تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۴
۰
کد مطلب : ۹۲۶۲
نهادهای اسلامی

درباره مرکز اسلامی ایروین

درباره مرکز اسلامی ایروین
تعداد نمازگزاران این مرکز اسلامی بالغ بر ۳۰هزارنفر تخمین زده می‌شود که یکی از پرجمعیت ترین نمازهای جماعت در این مرکز برگزار می شود. این مرکز خدمات بسیار متنوعی از جمله، برنامه مخصوص جوانان، فعالیتهای بین مذاهب، و فعالیتهای فرهنگی را ارائه می‌دهد.

اهداف مرکز اسلامی ایروین

• ایجاد امکانات چند منظوره و برنامه های جامع برای توسعه فکری، اخلاقی، و روحی حامیان این مرکز.
• خدمت رسانی به عنوان مرجع اسلامی با ارائه مشاوره تحصیلی و ایجاد کتابخانه سازمان یافته و کامل.
• آماده کردن جوانان مسلمان به عنوان الگو در جامعه معاصر آمریکا.
• شناساندن تصویری مثبت از مسلمانان و اسلام با مشارکت فعال در مسائل اجتماعی و با کمک چشمگیر به ایجاد یک جامعه مسلمان در مقیاس وسیع تر.
• مشارکت در مباحث میان مذاهب و با هدف افزایش درک، احترام و ارزیابی جامعه همگانی و بررسی مشترک مسائل عدالت اجتماعی و رفاه محیطی با فراهم آوردن رهبری معنوی مشترک در مورد مسائلی که بر جامعه ما به طور کلی اثر می گذارد.
• ارائه خدمات دینی مانند نمازهای یومیه، نماز جمعه، و یادواره های رویدادهایی مانند اعیاد در مرکز اسلامی.
تمامی خدمات و برنامه ها بدون توجه به مذهب، ملیت، قومیت، جنس، وضعیت اجتماعی، در اختیار عموم است. تمامی سخنرانی ها به زبان انگلیسی می باشد.

خدمات مشاوره‌ای
مدیریت اجرائی مرکز اسلامی ایروین در امور دینی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به اعضا با قرار قبلی است.

خدمات مشاوره‌ای حرفه‌ای
این خدمات مشاوره‌ای فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از خدمات مشاوره‌ای، بخش‌هایی از مشکلات دست و پا گیر زندگی خود را مورد کند و کاو قرار دهید. با استفاده از این خدمات مشاوره‌ای آگاهی بیشتری نسبت به خود و جهان پیدا خواهید کرد. یکی از جنبه‌های مهم این خدمات شناختن توانایی‌هایی است که در درون شماست که با تقویت این توانایی‌ها و استفاده از آنها به عنوان عوامل راهبردی، می‌توانید تغییرات تاثیر پذیری در زندگی خود ایجاد کنید.

برنامه‌های کمک رسانی
مرکز اسلامی ایروین نشست ماهانه خانوادگی شبانه ای را به منظور گرد هم آوردن اعضا در محیطی آرام، همراه با سرو شام و بحث در مورد مسائل انجمن اسلامی برگزار می کند. سخنرانان مهمان به این نشست دعوت می شوند و اعضا در مباحث بعدی شرکت می‌کنند. نشست‌های دیگر نیز به همین شکل برگزار می‌شوند.

وب سایت مرکز اسلامی
در این وب سایت اطلاعاتی درباره فعالیت ها، هم اندیشی های اسلامی، مسلمانان، توضیح مسائل قرآنی، خلاصه خطبه های نماز جمعه و همچنین پاسخ به سوالات متداول یافت می شود.

خدمات ازدواج
مدیریت اجرائی امور دینی آماده ارائه خدمات ازدواج اسلامی در این مرکز اسلامی می باشد.

خدمات رسانه‌ای
مدیر اجرائی امور دینی مرتباً در تلویزیون ان بی سی حضور یافته و بیش از 40 ساعت در برنامه زنده در مورد تمدن اسلامی صحبت کرده است. وی همچنین در برنامه های رادیوئی مختلف سخنرانی کرده است.

سخنران مهمان
مسئول بخش دینی در سمینارها و کنفرانس ها و برنامه های جمع آوری کمک در موسسات اسلامی و مباحثات میان مذاهب حضور فعالی داشته است. برای دعوت از سخنران این مرکز هماهنگی از طریق سایت یا تلفن های این مرکز امکان پذیر است.

برنامه‌های تفریحی
این مرکز با هماهنگی دیگر مدارس و موسسات برنامه های موفقی را برگزار می کند. برگزاری کلاسهای خارج از مرکز به شکل تفریحی در تابستان همراه با افراد بزرگسال عضو مرکز، یکی از این برنامه هاست. مسابقه فوتبال در بعداظهرهای جمعه در زمین ورزشی یکی دیگر از برنامه های تفریحی است.

خدمات اجتماعی
علاوه بر برگزاری نمازهای پنچ‌گانه، نماز جمعه در مسجد این مرکز برگزار می‌شود. خدمات مشاوره‌ای، خدمات مربوط به ازدواج، نمازهای ختم، کمک به دانش آموزان در پژوهش و حضور جامعه مسلمان در فعالیت‌های میان مذاهب، در این مرکز قابل توجه است.

گردهمایی بزرگسالان
بزرگسالان عضو این مرکز نشست هفتگی را در روزهای یک شنبه از ساعت ۱۱صبح تا یک بعداظهر برگزار می کنند. مسائل مطرح شده در این نشست در مورد برنامه‌های تندرستی، یک برنامه ویدیوئی کوتاه،و برنامه تمرینی سبک می‌شود.

کلاس‌های زبان انگلیسی
برنامه‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی نیز در روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود.

گروه جوانان
گروه جوانان بالای ۱۴سال در شب های جمعه از ساعت هفت تا نه شب گرد هم می‌آیند تا در مورد مسائل مربوط به جوانان بحث کنند.

http://www.icoi.net
تلفن: 4264-786 (949)
فکس: 4265-786 (949)
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما