اخبار مذهبی

1 اسفند 1383 ساعت 10:37

كارشناسان فرهنگى كشورهاى عربى مطالعات گسترده اى جهت شناخت علل زنده بودن و پويايى شيعه آغاز كرده اند و بودجه اى بالغ بر 900 ميليون دلار براى مبارزه با شيعه اختصاص داده اند.


شماره شانزدهم ماهنامه خیمه - محرم الحرام 1426- اسفند 1383

آسيب شناسى هيأت هاى مذهبى بررسى شد

حجت الاسلام جوشقانى كارشناس امور فرهنگى در نشست تبليغ چهره به چهره با موضوع فرصت هاى تبليغى در هيئات مذهبى خاطر نشان كرد: كارشناسان فرهنگى كشورهاى عربى مطالعات گسترده اى جهت شناخت علل زنده بودن و پويايى شيعه آغاز كرده اند و بودجه اى بالغ بر 900 ميليون دلار براى مبارزه با شيعه اختصاص داده اند.

وى خاطر نشان كرد: دو عامل مهم رهبرى سياسى به دست مرجعيت و عاشورا و هيأت هاى مذهبى اهميت بسيار زياد براى غربيان پيدا كرده و از اين رو آنها را به فكر بررسى و مبارزه با اين عوامل مهم وا داشته است، اولين مبارزه آنها به شكل ايجاد اختلاف بين شيعه و سنى و ساير فرقه هاى اسلامى است و معتقدند مى توان از اين راه موفق به از بين بردن شيعه شوند.

حجت الاسلام جوشقانى به آفت هاى هيأت هاى مذهبى اشاره كرد و گفت: افزايش باورهاى صوفى مسلكى از جمله آفت هاى تشكل هاى مذهبى است همچنين تأثير گذارى مبلغان كم سواد و برخى مداحان باعث بروز نگرانى هايى در بين تشكل هاى مذهبى شيعيان شده است. وى در ادامه به بيان عوامل موفقيت مبلغان در هيأت هاى مذهبى پرداخت و خاطر نشان كرد: مبلغان بايد ضمن غنا بخشيدن به محتواى سخنرانى هاى خود، بايستگى هاى يك وعظ و خطابه را بيان كنند تا بتوانند در ميان تشكل ها و تجمع هاى مذهبى تأثير گذار باشند.



مركز تخصصى شيعه شناسى و مهدويت در قم راه اندازى مى شود

آيت الله مكارم شيرازى در ديدار مسئول پژوهشكده ى مهدويت و معاونين و معاونين سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران با تقدير از فعاليت هاى اين معاونت اظهار داشت با توجه به حملات شديد وهابيت نسبت به مسئله ى مهدويت، آن هم از ديدگاه شيعه بسيار به جا و مناسب است، اما بايد توجه داشت لازم نيست كه تمام فعاليت مؤسسه بحث مهدويت باشد، اگر در اطرف آن مسايلى كه زمينه ساز اين معناست، مناسب است انجام شود. حضرت آيت الله مكارم شيرازى در ادامه از تأسيس مركز تخصيصى شيعه شناسى و مهدويت خبر دادند و افزودند بخش تخصصى شيعه شناسى و مهدويت به زودى در حوزه ى علميه قم آغاز به كار خواهد كرد كه اقدامى بى سابقه و به صورت دانشگاهى و اجتهادى خواهد بود



حجت الاسلام و المسلمين لاجوردى (مسئول مؤسسه آل البيت (ع) قم) خبر داد:

پايگاه تخصصى نهج البلاغه به زودى شروع به كار خواهد كرد.

پايگاه تخصصى نهج البلاغه به نشانى: www.blaghe.net و به نوزده زبان زنده ى دنيا در حال تكميل است و فعاليت هاى خود در دسترس علاقه مندان به نهج البلاغه قرار خواهد داد.



دبير بيست و دومين دوره انتخاب كتاب سال جمهورى اسلامى:

كتاب هاى دينى بيشترين عناوين ارائه شده براى انتخاب كتاب سال هستند

محمد جواد مرادى نيا مدير روابط عمومى مركز فرهنگى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و دبير ستاد بيست و دومين دوره انتخاب كتاب سال جمهورى اسلامى در نشست مطبوعاتى به ذكر آمار و ارقام كتب ارسالى جهت شركت در انتخاب كتاب سال جمهورى اسلامى پرداخت. وى از ميان 7300 كتاب ارسالى 1192 عنوان مربوط به كتب حوزه دين بوده است كه بيشترين عناوين شركت كننده را به خود اختصاص داده است. وى افزود: چهل عنوان از كتب حوزه دين به مرحله دوم گزينش رسيده است.



در حاشيه چهاردهمين اجلاس سراسرى نماز در استان يزد

نهصد عنوان كتاب درباره ى نماز ظرف شش سال انتشار يافت، خاطر نشان مى شود كه تعداد 1400 عنوان كتاب با موضوع نماز بعد از پيروزى انقلاب اسلامى منتشر شده است.

حميد رضا ترقى معاون امور فرهنگى كميته امداد امام خمينى (ره) كشور كه براى شركت اجلاس نماز به استان يزد سفر كرده بود اعلام كرد در سال جارى با احتساب كمك هاى مردمى بالغ بر 230 ميليارد ريال براى ارائه خدمات فرهنگى به خانواده هاى تحت حمايت اين نهاد در نظر گرفته شده است.

در قسمتى از پيام مقام معظم رهبرى به چهاردهمين اجلاس سراسرى نماز آمده است: توصيه مؤكد اين جانب اين است كه از نيروهاى متفكر خلاق و مولد در مجموعه ى پى گير امر نماز بيشتر بهره گيرى صورت گيرد از توانايى هاى نرم افزارى در زمينه هاى هنر، ادبيات، فيلم و تبليغات حداكثر استفاده برده شود، راهكارهاى برخواسته از توانايى علمى و هنرى انتخاب گردد و همه ظرفيت هاى موجود به كار گرفته شود.



آيت الله نورى همدانى: ولايت، برترين سرمايه و افتخار انسان هاست

آيت الله نورى همدانى در ديدار جمعى از طلاب رزمنده، ولايت و اهل بيت (ع) را بالاترين سرمايه و افتخار براى انسان ها دانستند. ايشان در ادامه فرمودند: ولايت در ساختار فكرى انسان بسيار تأثيرگذار است. بى دليل نيست كه پيامبر(ص): مى فرمايند: اگر كسى بميرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهليت مرده است. به واسطه ولايت است كه مى دانيم چه كسى را الگو و اسوه زندگى خود قرار دهيم و پشت سر چه كسى حركت كنيم.



عاشوراييان حماسه حسينى را به تصوير مى كشند

به گزارش روابط عمومى و بين الملل سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران حسين جعفرى معاون فرهنگى اين سازمان با بيان مطلب فوق از تمامى عكاسان و علاقه مندان به اين هنر دعوت كرد آثار خود را با مضمون محورى حضور عاشورا در زندگى و فرهنگ مردم تا بيست اسفند امسال به دبيرخانه سوگواره ارسال كنند. وى تصريح كرد: تمامى عكس هايى كه به نوعى بيان كننده ى اهداف سوگواره باشند در دو بخش تك عكس و مجموعه پذيرفته مى شوند. جعفرى سقف تعداد عكس هاى ارسالى را ده قطعه عكس و دو مجموعه بين سه تا پنج عكس با موضوع مشخص و واحد ذكر كرد.

وى افزود: عرض عكس هاى ارسالى حداقل 20 سانتيمتر و طول آنها حداكثر 50 سانتيمتر به صورت سياه سفيد يا رنگى بدون قاب و پاسپارتو باشد.

جعفرى تأكيد كرد: آثار پذيرفته شده برگشت داده نمى شوند و در ازاى هر عكس هزينه متعارف به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.



انتشار كتاب موهون عليه پيامبر و اعتراض گسترده مسلمانان آمريكا

در پى اقدام يك نويسنده آمريكايى به تأليف كتابى سراسر دروغ و افترا بر ضد پيامبر اسلام(ص) و انتشار و فروش آن از سوى مؤسسه انتشاراتى آمازون آمريكا، مسلمانان آمريكا با محكوم كردن اين اقدام خواستار عذر خواهى رسمى توهين كنندگان و توقف فروش اين كتاب شدند. به گزارش روزنامه الوطن چاپ عربستان حدود 124 هزار مسلمان از فعالان اينترنتى برنامه همه جانبه ايى را جهت حمله عليه مركز انتشارات و توزيع آمازون آمريكا به علت ترويج و تبليغ و توزيع اين كتاب كه سراسر اهانت و افترا به پيامبر اسلام است آغاز كردند.

اين كتاب توهين آميز را كريج وين با عنوان «پيامبر مرگ» بر اساس خيالات موهوم و بى اساس خود و صرفاً با استناد به رفتار كسانى كه هيچ بويى از اسلام ناب محمدى نبرده اند و حركات منحرفانه خود را به نام اسلام انجام مى دهند نوشته است.

ده هزار فعال مسلمان در آمريكا هزاران نامه اعتراض آميز را به پايگاه اينترنتى آمازون ارسال كردند و اهانت هاى بى شرمانه به ساحت دين بزرگ اسلام و رسول مكرمش و بيش از يك ميليارد مسلمان در سراسر جهان محكوم كرده و از مؤسسه اى كه اين كتاب توهين آميز را منتشر كرده است خواسته اند به خاطر اين اهانت وقيحانه عذرخواهى كرده و فروش اين كتاب مملو از دروغ و افترا را متوقف كنند.


کد مطلب: 8742

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/8742/اخبار-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir