وزير فرهنگ در پيامي به همایش سراسری آيین‌های عاشورایی عنوان كرد:

تئاتر با نور اعتقاد و انديشه، روشن‌تر راه خود را بپيمايد

10 دی 1387 ساعت 7:14

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به پنجمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي اظهار اميدواري كرد اين حركت با نور اعتقاد و انديشه، روشن‌تر از هميشه راه رشد خود را بپيمايد.


به گزارش خیمه، متن كامل پیام محمد حسین صفار هرندی بدين شرح است:

محرم نمونه زنده و هميشه ماندگار ميراث معنوي انسان‌ها است؛ فرهنگ محرم به حق از معدود فرهنگ‌هايي است كه متعلق به قشر و جماعت خاصي نيست.

عشق به حسين(ع) و خاندان پاكش را نمي‌توان به گروه و يا عده‌اي خاص نسبت داد؛ شور حسيني در رگ‌هاي همه مردم سرزمين ما و تمامي آزادگان جهان با فرهنگ و اعتقادات مختلف جاري است.

پس عجيب نيست اگر اين شور و حال در گذر زمان سال به سال پر رنگ تر و پربارتر مي‌شود و خيل عزاداران آن بزرگ مرد الهي هر سال گسترده و گسترده تر مي‌گردد؛ در چنين فضاي خالصانه و فرهنگ استواري روا نبود كه جاي نمايش به عنوان يكي از عناصر بي‌بديل فرهنگ‌ساز خالي باشد.

خدا را شاكريم كه امسال پنجمين محرمي است كه چراغ صحنه‌ها همراه با چراغ تكايا و دسته‌هاي عزاداري روشن است و تئاتر به محلي براي دل سپردن به دلدادگي فرزندان رسول خدا و ابراز برائت از دشمنان ديروز و امروز حقيقت و عدالت تبديل شده است. اميدوارم اين حركت هنرمندانه، با نور اعتقاد و انديشه، روشن‌تر از هميشه راه رشد و تعالي خود را بپيمايد.


کد مطلب: 1203

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/interview/1203/تئاتر-نور-اعتقاد-انديشه-روشن-تر-راه-خود-بپيمايد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir