از سخنان مقام معظم رهبري حضرت آيت ‏الله خامنه‏ اي

1 شهريور 1382 ساعت 0:34

جدي نگاه كردن به محبت، اين است كه ما تلاش كنيم در راهي كه به آن بزرگوار مى رسد، حركت كنيم.


شماره ششم ماهنامه خیمه - جمادی الاول و الثانی1424 - شهریور 1382

رابطه ی ملت ما با اميرالمؤمنين(ع)، يك رابطه ی عاشقانه است؛ مسأله، بالاتر از اعتقاد به ولايت و امامت آن بزرگوار است. اعتقاد به ولايت و امامت وجود دارد و جزو جان ماست؛ جزو اولين آموخته ي ما، در گاهواره است و ان شاءاللّه تا گور با ما همراه خواهد بود؛ امّا عنصر ديگر در رابطه ی ملت ما و اميرالمؤمنين(ع)، رابطه ی محبت و عشق است.

برادران و خواهران! اين عمر كوتاه است. اين دنيا بري ما و بري هر نفس بشري كوچك است و زود مى گذرد. بايد فرصت ها را مغتنم شمرد و با تعارف و با چيزهايي كه ما را به پيش نمى برد، نبايد مشغول شد. اين محبت بايد ما را به معراج ببرد و رشد بدهد. اين چه وقت خواهد شد؟ اين محبت، چه وقت چنين اكسير اثري را نشان خواهد داد؟ آن وقتي كه ما به پيوند محبت آميز بين خودمان و اميرالمؤمنين و اوليي دين، به چشم جدي نگاه كنيم. چگونه؟ جدي نگاه كردن به محبت، اين است كه ما تلاش كنيم در راهي كه به آن بزرگوار مى رسد، حركت كنيم؛ و الّا اگر به آن راه پشت كنيم و خدي نكرده با هر عملي، با هر اقدامي و با هر سخني، خودمان را يك قدم از آن بزرگوار دور كنيم، اين محبت هم بتدريج كمرنگ و بى عمق و سطحي و صُوري خواهد شد.(1)



حضرت آيت الله فاضل لنكراني

از آثار و بركات مهم انقلاب اسلامي، سوق دادن جوانان و آشنايي و اُنس بيشتر آنان با دين و شعائر ديني است. امروزه بر خلاف زمانهي قبل مشاهده مى نماييم كه مظاهر و محافل ديني عمدتاً از نسل جوان آگاه تشكيل يافته و اين امر بر گرمي و حرارت و شور اين مجالس افزوده است و اميد دينداران و دينمداران را به حفظ آيين و مذهب مضاعف نموده است.

حضور جوانان در عرصه هي مختلف سياسي، اجتماعي و ديني مسبّب قوّت و استحكام آن مجموعه است؛ جوانان ما بايد قدردان اين نعمت باشند و با حضور هر چه بيشتر و حماسى تر در هيئآت ديني، اولاً بر غني فكري و ديني خود بيفزايند و در اين جهت سعي كنند از عالمان مبرّز و آگاه و مطّلع به دين استفاده نمايند و ثانياً نشاط اجتماعي و سياسي و ديني جامعه خود را حفظ و افزايش دهند.



پی نوشت:

1- حديث ولايت؛ ج نهم.


کد مطلب: 8607

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/8607/سخنان-مقام-معظم-رهبري-حضرت-آيت-الله-خامنه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir