تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۹۲۶۳
نهادهای اسلامی

مرکز اسلامی الهدی

مرکز اسلامی الهدی
در سال ۱۹۸۱گروهی از دانش جویان خارجی مسلمان دانشگاه جورجیای آتن، نماز جمعه را در یک اتاق اجاره‌ای در خیابان راک اسپرینگ(Rock Spring Road) نزدیک دبیرستان مرکزی کلارک (Clarke Central High School) اقامه می‌کردند.

دانشجویان و دیگر مهاجران مسلمان در آتن و حومه، نمازهای عید را در خیابان بکستر در جلوی کتاب‌فروشی قدیمی برگزار می‌کردند. در سال ۱۹۸۵ طرحی برای ساخت یک مسجد دائمی در آتن پیشنهاد شد.

دانش‌جویان بسیار هیجان زده شدند و بلا‌فاصله اقدام به جمع آوری کمک برای ساخت مسجد کردند. برخی از همسران دانش جویان جواهرات خود و بسیاری دیگر از دانش جویان از خوردن نهار صرف نظر کردند تا پول آن را جهت ساخت مسجد اهدا کنند.

این یک زمان بسیار مهمی برای دانش جویان مسلمان آتن بود. انجمن محلی تمایل چندانی به ساخت مسجد در آتن نداشتند. گرچه با کمک وکیل ذی نفوذ محلی، آقای بنتلی (Mr. Bentley) و یک مهندس دلسوز، آقای بن ویلیامزMr. Ben Williams که به عنوان نیروی داوطب حافظ صلح در بنگلادش خدمت می کرد، جامعه مسلمانان موفق به دریافت جواز ساخت مسجد شدند. یک تاجر نیکوکار محلی نیز برای کمک به ساخت این پروژه پیش قدم شد. نتیجه این کار ساخت مسجد و مرکز اسلامی الهدی در سال ۱۹۸۷ بود.

از سال ۱۹۸۷ جامعه مسلمانان با ورود دانش جویان مسلمان و اساتید و دیگر گروهها به آتن بیش از سه برابر شده است. با ساخت این پروژه مسلمان باید متوجه شوند که اگر خواست خدا در بین باشد و نیت مثبت و گروه مصمم باشد هیچ چیزی نمی توانند در برابر این خواست مانع تراشی و مقاومت کند.

مدرسه کودکان
این کلاسها روزهای شنبه از ساعت 10 صبح تا 1 بعداظهر و روزهای چهارشنبه از ساعت 3 تا 6 بعداظهر برگزار می شود. برنامه چهارشنبه متفاوت از برنامه یک شنبه است. کمک به دانش آموزان در انجام تکالیف درسی، یادگیری تعاملی( جدول کلمات، سرگرمی، نوارهای ویدئوئی)، داستانها و آوازهای اسلامی، برنامه های این مدرسه را تشکیل می‌دهد.

انجمن مسلمانان دانشجو
انجمن مسلمانان دانشجو یک گروه کوچک اما در حال رشد است. هدف از تشکیل این گروه آشنا کردن دانش جویان با زمینه های اخلاقی و اسلامی و ایجاد ارتباط با دیگر گروهها و توسعه بینش اسلامی در دانشگاه جورجیا و شهر آتن است.

تلفن: (706) 548-4620
وب سایت: athensislamiccenter.org
ایمیل: secretary@athensislamiccenter.org
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما