تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۸
۰
کد مطلب : ۹۵۸۳
مراکز اسلامی

درباره مرکز اسلامی اولد بریج

درباره مرکز اسلامی اولد بریج
مرکز اسلامی اولد بریج(ICOB) یک مرکز اسلامی غیرانتفاعی در نیوجرسی است که در ۱۱ می ۱۹۹۸ در این ایالت به ثبت رسیده است.

اهداف و رسالت این مرکز:

ـ پرورش مسلمانان و تقویت دین اسلام
ـ حفظ و تداوم سنت‌های اسلامی و اسلامی میراث فرهنگی
ـ ترویج درک بهتر از اسلام
ـ گسترش روابط میان مسلمانان با یکدیگر و در عین حال با مؤمنان و معتقدان مذاهب دیگر

اعضای هیئت امنای مرکز:
تصویر محمد سید (رئیس)
نزار محمد (معاون رییس)
صغیر احمد (مسئول مالی)
دکتر شهید فروغی (دبیر)
ریاض شیخ (متولی)
زاهد نومانی(متولی)
سراج بورا (متولی)

هیئت نظارت:
عبد الرشید رجا (ناظر ارشد)
محمد گل
جبران نصری
میراج ایلماس
حسین سید ضمیر

امام:
امام

فرهنگستان مرکز:

فاطمه مسعود (مدیریت)

تاریخچه مرکز  اسلامی اولد بریج: 

این مرکز که یک ساختمان بازسازی شده است با تلاش بسیار زیاد و طولانی مسلمانان منطقه اولد بریج نیوجرسی طی سالیان متمادی شکل گرفت و اکنون خدمات بسیاری به مسلمانان آن ناحیه ارائه می‌دهد.

مسلمانان اولد بریج از اوائل دهه ۷۰ میلادی شروع به خواندن نماز جماعت و نماز جمعه در کنار یکدیگر کردند اما به زودی دانستند که فضا برای این امر کوچک و نامناسب بوده و در عین حال نیاز به داشتن مدرسه‌ای برای کودکان و فرزندان‌شان حس می‌شد؛ چرا که آنان می‌بایستی در محیطی اسلامی و دینی پرورش یابند.

اما تلاش‌های آنان انسجام چندانی نداشت و از ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۹۴ به جای نرسید. در ماه رمضان ۱۹۹۴ مسلمانان تلاش کردند تا مکان مناسبی را برای انجام فرایض دینی خود و در عین حال مدرسه فرزندان‌شان فراهم کنند.

این جستجو حدود دو سال به طول انجامید تا آنکه در سال ۱۹۹۶ آنان توانستند یک فضای بزرگ را که بتوانند هم به عنوان مسجد و هم مدرسه استفاده کنند، پیدا کرده و بازسازی آن را شروع نمایند. 

اکنون این مرکز خدمات دینی و آموزشی مناسبی به مسلمانان ارائه می‌دهد و پس از بازسازی فضای کافی و قابل سکونتی را در اختیار آنان قرار داده است. 

برگزاری نمازهای یومیه و نماز جمعه، مدرسه دینی و تشکیل کلاس‌های قرائت قرآن از جمله برنامه‌های این مرکز است که از آن تاریخ تا کنون ارائه می‌شود. 
 
فضای مرکز به مسجد، کلاس‌های آموزشی و تفریحی، بازارچه‌ و غسالخانه مجهز است و مسلمانان می‌توانند مراسم شادی و یا ترحیم خود را نیز در این مرکز برگزار کنند. همچنین سالانه نمایشگاه‌های مذهبی، آموزشی، بهداشتی و تفریحی برای مسلمانان تدارک دیده می‌شود که فرهنگستان بر چگونگی اداره آنها نظارت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما