آیت الله بروجردی:

فعالیت های خیمه غنای فرهنگی هیئت را افزایش می دهد

4 تير 1387 ساعت 8:00

آیت الله بروجردی گفت: فعالیت های مرکز مطالعات راهبردی خیمه می تواند به غنای فرهنگی هیئت ها کمک کند.


آیت الله بروجردی در گفت و گو با خیمه در خصوص فعالیت های این مرکز گفت : مطمئنا فعالیتهای خیمه به غنای فرهنگی هیئت ها کمک می کند و می تواند موجب ارتباط هیئت ها بایکدیگر شود که این وساطب زیبایی است که این مرکز انجام می دهد.

وی افزود: شاید تاثیر این تعاملات مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد ولی مطمئنا تاثیر بسیار قوی است .

آیت الله بروجردی پیشنهاد کرد: مرکز مطالعات راهبردی خیمه، تحقیق پیرامون کسانی که در راه امام حسین(ع) جنگیدند و کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند را جزء برنامه های خود قرار دهد و به صورت یک مجموعه در اختیار مردم بگذارد.

وی خواستار شناخت کامل هیئت ها از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه شد و گفت: در صورت شناخت کامل از فرهنگ حاکم بر هیئت ها تاثیر گزاری بر روی آن ها راحت می شود.

آیت الله بروجردی افزود: عامه مردم ارتباط طبیعی با هیئت ها دارند و برای تاثیر گزاری بر روی آنها باید خود را با آنها هم جهت کرد و جزئی از آنها بود. 

وی تاکید کرد: باید عزاداری ها همانند زمان آیت الله بروجردی و امام خمینی سنتی باشد  و ما نباید بگزاریم این مراسم کمرنگ شود. 

آیت الله بروجردی در خصوص پایگاه اطلاع رسانی خیمه نیز گفت: اگر برنامه این سایت مرتب و منظم باشد به طور طبیعی مخاطب خود را پیدا می کند.
 
وی افزود: باید این سایت مذهبی به طور گسترده تبلیغ شود و  با تصویر سازیهای زیبا، منبعی برای ایام تاسوعا و عاشورا باشد.

آیت الله بروجردی ادامه داد: حتی این سایت می تواند منبع اصلی مراسم مختلف در قم باشد زیرا کسانی می خواهند بدانند که در ایام گوناگون در قم چه می گذرد و هیئتها چه می کنند و این وظیفه خیمه است که این اطلاع رسانی را داشته باشد.

وی در پایان گفت: ما از این سایت انتظار داریم به عنوان یک منبع به صورت منظم و مرتب فعالیت کند تا مخاطبین خود را پیدا کند.

 گفت‌وگو از محمدعلی بیطرفان


کد مطلب: 2032

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/gallery/2032/1/فعالیت-های-خیمه-غنای-فرهنگی-هیئت-افزایش-می-دهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir