حاج آقا دعا بفرمایید

1 اسفند 1381 ساعت 13:06

شايد براي شما جالب باشد كه نشريه‌اي ويژه هيئت‌هاي مذهبي - با نام و عنوان «خيمه» - منتشر مي‌كنيم و شايد كلنجار ذهني شما يافتن پاسخ اين سوال باشد كه چرا نشريه‌اي با عنواني درآمدزا و شكل و شمايلي جذاب و عوام‌پسند منتشر نكرده‌ايم.


شماره اول ماهنامه خيمه  - محرم 1424 - اسفند 1381

سلام؛

دو شماره «زمزم» و حالا نيز «خيمه»

باز هم دست شما درد نكند كه به جاي اين سوال و جواب‌ها دو شماره «زمزم» را خوانديد و به خانه و هيئت خود برديد. خدا خيرتان بدهد كه نشريه را به دوستان هيئتي و آشنايان خود معرفي كرديد.

شايد براي شما جالب باشد كه نشريه‌اي ويژه هيئت‌هاي مذهبي - با نام و عنوان «خيمه» - منتشر مي‌كنيم و شايد كلنجار ذهني شما يافتن پاسخ اين سوال باشد كه چرا نشريه‌اي با عنواني درآمدزا و شكل و شمايلي جذاب و عوام‌پسند منتشر نكرده‌ايم. حقيقت آن است كه عشق و محبّت غير قابل وصفي كه از ميان زمزمه‌هاي «يا حسين» شما برمي‌خيزد هميشه، دلهاي ما را همراه شما كرد و باعث شد تا گره كار را به دستان با كفايت «قمر‌بني‌هاشم» سپرديم و هيئتي مكتوب به نام «خيمه» برپا كرديم؛ سياه‌پوشي اين خيمه و علم كردن آن را از محرم سال پيش با عنوان «زمزم» آغاز كرديم «يا علي» گفتيم و ...

راستش را به شما بگوييم كه خيلي از هنرمندان، نويسندگان، مسوولان فرهنگي، اجرايي و حتي اميران و سرداران با ديدن نشريه با ما همراه و همدل شدند، منبري‌هاي مشهور و مداحان معروف ايران نيز دلگرمي ما را بيشتر كردند و خلاصه آن كه عده‌اي قلم‌هايشان را نذر هيئت مكتوب «خيمه» كردند و عده‌اي انديشه بلند و افكار دقيق خود را كه بايد عرض كنيم:

«خيرتان و نذرتان قبول»

حتماً شما هم دوست داريد بدانيد كه مي‌خواهيم در شماره‌هاي بعدي «خيمه» چه كاري را انجام دهيم و يا به قول روزنامه‌نگارها و ژورناليست‌ها، سياست كلي نشريه چيست؟

خيلي خلاصه و كوتاه عرض كنيم كه مي‌خواهيم با سيره امامان و معصومين(ع) و فرهنگ واقعي عزاداري آنها آشنا شويم، و از سيره عملي فقها و علماي شيعه پيروي كنيم؛ و به همين خاطر صفحاتي را با عناوين «خطبه»، «صلوات»، «بيرق»، «شور» «علم و كتل» و ... باز كرده‌ايم تا حرف‌هايمان را در قالب مجالس عزاداري سنتي - كه با خطبه و صلواتي شروع مي‌شود، - آغاز كنيم و با دعا نيز به پايان ببريم.

«خيمه» نشريه‌ي خود شماست و براي شما. يعني شما هم مي‌توانيد تاريخچه‌اي از هيئت خود را براي خيمه ارسال كنيد، از پيرغلامان دستگاه سيد‌الشهداء(ع) در شهر و روستاي خود، برايمان عكس و خاطره و زندگي‌نامه بفرستيد تا دسته‌جمعي از آنها ياد كنيم و خلاصه هر چه را كه خواندن و دانستن آن را براي هيئتي‌ها مفيد مي‌دانيد، براي اين هيئت مكتوب ارسال كنيد. حتي مي‌توانيد براي ما خاطره و سفرنامه ارسال كنيد... يا خيلي ساده‌تر بگويم مي‌توانيد پيام‌هاي تبريك و تسليت خود را كه مربوط به هيئت و اهل‌ هيئت است، براي چاپ به «خيمه» ارسال كنيد. دلمان مي‌خواهد حرف‌ها و نوشته‌هاي «خيمه»، حرف‌ها و درد‌دل‌هاي تمام هيئتي‌هايي باشد كه دغدغه دفاع از فرهنگ عزاداري سنتي را دارند.

صفحه «زينبيه» را براي شما دختران و زنان هيئتي اختصاص داديم و دوست داريم روزي برسد كه كودك و نوجوان، زن و مرد، هنرمند و ورزشكار، هر كدام در «خيمه» صفحه‌اي داشته باشد و اين را نيز مي‌دانيم كه خواسته‌ي ما جز حمايت و هم‌فكري شما ميسر نمي‌شود.

شايد وظيفه من نباشد، اما بايد به اندازه سهم و فهم كوچك خود به نمايندگي همه نوكران اين هيئت مكتوب از تمام عزيزاني كه قلم و فكر و قدم خود را نذر هيئت مكتوب «خيمه» كردند، تشكر نمايم؛ هر چند ثواب و اجر و پاداش اين نذر در نزد خدا، ماندگار است و باقي.

اين را هم بدانيد كه دلمان مي‌خواهد تا زماني كه مولايمان حضرت مهدي(عج) ظهور كند «خيمه» برپا باشد، تا با شما خيمه‌نشينان يك شماره از «خيمه» را تقديم آقا كنيم. ان‌شاءالله.

و اما آخرين كلام:

نذرتان قبول، خيرتان مستدام، التماس دعا.

سردبیر


کد مطلب: 8388

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/8388/حاج-آقا-دعا-بفرمایید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir