تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۹۴۳۶
نهادهای اسلامی

درباره اتحادیه مسلمانان بٌن

درباره اتحادیه مسلمانان بٌن

اتحادیه مسلمانان آلمان در بن 
Deutsche Muslim - Liga Bonn e.V . DML

اتحادیه مسلمانان آلمان قدیمی‏‌ترین نهاد موجود اسلامی در آلمان است. این اتحادیه در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد و در سال ۱۹۵۴ به عنوان یک انجمن رسمی غیرانتفاعی به ثبت رسید.

گروه محلی بن که ابتدا به این اتحادیه وابسته بود، در سال ۱۹۸۷ اعلام استقلال کرد و در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک انجمن غیرانتفاعی مستقل در اداره ثبت ‏شرکت‏های شهر بن به ثبت رسید . 

اتحادیه مسلمانان آلمان در بن طبق اساسنامه‏اش موظف است امکانات لازم جهت انجام فرایض دینی مردان و زنان مسلمان را فراهم کند و نیز در جهت‏ شناساندن دین اسلام به مردم آلمان گام بردارد تا مسلمانان بتوانند در محیطی آمیخته با تفاهم و عاری از تعصب، زندگی و کار کنند.

اتحادیه مسلمانان در بن طالب گفتمان بین ادیان است. بدین جهت ‏بسیاری از اعضای این اتحادیه در «جامعه مسیحی - اسلامی کلن‏» (Christlich - Islamische Gesellschaft, Koln)، «کنفرانس جهانی ادیان برای حصول صلح‏»، (Wertlonferenzder Religionen fur den Frieden) و سازمان‏های مشابه نیز عضویت دارند. 

اتحادیه مسلمانان بن از سال ۱۹۸۷ حامی منافع مسلمانان در «کنفرانس دائمی اروپایی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان‏» (Stndige Eutopische Konferenzder Juden, Christenund Muslime) است.

این کنفرانس طی ۲۵ سال اخیر سالیانه چند بار در شهر کوبلنس تشکیل جلسه می‏دهد و به امور مشترک ادیان می‏پردازد .

اتحادیه مسلمانان آلمان در بن تنها افراد مسلمانی را به عضویت رسمی می‏پذیرد که تابعیت آلمان را داشته باشند. سایر مسلمانان ساکن آلمان که اغلب در سازمان‏های مشابهی عضویت دارند، تنها می‏توانند به عضویت غیررسمی این اتحادیه درآیند.

اتحادیه مسلمانان در بن به عنوان عضو مؤسس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان، خود را به قانون اساسی آلمان متعهد می‏داند و هرگونه فعالیتی را که با این قانون منافات داشته باشد، محکوم می‏کند. 

این اتحادیه آمادگی و علاقه دارد در جهت استحقاق وظایف مندرج در اساسنامه خود با سایر سازمان‏ها و نهادهای مشابه همکاری داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما