تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۵۱۰

نشان راه

گزارشی از شکل‌گیری جامعة ایمانی مشعر
نشان راه
جامعه: تیر ماه امسال جمعی از فعالان فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های مذهبی دور هم جمع شدند تا موجودیت تشکلی جدید به نام «جامعه ایمانی» مشعر را اعلام کنند.

جامعة ايماني مشعر به گفته مؤسسانش نهادي است مردمي و مستقل با ماهيت و رويکرد فرهنگي که از مجموعة هيئت‌هاي مذهبي تشکيل شده است.

بانیان این تشکل، حلقة مفقودشدة هیئت‌هاي مذهبی را «وحدت رویه» مي‌دانند و بر اساس مرام‌نامه‌اي که در سايت tashakol.com منتشر کرده‌اند، سعي در شناساندن هيئت‌هاي مذهبي به يکديگر و ايجاد تعامل ميان ايشان و زمينه‌سازي براي هم‌افزايي، جريان‌سازي فرهنگي بر اساس ضرورت و تمرکز روي نيازهاي کليدي فرهنگي، توانمندسازي و توسعة هيئت مذهبي و پيشگيري از فعاليت‌هاي موازي در اين مجموعه‌ها خواهند داشت.

البته پیش از آنها نهاد‌ها و مجموعة دیگری نیز با همین هدف ایجاد شده بودند؛ اما شاید تفاوت جامعه ایمانی مشعر با سایرمجموعه‌هاي مشابه در غیردولتی‌بودن آن در همة ابعاد باشد.

مؤسسان این مجموعه چهره‌هاي نام‌آشنای هیئتی‌ها هستند
سید محمد انجوی‌نژاد، مدیر و مؤسس کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
حسین یکتا، دبیر ستاد راهیان نور کشور و جزو هیئت مدیرة مؤسسه طلاییه‌داران
مهدی سلحشورفر، مسئول هیئت فاطمیون قم
وحید ملتجی، عضو مؤسس و هیئت مدیرة عاشوراییان
حسن کردمیهن، عضو مؤسس و هیئت مدیرة مؤسسه نور معرفت کرج

تئوری کافی نیست...
حجت‌الاسلام انجوي‌نژاد در اولین جلسة جامعة ایمانی مشعر مي‌گوید: «يکي از خصوصيات برجستة جامعة ايماني مشعر همراهي با مجموعه‌هاي فرهنگي کشور است؛ ضمن اينکه اگر کسي مي‌خواهد براي تشکيلاتي راهکار بدهد، بايد خودش در متن ماجرا باشد و طرح مسائل تئوري در اين زمينه کافي نيست.»

انجوی‌نژاد هماهنگ‌نبودن با روحانیت و فقدان حلقه‌هاي ارتباطی برای توزیع محصولات فرهنگی را از جمله مشکلات فعلی هیئت‌هاي مذهبی مي‌داند.

باید مجموعه شویم
مهدي سلحشور از ديگر مؤسسان جامعة ايماني مشعر در مورد ضرورت تشکيل جامعة ايماني مشعر معتقد است: «لازمة تشکيل جامعة ايماني اين نيست که در ابتدا همه‌باهم هم‌صدا شوند، بلکه اين توانايي وجود دارد تا کساني که با ما هم افق هستند، در چارچوب خواسته‌هاي رهبري با ما همراه باشند.»

وي ادامه داد: «عزم ما جزم شده که با همتي بلند در مسير هم‌گرايي تشکل‌هاي مذهبي قدم برداريم و اين آرمان را عملي کنيم. واقعيت اين است که ما اگر مجموعه شويم، بهتر از اين است که به‌تنهايي کار کنيم و يقين دارم که اگر اخلاص داشته باشيم، اين همراهي اتفاق مي‌افتد. طي فعاليت جامعة ايماني مشعر ممکن است به صورت سهوي يا عمدي دخالت‌هايي صورت بگيرد و موانعي باشد؛ اما بايد بدون توجه به اين مسائل احتمالي به حرکت ادامه داد.»

قرار است مجمع عمومي این مجموعه ۴۰ روز قبل از محرم در قم تشکيل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما