عزاداران حیقیقی همان منتظران حقیقی هستند

شبستان , 15 آذر 1394 ساعت 15:43

نمی توان به امام زمان(عج) گفت ما در مصیبت عظیم همراه تو برای جدت گریه می کنیم ولی در مصیبت اعظم که همراهی برای انتقام و باز گرداندن خون خدا به پیکر جامعه است معذوریم؛ آنچه امام از ما می خواهد شرکت در عملیات انتقام است.


کارگاه "عزادار واقعی" دیروز با حضور حجت الاسلام فتاحی و به همت کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد در مجتمع کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.



بنابر گزارش شبستان، حجت الاسلام فتاحی در این کارگاه گفت: "ما باید توجه داشته باشیم که در قیامت به من و شما نمی گویند که امام حسین را به شهادت رساندند و تو هیچ کاری نکردی...

مسئله عزاداری ما در بین شیعیان مسئله بسیار مهمی است نسبت به باقی مردم و نکته قابل توجه این است که فرق ما با دیگران مثل کلیمی ها و مسیحی ها و ... در چیست؟

قطعا ما شیعیان که از معرفت بالاتر و تعلق خاطر بیشتری برخورداریم باید نوع عزاداری و سطح عزاداری هایمان متفاوت باشد.



علت اصلی در برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت(ع) در چیست؟

یقینا برای اشک و توبه تنها نبوده است چون همیشه اشاره به عارف به حق بودن در گریه ها و زیارت ها مطرح شده و الا ما در گریه با کلیمی ها و هر که بر حسین فاطمه (ع)‌ از دیگر ادیان گریه میکند فرقی نداریم چون همه به تشریح چگونگی حادثه کربلا اشک ریختیم و نه درس ها و پیام هایی که از عاشورا گرفته می شود.

عزادار واقعی باید فرق بین مصیبت عظیم و اعظم را بداند، مصیبت عظیم: همان مصائبی است که بر خاندان امام حسین ع تحمیل کردند. علی اکبر و ...

و اما مصیبت اعظم، همان مصیبتی است که به جامعه انسانی در طول تاریخ به علت محرومیت از حقیقت دین و نیز محرومیت از وجود مقدس رهبران الهی به خصوص ائمه معصومین ع وارد گردیده است و به عبارتی مصیبت اعظم یعنی دوری مردم از دین خدا و آلوده شدن به کفر و شرک و نفاق توجه داشته باشیم که عزاداری و گریه و ندبه بر حسین فاطمه قویترین وسیله برای زنده نگهداشتن دین حق و برقراری پیوند مردم با رهبران الهی خودمی باشد، که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و گریه و عزاداری طبیعی ترین عکس العمل در مقابل مصیبت اعظم است.

اما باید توجه داشت که نمی توان به امام زمان (عج) گفت ما در مصیبت عظیم همراه تو برای جدت گریه می کنیم ولی در مصیبت اعظم که همراهی امام عصر برای انتقام و باز گرداندن خون خدا به پیکر جامعه است معذورم و معاف هستم و آنچه امام زمان از ما می خواهد شرکت در عملیات انتقام است، نه صرف گریه کردن چون ما در زیارت عاشورا می خوانیم "اسئل الله ان یرزقنی طلب ثارک" و از خدا درخواست داریم انتقام خون امام حسین را برای اینکه از حاکمیت مطلق محروم شده و در جایی دیگر می گوییم" اسئل الله ان یرزقنی طلب ثاری مع امام هدی" درخواست انتقام خون امام حسین چون از امام معصوم و پدری مهربان محروم شده ایم.

امامی که او را تنها گذاشتند (اشاره به حدیث) لذا در عاشورا می خوانیم وتر الموتور یعنی تنهایی که تنها گذاشته شد و انتقام او گرفته نشده(حدیث امام سجاد (ع)؛ خون پدرم حسین از جوشش نمی ماند تا اینکه مهدی بیاید و انتقام او را بگیرد) پس انتقام یعنی برطرف کردن موانع ظهور حجت و آمدن حضرت. این می شود انتقام. در دعای ندبه می خوانیم این طالب بدم المقتول به کربلا. باید حسین زمان بیاید تا انتقام خون امام حسین را بگیرد.

اما معنی انتقام: انتقام یعنی برطرف کردن موانع ظهور، انتقام یعنی تغییر ذائقه جامعه و افراد و راضی نبودن به وضع موجود، انتقام یعنی تغییر فرهنگ عزاداری ها، انتقام یعنی بالا بردن سطح معرفت عزادارها، انتقام یعنی تغییر سطح و کیفیت عزاداری ها، انتقام یعنی تولید یک محتوای قدرتمند در مجالس عزاداری، انتقام یعنی تبدیل شدن عزاداریها از یک سنت و رسم به هدف و وسیله ای قدرتمند برای ایجاد حس انتقام مثبت به موانعی که نمی گذارد امام ع در بین مردم باشد، انتقام یعنی عملیات، یعنی روح جهاد یعنی حرکت به سمت حسین زمان، انتقام یعنی روح اصحاب عاشورا و حال آنها را داشتن، انتقام یعنی تغییر سبک زندگی برای حرکت به سمت خیمه حسین زمان، انتقام یعنی قطع وابستگی ها و بخش های حیوانی و شهوات دنیایی و آمادگی برای حرکت به سوی قرارگاه حسین زمان، انتقام یعنی عشق ورزی و عاطفه نسبت به حسین زمان، انتقام یعنی سوختن از طردشدگی و آوارگی و غربت و مظلومیت امام زمان، انتقام یعنی شبیه شدن به اصحاب عاشورا که از همه اقشار جامعه بودند، پیرمرد کودک اهل علم و مسیحی و ...

یعنی هر کسی با هر شخصیتی که هستی میتوانی خودت را به خیمه امام زمان برسانی، انتقام یعنی تو هم میتوانی چینش درست روش زندگی ات را به گونه ای تنظیم کنی که مانع رسیدن تو به چادر حضرت نشود و مانع خدمت تو به امام زمانت نباشد، انتقام یعنی مفید بودن برای امام زمان، انتقام یعنی برطرف کردن موانع ظهورحسین زمان، انتقام یعنی تبدیل رابطه گناه به ثواب و حسنه و جلوگیری از گناه برای شادی دل مولایمان، انتقام یعنی حس کنیم که مهدی فاطمه پدر حقیقی ماست و ما نسبت به او وظایفی داریم، انتقام یعنی تبدیل محبت به مودت که دوطرفه است و انتقام یعنی حس حضور امام زمان در تمام عرصه های فردی و اجتماعی.



عزادار واقعی کیست

اگر بخواهیم برای عزاداران حقیقی یک اسم بگذاریم می توانیم به آنها منتظران حقیقی بگوییم چون انتظار یک عمل است بی عملی نیست (افضل الاعمال انتظارالفرج)

عزادار واقعی یک ثبات قدم دارد چون «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، عزادار واقعی ما را دوست دارد دشمن ما را دشمن می دارد و بر ولایت ما ثابت قدم است او هم درجه ماست، لذا در عاشورا می خوانیم لن یبلغنی المقام المحمد عندالله

اگر عزاداری به اینجا برسد که فاصله ای بین ما و امام نباشد ظهور محقق می شود چون خود امام به شیخ مفید در نامه ای فرمود اگرمردم وفاداری به آرمان های من و همدلی برای آنها ایجاد می شد، برای امام حسین (ع) هزینه می کند صدها هزار و میلیون ها تومان برای حسین زمان خودش هزینه میکند و برای برطرف کردن موانع ظهور مصرف می کند.

عزادار حقیقی متوجه است که همه مردم فرزندان اهل بیت هستند و دیگر شیفه و سنی کلیمی و مسیحی ندارد چون همه آنها نیاز به آگاهی دارند برای رسیدن به شیعه امام زمان چون او منجی تمام عالم است نه شیعه به تنهایی.

عزادار حقیقی اگر یک ساعت بر حسین فاطمه گریه می کند ده ها ساعت به فکر آن است که برای حسن زمانش چه می تواند بکند.

و این ایراد ما و کوتاهی اهل حق است که نتوانستیم از فرصت جمهوری اسلامی خوب استفاده کنیم و مردم را به آگاهی کامل برای رسیدن به معارف مهدوی که منجر به زمینه سازی ظهور امام زمان میشود راهنمایی کنیم. این جمله بنیان گذار جمهوری اسلامی را فراموش نکنیم که مسئولین نظام جمهوری اسلامی اگر فکر حکومت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت نباشد خائن و خطرسازند ولو به مردم خدمت کند.

ما برای امام حسین (ع) که در سال ۶۰ هجری به شهادت رسیده اند عزاداری میکنیم اما برای حسین زمان خودمان گریه نمکنیم که طرد شده آواره، رانده شده و غریب است.

آیا شد دلم بسوزد اشکم برای او جاری شود برای این آوارگی لذا در حدیث امام زمان فرمودند: دعا میکنم برای کسی که برای جدم امام حسین (ع) گریه می کند و بعد برای من دعا می کند و به فکر من باشد.

گریه بر امام حسین (ع) و ذکر مصائب ایشان وسیله است برای برطرف کردن مصیبت عظمی امام زمان."


کد مطلب: 28627

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/interview/28627/عزاداران-حیقیقی-همان-منتظران-حقیقی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir