رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:

جوانان برای نجات از شبيخون فرهنگی به مساجد پناه بياورند

خبرگزاری ايسنا , 15 آبان 1388 ساعت 0:42

جامعه - خیمه: رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: امروز جوانان بايد بدانند كه در برابر شبيخون فرهنگی دشمنان و برای حفظ هويت و دين خود بايد به پناهگاه مسجد رو بياورند.


حجت‌الاسلام عل محمدی در هجدهمين اجلاسيه سراسری نماز كه در مجتمع ياوران مهدی(عج) قم برگزار شد،‌گفت: خانواده، مدرسه و اجتماع مهم‌ترين نهادهای تأثيرگذار در تربيت دينی نسل جوان و نوجوان هستند و می‌توانند برای حضور گسترده ايشان در مساجد نقش بسزايی داشته باشند.

او با بيان اينكه امام جماعت بايد از روش مناسب مديريتی بهره‌مند باشد، تاکید کرد: ائمه جماعات بايد بر گسترش احكام و عقايد اسلامی با رأفت و مهربانی و به طور مستمر اهتمام داشته باشند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یاد آور شد که امام جماعت بايد برای تأثيرگذاری بيشتر و بهتر از روش‌های غير مستقيم و ادبيات مناسب استفاده كرده و از خرافه‌گرايی به شدت پرهيز كند.

او آگاه کردن جوانان و خانواده‌هايی كه كمتر با مساجد ارتباط دارند، را موضوع بسيار مهم و حساسی عنوان کرد، كه بايد مورد توجه مسئولان قرار بگيرد.

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور  با اشاره به نقش برجسته حوزه‌های علميه در پشتيبانی فكری و علمی از ائمه جماعات گفت: امروز حوزه‌های علميه مي‌توانند با تربيت طلاب و فضلای برجسته و دارای توانمندی‌های تبليغی و علمی، در راستای گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی گام‌های بلندی بردارند.

حجت‌الاسلام محمدي در انتها تاکید کرد: حضور آحاد مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان در مساجد بايد آسيب‌شناسی شده و راهكارهای مناسب برای جذب ايشان و برطرف كردن موانع و مشكلات تبيين شود.


کد مطلب: 10036

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10036/جوانان-نجات-شبيخون-فرهنگی-مساجد-پناه-بياورند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir