فن‌آوری‌های نوین، راه‌های جدید به خدا رسیدن

19 مرداد 1388 ساعت 11:46

نشریه خیمه؛رسانه-مطهره آخوندی: واتيــكان ســايت خــود را بــه آدرس www.vatican.va در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازي کرد و در سال گذشته ابزاري را كه در آن كتاب دعاي روزانه كشيشان قابل استفاده در آيفون بود، ارائه کرد.


دو ماه قبل نیز با رایزنی با گوگل که صاحب بزرگترین سایت اشتراک ویدئو «یوتیوب» است قراردادی مبنی بر تشکیل شبکه اختصاصی واتیکان در این سایت امضاء شد.

در نخستین ویدئویی که واتیکان روی یوتیوب قرار داد، این سایت راه تازه‌ای برای سخن گفتن با خدا قلمداد شده بود.

اين درحالي است که در اقدامي نيز پاپ تلفن‌همراه و اينترنت را وسيله مضري که انسان را از معنويت دور مي‌کند، اعلام کرده‌ بود که به ناگزير خود براي سخن گفتن با پيروانش از اين ابزار بهره گرفته‌است.

در حال حاضر کانال واتیکان در یوتیوب، ۱۵۰ ویدئو، بیشتر از پانزده هزار مشترک دارد و ویدئوهایش بیشتر از یک میلیون بار دیده شده‌اند.

امسال شعار اصلی روز جهانی ارتباطات کلیسای کاتولیک، «فناوری‌های جدید، روابط جدید» بوده‌است و واتیکان به سمت استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی مورد علاقه کاربران، برای ترویج آموزه‌های خود روی آورده است.

تاکنون کليسا از اينترنت براي تقديس پاپ ژان پل دوم استفاده کرده که از طريق ايميل از مردم دنيا خواست که كليساي اين شهر را در اثبات دو مورد از معجزاتي كه پس از مرگ پاپ رخ داده كمك كند، تا در صورت اثبات، پاپ را آمرزيده اعلام كنند.

اما در مقابل در سایت‌هایی چون یوتیوب ویدیوهای به اشتراک گذاشته ایرانیان در زمینه‌های مذهبی بعضا همراه با تمسخر و طرح برخی اتهامات در مورد مبلغین مذهبی و یا مداحی‌های برخی مداحان خاص است. برخی از ویدئوهای موجود نیز بحث ادعاهای دروغین افراد راجع به پیامبری و امامت را دربرمی‌گیرد.


کد مطلب: 7711

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/interview/7711/فن-آوری-های-نوین-راه-های-جدید-خدا-رسیدن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir