یـاد یـاران

محمدعلی مجاهدی (پروانه)

1 آبان 1389 ساعت 0:00

اين تشکل ديني که ماهيتي کاملاً ولايي دارد، به علت خصلت مردمي بودنش با اقبال شيفتگان مکتب حسيني مواجه بوده است.


فرهنگ: «شب‌هاي شعر عاشورايي شيراز» از تشکل‌هاي موفق مذهبي است که پيشينة افتخارآميزي دارد و در بالندگي و رواج شعر عاشورايي معاصر سهيم و دخيل بوده است.

اين تشکل ديني که ماهيتي کاملاً ولايي دارد، به علت خصلت مردمي بودنش با اقبال شيفتگان مکتب حسيني مواجه بوده است.

مرحوم مغفور «حاج حسين‌آقا فرهنگ» که در انجام امور خير و خداپسندانه دستي به تمام داشت، خدمات بي‌ريايش به جهت نيت پاک و زلالي که داشت، با برکات ملموسي همراه بود و همو بود که سنگ بناي اين نهاد خير را نهاد و پس از رحلت وي فرزند صالح و خلف ولايت‌مدار او «حاج عبدالحسين فرهنگ»، اين مسئوليت خطير را برعهده گرفت و توانست با همراهي و دستياري چند تن از عزيزان، اين نهاد صميمي و تأثيرگذار را در فضايي سرشار از محبت و معنويت، مديريت کند. خداش خير دهاد هر که اين عمارت کرد!

جا دارد از درگذشتگان اين جرگة ولايي که سال‌هاست به کاروان ابديت پيوسته‌اند، ياد کنيم؛ مرحوم حاج آقاي سيف، مرحوم استاد محمدعلي مرداني، مرحوم استاد جمالي(مذنب) و محمدرضا آغاسي و براي آنان غفران الهي را آرزو کنيم و براي شاعران پيشکسوتي چون احد ده‌بزرگي توفيق روزافزون طلب کنيم.

سخن پاياني اينکه، تشکل‌هايي با اين خصوصيت، ‌نقش ترديدناپذيري در شکوفايي استعداد هنري شاعران جوان در زمانة ما دارند و اين عزيزان اگر توفيق آفرينش آثاري ممتاز و متمايز از همگنان خود داشته‌اند، مديون آغوش‌هاي باز و جبين‌هاي گشاده‌اي هستند که حضور آنان را در ميان خود گرامي داشته‌اند. تا باد چنين بادا!


کد مطلب: 14898

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/14898/ی-اد-اران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir