ما باید فعالانه به سمت ظهور برویم

عاشورا و انتظار

محمدهادی همایون

5 مرداد 1390 ساعت 18:32

عاشورا مهمترین اتفاقی است که در تاریخ بشر افتاده است؛ به تعبیر دقیقی، هر آن چیزی که قبل از عاشورا اتفاق افتاده مقدمه عاشورا و هر آنچه که بعد از عاشورا اتفاق افتاده، نتیج عاشورا ست؛ حتی موضوع ظهور.


اکنون در جهان اتفاقاتی می افتد که به نظر می رسد که خیلی شبیه به شرایطی است که به ما گفته‌اند در نزدیک به ظهور روی می‌دهد.
نزدیک به ۱۰هزار روایت در مورد آخرالزمان و وجود مبارک حضرت داریم. اگر قرار بود ما به این‌ روایات توجه نکنیم و موضوع آخرالزمان و نشانه‌های ظهور بماند تا زمان خود ظهور، در این صورت، نشانه‌های ظهور نباید خیلی کاربرد داشته باشد؛ پس هرچه در نشانه‌های ظهور هست مربوط به همین دوران انتظاری است که ما داریم می‌گذرانیم.


ما باید فعالانه به سمت ظهور برویم. بنده اسم این رویکرد را می‌گذارم رویکرد استراتژیک به موضوع مهدویت؛ یعنی آن چیزی که درباره شرایط نزدیک به ظهور و نشانه‌‌های ظهور گفته شده، در واقع نسخه‌ای است که برای من و شما در دوران سرد و تاریک انتظار پیچیده شده است و ما باید به آن سمت حرکت کنیم. بسیاری از شرایط جهان آن روز و واقعیات تاریخی که اگر ما به آن پی ببریم، به کار ما می‌آید، برای‌مان ترسیم شده است و ما باید بارمان را به آن سمت ببنیدیم و به آن سمت حرکت کنیم.


هر جا که زیارت می‌خوانیم مثل زیارت عاشورا، شما می‌بینید که موضوع ظهور و امام‌زمان ذکر می‌شود. وقتی ما داریم سیدالشهدا را زیارت می‌کنیم، حواسمان هست که آن‌جا باید خودمان را برای قیام آماده کنیم. در زیارت‌های دیگر هم همین‌گونه هست، هرجا نام مبارک سیدالشهدا هست، هرجا ما به بهانه‌ سیدالشهدا وارد یک عمل عبادی می شویم، می‌بینیم در کنارش موضوع ظهور و آخرالزمان کاملاً روشن ذکر شده است. از آن طرف در بحث آخرالزمان و قیام، قیام سیدالشهدا خیلی روشن به چشم می‌خورد. شعار اصلی یاوران حضرت در مسجدالحرام یالثارات الحسین است. اصلا بنایشان بر انتقام‌گیری از خون سیدالشهدا است.


موضوع آخرالزمان یک موضوع جهانی است. جهان قرار است متحول شود. رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا. شان نزول اصلی این، مال آخرالزمان است. مردم فوج فوج وارد دین خدا می‌شوند. این که به ما گفته‌اند، آخرالزمان همه‌اش جنگ است شاید یک نگاه یهودی صهیونیستی مربوط به آرماگدون باشد، این که فکر می‌کنیم همه دنیا وارد جنگی می‌شود که همه کشته می‌شوند.


روایات حداقل به سه نوع سفیانی اشاره می‌کند. اعتقاد بنده این است که این یک شخص نیست یک جریان است. یک نحله، مذهب، یک باند مافیایی است. در روایات داریم سفیانی از نسل بنی‌امیه است.
می‌خواهم عرض کنم آمریکا از اساس یهودی و صهیونیستی زاده شده است. به تعبیر دقیق‌تر، جنگ جهانی اول نتیجه‌اش چه می‌شود. دو اتفاق مهم می‌افتد:
یکی اینکه، آخرین بقایای تمدن اسلامی در قالب حکومت عثمانی از بین می‌رود و کشورهای اسلامی تجزیه می‌شوند. همین کشورهایی که الان به اسم عراق و اردن و عربستان داریم، نتیجه‌ی جنگ جهانی اول است.
دوم، یهودی‌هایی که در سرزمین‌های جهان پراکنده بودند، به سمت یک نقطه‌ مشخص که چهارراه جهان بود حرکت کردند؛ فلسطین.شاید فلسطین استراتژیک‌ترین نقطه جهان باشد. بعد از جنگ جهانی اول در حالی که هنوز سربازان جنگ جهانی اول پیر نشده‌اند، جنگ جهانی دوم شعله‌ور می‌شود و به این جنگ دامن می‌زنند. نتیجه‌ آن چه می‌شود؟ آن یهودیانی که به منطقه فلسطین کوچ داده شده بودند، کشور اسرائیل را تأسیس کردند.


عاشورا مهمترین اتفاقی است که در تاریخ بشر افتاده است؛ به تعبیر دقیقی، هر آن چیزی که قبل از عاشورا اتفاق افتاده مقدمه عاشورا و هر آنچه که بعد از عاشورا اتفاق افتاده، نتیج عاشورا ست؛ حتی موضوع ظهور..


کد مطلب: 16553

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/interview/16553/عاشورا-انتظار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir