهار تا ده سال برگزار می‌شود. و این کلاس‌ها برای دانش آموزان یازده ساله به بالا تشکیل می شود. در روزهای چهارشنبه نیز کلاسهای تفسیر بعد از نماز عشاء دایر می‌باشد.

در روزهای جمعه، نماز جمعه توسط امام جمعه مسجد رالیق اقامه می‌گردد.
در روزهای شنبه مجموعه خطبه‌های امام بیانونی (Imam Baianonie) که از ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹ آغاز شده، دایر است.

روزهای شنبه هم برنامه‌هایی برای گروه‌های دیگر سنی در نظر گرفته شده است. این برنامه‌ها هم فیزیکی و هم آموزشی هستند که هدف از آن ایجاد تیم‌های ورزشی، ارتقای هویت اسلامی و توسعه و تعالی مفاهیم اسلامی است.

مجموعه برنامه هایی نیز برای دانش‌آموزان یازده تا سیزده سال در همین ساعت برگزار می‌شود. برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای دانش‌آموزان دبیرستانی در نظر گرفته شده است. این برنامه‌ها ویژه دانش آموزان دبیرستانی است که مربوط به مسائل آموزشی و اجتماعی است که هدف از تشکیل این کلاسها ایجاد تیم های دانش آموزی و تفهیم ارزش های ناب اسلامی و ایجاد محیطی برای بحث در مورد مسائل جوانان مانند، چگونگی ارتباط با جنس مخالف، مشکلات مربوط به دانش آموزان دبیرستان و همچنین بحث در مورد هویت اسلامی است.

برنامه‌های ویژه دختران

برنامه‌های ویژه‌ای مشابه برنامه پسران برای دختران هشت تا ده ساله در نظر گرفته شده است.
برای دختران سنین یازده تا سیزده سال کلاس‌های خاصی برگزار می‌شود. در برنامه آموزشی دختران دانش آموزی که در این مقطع سنی قرار دارند سعی شده تا محیطی امن و اسلامی فراهم شود تا دانش آموزان دختر بتوانند مشکلات و نگرانی های خود را مانند نحوه برخورد با هم سن و سالان، چگونگی برخورد در مدرسه به عنوان یک دانش آموز دختر مسلمان، و چگونگی رفتار با پدر و مادر، آزادانه بیان کنند.

پیک نیک مرکز اسلامی رالیق
مرکز اسلامی رالیق با دعوت از تمام اعضا پیک‌نیک سالانه‌ای را برگزار می‌کند که مسلمانان عضو ضمن استفاده از خدمات ورزشی و پذیرایی رایگان قادر خواهند بود دیگر اعضای انجمن را ملاقات نموده و با هم آشنا شوند.

گردهمایی درمانی انجمن
مرکزاسلامی رالیق و و متخصصان درمانی گردهمایی سالانه ای را برگزار می کنند تا کلیه اعضای انجمن بتواند از خدمات درمانی رایگان و و معاینه مجانی بهره مند شوند.

خدمات ورزشی
کمیته ورزشی رالیق فعالیت‌های ورزشی و تندرستی را برای اعضا فراهم کرده است. این کمیته از همه اعضا دعوت می کند که در کلاس‌های ورزشی شرکت کنند.

برنامه زنان
مرکز اسلامی رالیق وب سایتی را طراحی کرده که به فعالیتهای زنان مسلمان اختصاص دارد. مسئولان می کوشند تا ضمن احترام به ارزشها و هویت اسلامی و اصولی که اسلام برای زنان تعریف کرده، مشارکت زنان را در کلیه زمینه ها ارتقا بخشند و زمینه مناسب را برای آشنایی هر چه بیشتر زنان مسلمان با علم روز و پیشرفت های جدید مهیا سازند. علاقه مندان می توانند جهت مشارکت فعال در این زمینه با iar.sisters.committee@gmail.com مکاتبه کنند.

کلاس‌های مخصوص زنان
کلاس‌های آموزش زبان عربی
کلاسهای آموزش زبان انگلیسی
آموزش لغات قرآنی زبان عربی و تجوید
آموزش تجوید برای مبتدیان

لیگ بسکتبال دختران
لیگ بستکبال دختران انجمن اسلامی رالیق در سال ۲۰۰۵ به منظور ایجاد محیطی تفریحی و ورزشی سلامت، همراه با روحیه ورزشکاری و ضمن حفظ ارزشهای اسلامی، برای دختران نه تا هجده ساله افتتاح گردید.

مشاوران تیم و داوطلبان نقش بسزایی در موفقیت این لیگ ایفا کرده اند. کمیته بسکتبال دختران با آغوش باز پذیرای کمک علاقه مندان به این رشته ورزشی جهت پیشرفت و ارتقای این لیگ می باشد.

تلفن مرکز اسلامی رالیق:
 ۹۱۹۹۵۷۲۸۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما